אור ירוק לשי אגסי בדנמרק: גייס כ-106 מיליון אירו לרשת הטעינה לרכב חשמלי
Better Place, מפעילת התחבורה הניידת המובילה בעולם, הכריזה היום יחד עם DONG Energy על גיוס של כ-103 מיליון אירו (770 מיליון קרונות דניות) בהון עצמי ואג"ח להמרה, בעבור הפריסה ראשונית של רשת הטעינה לרכב חשמלי בדנמרק. גולדמן סאקס הבינלאומית ליוותה את סבב הגיוס הנוכחי.
מהלך זה, מאפשר ל-Better Place ול-Dong Energy להוציא לפועל כמתוכנן את הקמת התשתית ולאפשר שיווק המוני של כלי רכב חשמליים עד שנת 2011. על פי תנאי ההסכם, DONG Energy תעזור בבניית הרשת בדנמרק ותהיה הספקית המובילה של אנרגיה מתחדשת להנעת הרשת. ג'נס מוברג מונה לראש מחלקת הפיתוח העסקי של Better Place באירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA) ולמנכ"ל Better Place דנמרק.
מהחברה נמסר כי מוברג יתמקד בדנמרק ובהפיכתה למפעילת התחבורה הראשונה שלנו באירופה כמו כן, ישחק תפקיד חשוב בפריסה של Better Place במדינות אחרות באירופה. מוברג מצטרף ל-Better Place Denmark מתאגיד Microsoft העולמי, בה היה אחראי על הפיתוח והצמיחה העסקית, בהיקף של מיליארדים, ברוסיה, הודו ובסין.
"עם ועידת האקלים העולמית של האומות המאוחדות שתתקיים בקרוב, לדנמרק יש ההזדמנות להדגים לעולם כיצד יראה עתיד התחבורה הנקייה", אמר שי אגסי, מייסד ומנכ"ל חברת Better Place ".
"המטרה שלנו בהשקעה ב-Better Place Denmark, היא לעזור להפחית את פליטות הפחמן הדו חמצני ולהגדיל את צריכת האנרגיה הבת-קיימא על ידי אגירה ושימוש באנרגית הרוח בצורה היעילה ביותר". אמר אנדרס אלדרופ, מנכל ונשיא חברת DONG Energy, והוסיף: "תחת הנהגתו של גנס מוברג, אנו נהפוך את החזון של Better Place למציאות בדנמרק ולהראותו לעולם כולו".
לדבריו, דנמרק נחשבת למובילה בביצוע שינויים באמצעות יישום מדיניות סביבתית מתקדמת וחידושים. "אני מאמין בהחלט שכלכלה המבוססת על תעשייה ירוקה, כגון ניידות בת-קיימא, מהווה עבור המשקיעים השקעה בטוחה, מייצרת מקומות עבודה בעבור התעשייה ומפחיתה פליטות של גזי חממה עבור הבריאות של התושבים שלנו", ציין מוברג.
יצויין כי למרות שלדנמרק גישה למאגרי נפט מדלדלים בים הצפוני, היא מייצרת היום כ-20% מהחשמל שלה מטורבינות רוח, כולל DONG Energy . עד היום 7% מייצור הרוח בדנמרק מיוצא לארצות אחרות, מפני שלא קיימת דרך לשירותים הציבוריים לאחסן את החשמל העודף. המודל של Better Place יאפשר לדנמרק למנף את רשת החשמל הקיימת ולאחסן במצברים של כלי הרכב החשמליים את עודף החשמל המיוצר ממקורות אנרגיית הרוח ולהפיץ בזמן הנדרש עבור צריכת התחבורה.
ממשלת דנמרק מעודדת את אזרחיה לעבור מכלי רכב המבוססים על דלק לכלי רכב בעלי אפס פליטה והיא מחויבת לעזור למדינה להפחית את פליטות הפחמן הדו חמצני ב-21% עד שנת 2012. העידוד נעשה בכך שהממשלה לא דורשת מסים עבור רכישת רכב חשמלי ובמקביל גובה מסים של עד 180% על קניית רכב המונע מדלק.