הרשות השניה דוחה שוב תלונת בזק כנגד הפרסומת של HOT
מונופול "בזק" אינו מרוצה מהיערכותה של חברת הכבלים HOT לתת שירות טריפל פליי (טלוויזיה, אינטרנט, טלפוניה) לקהל לקוחותיה ובייחוד מביע התנגדותו לפרסומת החדשה שעלתה לאחרונה בכיכובה של ג.יפית המקדמת שירות זה.
בצעד מחאה פנתה "בזק" ברביעי האחרון (11.4) באמצעות היועצת המשפטית ומזכירת החברה, עו"ד בשמת שלוש, אל ראש אגף פרסומות ברשות השנייה, עו"ד גיתית לבנון, כנגד הפרסומת החדשה של HOT בנושא שירות הטריפל, בטענה כי מדובר בהטעיית הציבור. במכתב התלונה נכתב, כי הפרסומת קוראת לציבור "במקום לשלם לשלוש חברות שונות, הצטרפו לחבילת טריפל של הוט למשך 24 חודשים, תיהנו מטלוויזיה, אינטרנט וטלפון ותוכלו לחסוך יותר מאלף שקלים". ההטעייה, לטענת בדק, היא ש"הפרסומת מציגה מידע חלקי בלבד ועומדת, לכאורה, בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן וכללי הרשות השניה".
כלומר, בזק טוענת כי חסרים פרטים בפרסומת לגבי משך תקופת החסכון וגובה החסכון בשקלים. כמו כן, מוחה בזק על כך שהוט מתייחסת לכל השירותים שלה כחברה אחת בעוד מדובר בשתי חברות - "הוט" ו"הוט טלקום".
האשמה אחרת מצד בזק מתייחסת למחיר חבילת הטריפל פליי המשתנה בתקופה של 24 חודשים, מבלי ליידע את הצרכן בפרסומת.
לאחר שבדקה הרשות את הדברים מול מנהלי השיווק של הערוצים 2 ו-10 נמצא כי אין ממש בטענותיה של בזק וכי הפרסומת מבוססת ועומדת בכללי ומדריך האתיקה בפרסומות ואין בה משום הטעיה. במכתב התשובה של עו"ד לבנון לעו"ד שלוש נאמר, כי "התשדיר אינו מתייחס כלל למחיר חבילה ולפיכך אין לטענתך בעניין כל רלוונטיות... בהתאם לקבוע בכללי ומדריך האתיקה, התשדיר מציין בקריינות את התנאים המהותיים, קרי, הצטרפות לתקופה של 24 חודשים. הפנייה לתקנון המבצע בתשדיר היא שגרתית ומקובלת, המשלימה את המידע המופיע בתשדיר, ובתנאי שהתנאים המהותיים מצוינים בקריינות, בתשדיר עצמו".
חברת HOT מוסרת היום (א') בתגובה: "קצה נפשנו מבכיינות המונופול. בכל פעם ש-HOT יוצאת במבצע חדש נתפסת בזק להיסטריה ורצה לרגולטור לבכות. למעלה ממאתיים אלף הלקוחות שכבר בחרו לנטוש את מונופול בזק וליהנות מחבילת הטריפל של HOT מעידים יותר מכל כי בזק לא תצליח להטעות את הצרכנים ולהסתיר מהם את האמת. מוטב שבזק תפנים כי תם עידן המונופול".
זוהי אינה התלונה הראשונה מצד בזק על פרסומות של "הוט". במרץ 2006 התלוננה בזק על קמפיין הטלפון שהעלתה הוט ודרשה להכניס בו תיקונים בשל אי דיוקים בפרטים, לטענתה. גם "הוט" לא נשארה חייבת ובמקביל, שלחה מכתב ליועצת המשפטית של "בזק" בו דרישה להסיר את קמפיין האינטרנט עימו עלתה החברה, בטענה כי הוא מכפיש את שמה הטוב של "הוט" ומטעה את הציבור.

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר
השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד
סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר
ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.
הצצה לנכסים של ויטקוף
לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.
המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.
World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ
ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.
לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?
הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב
ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.
בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.
הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית?
מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%
יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב.
- ה-CPI של אוגוסט: הקריאה השנתית תואמת לצפי, אבל הקצב החודשי מפתיע ללמעלה
- בנק ישראל מדבר על ירידה משמעותית בריבית, אבל יש נתון שעשוי לקלקל את התחזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש. לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".