מאזדה. עמוס הכלב
צילום: יח"צ

מאזדה CX-5 החדש בארץ

הדור החדש לרכב הפנאי החשוב של מאזדה נחת בארץ לקראת תחילת השיווק

נושאים בכתבה מאזדה רכב

מאזדה CX5 החדש, שנחשף לראשונה בתערוכת לוס-אנג'לס בסוף 2016, נחת בארץ. מכוניות ראשונות מהדגם הכל כך חשוב למאזדה כבר הגיעו לצרכי תקינה והדרכות, ואף נצפו על כבישי ישראל (ראו תמונה). במאזדה ישראל יחלו בשיווק הדור השני של רכב הפנאי הקומפקטי שלהם במהלך החודש הקרוב, מתוך ציפייה שהוא יביא תנופה חדשה למכירות המותג היפני בארץ.

למרות שמירה על מידות ופרופורציות דומות לשל הדגם היוצא, לרכב החדש מראה מחודד יותר, בהתאם לקו העיצוב העדכני של מאזדה. כמו בעבר, יוצע ה-CX-5 עם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי (165 כ"ס) והנעה קדמית או עם מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי (192 כ"ס) עם הנעה כפולה. בשני המקרים, תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים משלימה את קו ההינע.

 

במאזדה צפויים להשיק את הרכב עם מפרט אביזרי בטיחות עשיר כבר מרמת הגימור הבסיסית. גם רשימת אביזרי הנוחות התקניים תהיה נאה, ותכלול - על פי ההערכות - גם תאורת דרך מסוג לד, ריפוד ודיפון מעור ותפעול חשמלי למושב הנהג - זאת בנוסף לפריטים המקובלים כמו חישוקים קלים, בקרת אקלים ומערך המולטימדיה המקורי של מאזדה.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    159000 היה מכסח את השוק, אבל 'דלק מוטורס' גרידים (ל"ת)
    לו יהי 28/06/2017 11:35
    הגב לתגובה זו
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.