לקראת הבחירות בארה"ב: אובאמה הוא 'במוו', מקיין הוא 'פורד'

סקר עמדות חדש בקרב בוחרי ארה"ב השווה את המתמודדים לנשיאות למותגים. עוד בממצאים, אובאמה הוא Google בעוד מקיין הוא AOL
משה בנימין |

האמירקנים כמו אמריקנים יודעים כיצד להפוך כל דבר מורכב, פוחיטי ורציני לשואו-ביז שמניב זויות מעניינות. בכדי לרענן את המירוץ לנשיאות בדק סקר עמדות חדש את השיוך של המועמדים למותגים.

הסקר הציג שאלה כללית לפיה היו אמורים הנשאלים לקבוע איזה מותג מייצג כל מועמד. התשובות שהתקבלו המחישו את הפער בתפיסה ובדימוי של שני המועמדים, אובמה הצעיר והדמוקרטי לעומת מקיין המבוגר והרפובליקני.

בגזרת האינטרנט. בעוד ברק אובמה הושווה ל-Google, יריבו המבוגר הושווה ל-AOL (ענקית אינטרנט אמריקנית ותיקה). בגזרת הרכב המעניינת הושווה אובמה ל-BMW ומקיין הושווה ל-Ford.

כאשר התבקשו הנשאלים להשוות את המועמדים לגיבור סרטי פעולה מעולם מוסדות הביון הושווה אובמה לג'יימס בונד ומקיין לג'ק באוור, הכל אמריקני.

למרות ההבדלים הבולטים בין המועמדיםבקישור למותגים, היו בכל זאת מותגים שאליהם המועמדים קושרו במשותף. בין אלו ניתן למצוא את Starbucks, iPod ו- MySpace.

חיבור מעניין נוסף נמצא בין אובמה וסגניתו של מקיין, שרה פלין. הקרבה בגילאים בין השניים ואישיותם הצעירה, ישירה ומתחשבת גרמה לכך ששניהם יושוו ל-Google ןלמגזין המפורסם People magazine.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות אונליין
צילום: rupixen/UNSPLASH

חג קניות שמח: עלייה ברכישות באשראי בערב ראש השנה

הציבור הישראלי מנצל את השעות לפני כניסת החג ומבצע רכישות בהיקפים גבוהים מאז שעות הבוקר. בין השעות 8:00 עד 11:00 בבוקר, ב-22 בספטמבר 2025, נרשמו במערכות שבא הוצאות בהיקף של 446.77 מיליון שקל, כך על פי נתוני שבא. מדובר בעלייה של 5.6% לעומת היקף ההוצאות שנרשם אשתקד בערב ראש השנה

עוזי גרסטמן |

נתוני שבא SHVA  , מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב, מצביעים על כך שהציבור הישראלי מנצל את השעות לפני כניסת החג ומבצע רכישות בהיקפים גבוהים מאז שעות הבוקר. בין השעות 8:00 עד 11:00 בבוקר, ב-22 בספטמבר 2025, נרשמו במערכות שבא הוצאות בהיקף של 446.77 מיליון שקל. 

מדובר בעלייה של 5.6% לעומת היקף ההוצאות שנרשם אשתקד בערב ראש השנה תשפ״ה, ביום שישי ה-2 באוקטובר 2024, שהיקף ההוצאות בין 8:00 ל-11:00 באותו היום הגיע ל-422.93 מיליון שקל. בערב ראש השנה תשפ״ד, שחל ביום שישי ה-15 בספטמבר 2023, לפני פתיחת מלחמת חרבות ברזל, היקף ההוצאות בשעות האלה עמד על סכום כולל של 378.39 מיליון שקל.


שבא פרסמה באחרונה את התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2025. הכנסות שבא הסתכמו ברבעון שעבר בכ-38.3 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-37.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, וכ-38.2 מיליון שקל ברבעון הקודם. העלייה נבעה בעיקר מצמיחה בהכנסות מבוססות תנועה. הרווח התפעולי ברבעון השני של 2025 הגיע לכ-12.3 מיליון שקל, לעומת כ-14.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה וכ-12.2 מיליון ברבעון הקודם. הרווח התפעולי הושפע בעיקר מעלייה בהוצאות הנובעות מהמשך חיזוק המערך הטכנולוגי ואבטחת מידע וכן עלייה בפחת. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון החולף הגיע לכ-13.4 מיליון שקל, לעומת כ-10.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2024, וכ-10.3 מיליון שקל ברבעון הקודם. העלייה מיוחסת ברובה לרווח על ניירות ערך למסחר.


ביולי האחרון נרשם שיא כל הזמנים בהוצאות הציבור בכרטיסי אשראי, עם סכום כולל של כ-51.8 מיליארד שקל, עלייה של 11.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מדובר בפעם הראשונה שהיקף ההוצאות החודשי חוצה את רף ה-50 מיליארד שקל. ממוצע ההוצאות היומי הגיע ל-1.671 מיליארד שקל - זינוק של 20.3% לעומת יוני, שבו התנהלה הלחימה במסגרת מבצע עם כלביא מול איראן. גם ביחס למאי האחרון, השיא הקודם, מדובר בעלייה של 8.8%. לפי מנכ"ל שב"א, איתן לב-טוב, מדובר ב"תיקון בהיבט של הצריכה במשק" שמבטא חזרה מהירה של הביקושים.