גלעד אלפר מאקסלנס בעקבות דוח סלקום: "שנת 2009 צפויה להיות קשה יותר"
בעקבות הדוח הטוב שפרסמה היום חברת סלקום, עדכנו אנליסטים בחברות אקסלנס והראל פיננסים את הסקירות שלהם. גלעד אלפר מאקסלנס אומר כי "החברה דיווחה על תוצאות יפות לסלקום ברבעון השלישי, ה- EBITDA הגיע בדיוק על פי ציפיותינו בעוד, הרווח למניה קצת אכזב בשל הוצאות מימוניות".
אבל, "לדעתנו תשומת הלב היא על שנת 2009 שצפויה להיות קשה יותר ויכולה לפגוע בחברות הסלולריות".
עוד אומר אלפר כי "ייתכן כי חברה מגוונת כמו בזק, היא יותר עמידה מחברות סלולריות טהורות כאשר הסביבה הכלכלית מדרדרת".
אמיר אדר מהראל אומר כי "החברה הציגה תוצאות טובות לרבעון אשר עברו במקצת את הערכותנו. גיוס 40 אלף מנויים ברבעון לצד שחיקה נמוכה מהצפי ב- RPM הובילו לעקיפת תחזיותנו. הכנסות ה-DATA מהוות כבר כ- 11.7% מההכנסות משירותים. ההכנסה הממוצעת למנוי משירותי DATA צמחה בכ- 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמה בכ-18.4 שקל".
"גיוס המנויים נטו ברבעון הסתכם בכ- 40 אלף מנויים, מעל לצפי שלנו שעמד על כ-24 אלף. צמיחה במנויי הדור השלישי - 71 אלף ברבעון, עמד בצפי שלנו. כצפוי הוצאות מימון גבוהות יחסית הובילו את החברה לרשום רווח נקי של כ- 239 מיליון שקל, בדומה לצפי שלנו שעמד על כ-235 מיליון שקל", כותב אדר.
לסיכום, אומרים בהראל, תוצאות טובות לרבעון אך לא מעבר לכך. אדר ממליץ על סלקום במשקל יתר עם מחיר יעד של 137 שקל למניה.

"המניות בתל אביב לא זולות, אבל זו לא בועה; השוק נתמך באופטימיות גבוהה"
ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, אומר כי "כשהרגש מוביל את השוק, האלוקציה קובעת את התוצאה"; לדבריו, בטווח הקצר המסחר מונע מפחד לפספס את הראלי, בטווח הארוך השיקולים נטולי-רגש; מי פועל בשוק עכשיו, מי קונה ומי מוכר ואיזה סקטורים יכולים הכי ליהנות מהסביבה החדשה?
השוק רותח, המדדים שוברים שיאים, והמשקיעים מתקשים להישאר על הגדר. מדד ת"א־35 פרץ בשבועות האחרונים שוב את השיא ההיסטורי שלו, בפעם ה־40 מתחילת השנה, על רקע שילוב של אופטימיות סביב תכנית טראמפ ותחושה כללית ש"מי שלא בפנים - מפספס".
אבל מאחורי הכותרות והראלי עומדים דפוסים מורכבים יותר. בשיחה עם ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, עולה תמונה שמבחינה היטב בין מסחר קצר־טווח, פסיכולוגי, לבין ניהול השקעות שמבוסס על החלטות לטווח ארוך. לדבריו, הסנטימנט הציבורי מתחלף במהירות, אבל אצל השחקנים הגדולים - המוסדיים והזרים - הדברים נמדדים אחרת לגמרי.
מחקר מעניין: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך
כתבה מעוררת מחשבה: רמז עבה לסיום העליות בבורסה
"בטווח הקצר זה פחד לפספס, בטווח הארוך זה שיקול דעת"
“צריך להבחין בין מה שקורה ביומיום לבין מה שקורה באמת בטווח הארוך,” אומר כגן. “המסחר הקצר־טווח, כמו שאנחנו רואים בימים האחרונים, מונע מ־FOMO - פחד לפספס את הראלי. כל מי שמנהל כסף נמדד מול התעשייה ומול התחרות שלו, וכולם מפחדים להישאר בחוץ. זה מסחר רגשי, של חדשות, של מומנטום.”

"המניות בתל אביב לא זולות, אבל זו לא בועה; השוק נתמך באופטימיות גבוהה"
ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, אומר כי "כשהרגש מוביל את השוק, האלוקציה קובעת את התוצאה"; לדבריו, בטווח הקצר המסחר מונע מפחד לפספס את הראלי, בטווח הארוך השיקולים נטולי-רגש; מי פועל בשוק עכשיו, מי קונה ומי מוכר ואיזה סקטורים יכולים הכי ליהנות מהסביבה החדשה?
השוק רותח, המדדים שוברים שיאים, והמשקיעים מתקשים להישאר על הגדר. מדד ת"א־35 פרץ בשבועות האחרונים שוב את השיא ההיסטורי שלו, בפעם ה־40 מתחילת השנה, על רקע שילוב של אופטימיות סביב תכנית טראמפ ותחושה כללית ש"מי שלא בפנים - מפספס".
אבל מאחורי הכותרות והראלי עומדים דפוסים מורכבים יותר. בשיחה עם ליאור כגן, מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות, עולה תמונה שמבחינה היטב בין מסחר קצר־טווח, פסיכולוגי, לבין ניהול השקעות שמבוסס על החלטות לטווח ארוך. לדבריו, הסנטימנט הציבורי מתחלף במהירות, אבל אצל השחקנים הגדולים - המוסדיים והזרים - הדברים נמדדים אחרת לגמרי.
מחקר מעניין: למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך
כתבה מעוררת מחשבה: רמז עבה לסיום העליות בבורסה
"בטווח הקצר זה פחד לפספס, בטווח הארוך זה שיקול דעת"
“צריך להבחין בין מה שקורה ביומיום לבין מה שקורה באמת בטווח הארוך,” אומר כגן. “המסחר הקצר־טווח, כמו שאנחנו רואים בימים האחרונים, מונע מ־FOMO - פחד לפספס את הראלי. כל מי שמנהל כסף נמדד מול התעשייה ומול התחרות שלו, וכולם מפחדים להישאר בחוץ. זה מסחר רגשי, של חדשות, של מומנטום.”