וראז מצמצמת הפסדים: הכנסות של 23 מיליון דולר והפסד של 5.4 מיליון דולר ברבעון

הנהלת החברה צופה הכנסות של 24-22 מיליון דולר ברבעון הרביעי והפסד נקי של 2-3 מיליון דולר
קובי ישעיהו |

וראז נטוורקס (סימול: VRAZ)), ספקית של מתגי IP מבוססי תוכנה ושערי מדיה, דיווחה היום על תוצאות מעורבות לרבעון השלישי של 2008. בשורה העליונה רשמה החברה עליה של 36% בהכנסות לרמה של 23 מיליון דולר, בהשוואה ל-16.9 מיליון דולר ברבעון השני של 2008 ול-32.2 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007.

ההכנסות מתחום ה-IP הגיעו ל-15.1 מיליון דולר, זאת לעומת 9.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2008 ו-19.4 ברבעון המקביל של 2007. ההכנסות מתחום השירותים הסתכמו בכ-5.7 מיליון דולר ברבעון, בהשוואה ל-5.3 מיליון דולר ברבעון הקודם של 2008 ומעט פחות מ-6.3 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2007.

בשורה התחתונה רשמה וראז הפסד של 5.4 מיליון דולר (13 סנט למניה), בהשוואה להפסד בסך 11.6 מיליון דולר (28 סנט למניה), ברבעון השני של 2008 ובהשוואה לרווח נקי של כ-300 אלף דולר (1 סנט למניה) ברבעון השלישי של 2007.

"ההכנסות ברבעון השלישי גדלו הודות למספר גורמים, ביניהם זרם הזמנות יציב מלקוחותינו ויחס ההזמנות-מכירות (Book-to-Bill) גבוה מ-1." אמר דאג סבלה, מנכ"ל ויו"ר וראז. "למרות הסביבה הכלכלית המאתגרת, אנחנו שמחים לשמור על רווח גולמי גבוה יחסית. לקוחותינו רואים התועלת שבמוצרינו: הקטנת הוצאותיהם התפעוליות תוך תמיכה בצמיחה ובתפעול של רשתות התקשורת שלהם."

"כפי שנראה בדו"חות הפיננסיים של הרבעון השלישי, עשינו שיפורים משמעותיים בכל ההיבטים של ביצועינו הפיננסיים, בהשוואה לרבעון השני של 2008," אמר אל ווד, סמנכ"ל הכספים של וראז. "ברבעון השלישי, נקטנו בפעולה מיידית כדי לענות על הצורך לשינוי מהיר בסביבה העסקית, כולל ארגון-מחדש וייעול של החברה בכדי להבטיח שיש לנו את מבנה העלות הנכון לשם חזרה לרווחיות."

במהלך הרבעון השלישי הרחיבה וראז את ההסכם עם בזק, לתמיכה בניידות מספרים. עוד ברבעון השלישי הודיעה וראז יחד עם טלקום ניו-זילנד אינטרנשיונל (TNZI) כי הן סיימו בהצלחה ניסוי עולמי למתן שירותי התחברות בין רשתות IP של מפעילים שונים.

הנהלת החברה מעריכה כעת כי הכנסותיה ברבעון הרביעי יהיו בטווח של 24-22 מיליון דולר וההפסד הנקי צפוי להיות 2-3 מיליון דולר על בסיס GAAP ו-2-1 מיליון דולר על בסיס non GAAP ( בניכוי הוצאות בגין אופציות לעובדים ובגין חקירת רשות ניירות הערך בארה"ב).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ליאור כגן, מנכ״ל הקרנות של מיטבליאור כגן, מנכ״ל הקרנות של מיטב
ראיון

"המניות בתל אביב לא זולות, אבל זו לא בועה; השוק נתמך באופטימיות גבוהה"

ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, אומר כי "כשהרגש מוביל את השוק, האלוקציה קובעת את התוצאה"; לדבריו, בטווח הקצר המסחר מונע מפחד לפספס את הראלי, בטווח הארוך השיקולים נטולי-רגש; מי פועל בשוק עכשיו, מי קונה ומי מוכר ואיזה סקטורים יכולים הכי ליהנות מהסביבה החדשה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מיטב

השוק רותח, המדדים שוברים שיאים, והמשקיעים מתקשים להישאר על הגדר. מדד ת"א־35 פרץ בשבועות האחרונים שוב את השיא ההיסטורי שלו, בפעם ה־40 מתחילת השנה, על רקע שילוב של אופטימיות סביב תכנית טראמפ ותחושה כללית ש"מי שלא בפנים - מפספס".

