נתוח טכני: בדיסקונט השקעות מחכים לאיתות הקנייה הבא

מנייה מעניינת דסקונט השקעות. קלה ופשוטה לניתוח, מובהקת וברורה. הכיוון מוגדר ומובן וכל העבודה שנותרה לבצע כעת קשורה אך ורק לעיתוי הרכישה
אייל גורביץ |

השקעה בניירות ערך היא סוג של משחק, אבל לא מהסוג הקל שבו אתה מפעיל את יכולותיך הפיזיות בלבד. כאן מדובר במשחק קשה ותובעני ששקול לספורט מקצועני. שלושה מרכיבים חייבים לחבור יחדיו כדי להפוך אותך לכוכב על: היכולת לנהל את האנרגיות (כסף) שלך לאורך זמן ולא לבזבזן בסיבוב הראשון. הידע שהנך צובר ורוכש אודות תחום העיסוק. והדבר השלישי הוא החוסן המנטלי. תשאלו כל ספורטאי מקצועי, החל מספורט קבוצתי וכלה באישי ותקבלו את אותה התשובה: שלושה מרכיבים. ומבחינת מרבית המשקיעים, ההשקעה בניירות ערך נותרת כספורט שכונתי ופרוע משהו בסגנון של "סטנגה" אם אתם יודעים על מה אני מדבר.

ועל מה כל ההקדמה הזאת, על שום העובדה שפווטנציאל הרווחים ששוק המניות מציע למשקיע בעל הסבלנות הוא אדיר ואינו דומה לשום דבר אחר שאני מכיר. אם ניקח למשל את מניית דסקונט השקעות, או כל מניה אחרת, נוכל לראות בבירור על גבי הגרף, מהלכי עליות של מאות אחוזים. זה שם, צריך לדעת רק לקחת.

המגמה הראשית

מניית דסקונט השקעות מצויה במגמת עלייה ראשית וזה עניין שאין לזלזל בו. ראשיתה של מגמה זו ב-2003 כאשר עוד היה אפשר לרכוש את המניה במחיר מצחיק של 44 שקלים למניה ועוד כמה אגורות. מגמת עלייה מייצגת בצורה אוביקטיבית ומהימנה את חוקי הביקוש וההיצע. היא המרכיב הרציונלי של השוק והדבר החושב ביותר הוא שכאשר המגמה הראשית היא מגמת עלייה ברורה, כל ירידה תהיה בבחינת ירידה לצורך עלייה.

שיא זמני

וזה מוביל אותי לנקודה הבאה. בתחילת החודש הגיעה המניה למחיר של 147.5 שקלים למניה, לא רחוק משמעותית משיא כל הזמנים וההתנגדות מתחילה להיות מורגשת. אלא שההגעה לשיא התבצעה בליווי מחזור מסחר גבוה מאוד. השילוב הזה מעלה את הסבירות ולפיה רמת השיא אליה הגיעה המניה, מהווה שיא זמני בלבד. אפשר לבדוק את ההיסטוריה כדי להיווכח שאכן אלו הם פני הדברים.

ירידה המחירים של הימים האחרונים לובשים צורה של תיקון טכני. החל במחזורי המסחר שכפי שאפשר לראות מתכווצים ומעידים שההיצע העומד למכירה הולך ואוזל, דרך העובדה שהמניה שומרת עדיין על רמות התמיכה שבדרך, מצויה מעל קו המגמה העולה התומך את המגמה המשנית, וכלה בעובדה ולפיה התיקון מתכנס לחיתוכים המקובלים.

העיתוי

המשמעות של כל הנכתב לעיל היא שמניית דסקונט השקעות בדרכה מעלה. זו כנראה רק שאלה של זמן עד שהתיקון הטכני יסיים ונצפה במניה מבצעת גל עליות נוסף שאמור לשאתה מעל לרמת השיא הקודמת. מאחר והאיתות יכול להתקבל במגוון דרכים הרי שהמכנה המשותף להם הוא מחזור המסחר הגבוה החייב להתלוות לאיתות. לכן, נקודת הבדיקה הבאה האמורה לציין את סיום התיקון ויציאתו לדרך של גל עליות הוא יום מסחר בודד שיתאפין בעלייה משמעותית ובמחזור מסחר ראוי.

סיכום

מנייה מעניינת דסקונט השקעות. קלה ופשוטה לניתוח, מובהקת וברורה. הכיוון מוגדר ומובן וכל העבודה שנותרה לבצע כעת קשורה אך ורק לעיתוי הרכישה.

הכותב מלמד את תחום הניתוח הטכני במסגרת "המרכז להשכלה פיננסית" מקבוצת מטריקס ומשמש כמנהלה המקצועי

אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.