לקראת הבחירות בארה"ב: אובאמה הוא 'במוו', מקיין הוא 'פורד'
האמירקנים כמו אמריקנים יודעים כיצד להפוך כל דבר מורכב, פוחיטי ורציני לשואו-ביז שמניב זויות מעניינות. בכדי לרענן את המירוץ לנשיאות בדק סקר עמדות חדש את השיוך של המועמדים למותגים.
הסקר הציג שאלה כללית לפיה היו אמורים הנשאלים לקבוע איזה מותג מייצג כל מועמד. התשובות שהתקבלו המחישו את הפער בתפיסה ובדימוי של שני המועמדים, אובמה הצעיר והדמוקרטי לעומת מקיין המבוגר והרפובליקני.
בגזרת האינטרנט. בעוד ברק אובמה הושווה ל-Google, יריבו המבוגר הושווה ל-AOL (ענקית אינטרנט אמריקנית ותיקה). בגזרת הרכב המעניינת הושווה אובמה ל-BMW ומקיין הושווה ל-Ford. כאשר התבקשו הנשאלים להשוות את המועמדים לגיבור סרטי פעולה מעולם מוסדות הביון הושווה אובמה לג'יימס בונד ומקיין לג'ק באוור, הכל אמריקני.
למרות ההבדלים הבולטים בין המועמדיםבקישור למותגים, היו בכל זאת מותגים שאליהם המועמדים קושרו במשותף. בין אלו ניתן למצוא את Starbucks, iPod ו- MySpace.
חיבור מעניין נוסף נמצא בין אובמה וסגניתו של מקיין, שרה פלין. הקרבה בגילאים בין השניים ואישיותם הצעירה, ישירה ומתחשבת גרמה לכך ששניהם יושוו ל-Google ןלמגזין המפורסם People magazine.
השוואה שכזו התקיימה גם בין מקיין ובין סגן הנשיא המבוגר של אובמה, ג'ו ביידן. הנשאלים חיברו בינהם ב-12 מתוך 15 הקטגוריות, ובין השאר AOL, BusinessWeek הותיקים, בעלי המסורת רבת השנים.