הרשות השניה דוחה שוב תלונת בזק כנגד הפרסומת של HOT
מונופול "בזק" אינו מרוצה מהיערכותה של חברת הכבלים HOT לתת שירות טריפל פליי (טלוויזיה, אינטרנט, טלפוניה) לקהל לקוחותיה ובייחוד מביע התנגדותו לפרסומת החדשה שעלתה לאחרונה בכיכובה של ג.יפית המקדמת שירות זה.
בצעד מחאה פנתה "בזק" ברביעי האחרון (11.4) באמצעות היועצת המשפטית ומזכירת החברה, עו"ד בשמת שלוש, אל ראש אגף פרסומות ברשות השנייה, עו"ד גיתית לבנון, כנגד הפרסומת החדשה של HOT בנושא שירות הטריפל, בטענה כי מדובר בהטעיית הציבור. במכתב התלונה נכתב, כי הפרסומת קוראת לציבור "במקום לשלם לשלוש חברות שונות, הצטרפו לחבילת טריפל של הוט למשך 24 חודשים, תיהנו מטלוויזיה, אינטרנט וטלפון ותוכלו לחסוך יותר מאלף שקלים". ההטעייה, לטענת בדק, היא ש"הפרסומת מציגה מידע חלקי בלבד ועומדת, לכאורה, בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן וכללי הרשות השניה".
כלומר, בזק טוענת כי חסרים פרטים בפרסומת לגבי משך תקופת החסכון וגובה החסכון בשקלים. כמו כן, מוחה בזק על כך שהוט מתייחסת לכל השירותים שלה כחברה אחת בעוד מדובר בשתי חברות - "הוט" ו"הוט טלקום".
האשמה אחרת מצד בזק מתייחסת למחיר חבילת הטריפל פליי המשתנה בתקופה של 24 חודשים, מבלי ליידע את הצרכן בפרסומת.
לאחר שבדקה הרשות את הדברים מול מנהלי השיווק של הערוצים 2 ו-10 נמצא כי אין ממש בטענותיה של בזק וכי הפרסומת מבוססת ועומדת בכללי ומדריך האתיקה בפרסומות ואין בה משום הטעיה. במכתב התשובה של עו"ד לבנון לעו"ד שלוש נאמר, כי "התשדיר אינו מתייחס כלל למחיר חבילה ולפיכך אין לטענתך בעניין כל רלוונטיות... בהתאם לקבוע בכללי ומדריך האתיקה, התשדיר מציין בקריינות את התנאים המהותיים, קרי, הצטרפות לתקופה של 24 חודשים. הפנייה לתקנון המבצע בתשדיר היא שגרתית ומקובלת, המשלימה את המידע המופיע בתשדיר, ובתנאי שהתנאים המהותיים מצוינים בקריינות, בתשדיר עצמו".
חברת HOT מוסרת היום (א') בתגובה: "קצה נפשנו מבכיינות המונופול. בכל פעם ש-HOT יוצאת במבצע חדש נתפסת בזק להיסטריה ורצה לרגולטור לבכות. למעלה ממאתיים אלף הלקוחות שכבר בחרו לנטוש את מונופול בזק וליהנות מחבילת הטריפל של HOT מעידים יותר מכל כי בזק לא תצליח להטעות את הצרכנים ולהסתיר מהם את האמת. מוטב שבזק תפנים כי תם עידן המונופול".
זוהי אינה התלונה הראשונה מצד בזק על פרסומות של "הוט". במרץ 2006 התלוננה בזק על קמפיין הטלפון שהעלתה הוט ודרשה להכניס בו תיקונים בשל אי דיוקים בפרטים, לטענתה. גם "הוט" לא נשארה חייבת ובמקביל, שלחה מכתב ליועצת המשפטית של "בזק" בו דרישה להסיר את קמפיין האינטרנט עימו עלתה החברה, בטענה כי הוא מכפיש את שמה הטוב של "הוט" ומטעה את הציבור.
מבזק לא נתקבלה תגובה עד לשעה זו.