אבל מאחורי הכותרות והראלי עומדים דפוסים מורכבים יותר. בשיחה עם ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, עולה תמונה שמבחינה היטב בין מסחר קצר־טווח, פסיכולוגי, לבין ניהול השקעות שמבוסס על החלטות לטווח ארוך. לדבריו, הסנטימנט הציבורי מתחלף במהירות, אבל אצל השחקנים הגדולים - המוסדיים והזרים - הדברים נמדדים אחרת לגמרי.

מחקר מעניין: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך 

כתבה מעוררת מחשבה: רמז עבה לסיום העליות בבורסה

"בטווח הקצר זה פחד לפספס, בטווח הארוך זה שיקול דעת"

“צריך להבחין בין מה שקורה ביומיום לבין מה שקורה באמת בטווח הארוך,” אומר כגן. “המסחר הקצר־טווח, כמו שאנחנו רואים בימים האחרונים, מונע מ־FOMO - פחד לפספס את הראלי. כל מי שמנהל כסף נמדד מול התעשייה ומול התחרות שלו, וכולם מפחדים להישאר בחוץ. זה מסחר רגשי, של חדשות, של מומנטום.”

ליאור כגן, מנכ״ל הקרנות של מיטבליאור כגן, מנכ״ל הקרנות של מיטב
ראיון

"המניות בתל אביב לא זולות, אבל זו לא בועה; השוק נתמך באופטימיות גבוהה"

ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, אומר כי "כשהרגש מוביל את השוק, האלוקציה קובעת את התוצאה"; לדבריו, בטווח הקצר המסחר מונע מפחד לפספס את הראלי, בטווח הארוך השיקולים נטולי-רגש; מי פועל בשוק עכשיו, מי קונה ומי מוכר ואיזה סקטורים יכולים הכי ליהנות מהסביבה החדשה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מיטב

השוק רותח, המדדים שוברים שיאים, והמשקיעים מתקשים להישאר על הגדר. מדד ת"א־35 פרץ בשבועות האחרונים שוב את השיא ההיסטורי שלו, בפעם ה־40 מתחילת השנה, על רקע שילוב של אופטימיות סביב תכנית טראמפ ותחושה כללית ש"מי שלא בפנים - מפספס".

אבל מאחורי הכותרות והראלי עומדים דפוסים מורכבים יותר. בשיחה עם ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, עולה תמונה שמבחינה היטב בין מסחר קצר־טווח, פסיכולוגי, לבין ניהול השקעות שמבוסס על החלטות לטווח ארוך. לדבריו, הסנטימנט הציבורי מתחלף במהירות, אבל אצל השחקנים הגדולים - המוסדיים והזרים - הדברים נמדדים אחרת לגמרי.

מחקר מעניין: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך 

כתבה מעוררת מחשבה: רמז עבה לסיום העליות בבורסה

"בטווח הקצר זה פחד לפספס, בטווח הארוך זה שיקול דעת"

“צריך להבחין בין מה שקורה ביומיום לבין מה שקורה באמת בטווח הארוך,” אומר כגן. “המסחר הקצר־טווח, כמו שאנחנו רואים בימים האחרונים, מונע מ־FOMO - פחד לפספס את הראלי. כל מי שמנהל כסף נמדד מול התעשייה ומול התחרות שלו, וכולם מפחדים להישאר בחוץ. זה מסחר רגשי, של חדשות, של מומנטום.”