מונית
צילום: ביזפורטל

מחירי המוניות מזנקים ב-16% - פי 4 מהעלייה המקורית

התייקרות חסרת תקדים בנסיעה הבינעירונית, כמה תעלה נסיעה מנתב"ג לתל אביב? וגם - למה ובכמה יתייקרו מחירי התחבורה הציבורית?

בקרוב תשלמו יותר על נסיעות במוניות בין-עירוניות – ואפילו הרבה יותר. החל מה-1 באפריל, התעריפים מזנקים ב-16%, במקום 4% כמו שתוכנן במקור.העלייה במחירים נועדה לפתור בעיה שהחלה לפני כחמש שנים, כשמשרד התחבורה החליט להוריד את מחירי המוניות הבין-עירוניות כדי להוזיל את התחבורה לכולם. בפועל, זה גרם לכך שנהגי מוניות פשוט סירבו לקחת נסיעות ארוכות, במיוחד מנתב"ג. כעת, אחרי שהמצב הפך לבלתי אפשרי, כי אין מוניות בינעירוניות – המדינה מעלה את המחירים בחזרה כדי לגרום לנהגים לחזור לקחת נסיעות ארוכות.


מחירי המוניות והכשל של המדינה

כדי להבין את המהלך של היום, צריך לחזור כמה שנים אחורה. עד 2019, מחירי המוניות בישראל היו מהגבוהים בעולם – וזה לא במקרה. במשך שנים, המדינה אפשרה לנהגי המוניות לגבות מחירים גבוהים מבלי להתערב. במקביל, התחבורה הציבורית הייתה רחוקה מלהיות חלופה אמיתית – רכבות לא מספיקות, אוטובוסים מאחרים, ואין גישה נוחה לכל מקום. ואז הגיע המהלך של משרד התחבורה: הורדת מחירים כדי להפוך את המוניות לזולות יותר. ההיגיון היה פשוט – אם המחירים יירדו, הציבור ירוויח ויותר אנשים יוכלו להרשות לעצמם נסיעה במונית. אבל מה שקרה בפועל זה שנהגים פשוט הפסיקו לקחת נסיעות שהיו לא משתלמות עבורם.


תוצאה ישירה: בנתב"ג, למשל, נהגים פשוט התחילו לברור את הנוסעים שלהם. חלקם סירבו לקחת אנשים לנסיעות ארוכות כי זה לא השתלם להם, אחרים התחילו לגבות "תוספת" שלא כחוק, ורבים פשוט העדיפו לוותר על עבודה בשדה התעופה לחלוטין.


מה יקרה מחודש אפריל?

המדינה הבינה שהמחירים הנמוכים פשוט לא עובדים, והחליטה להחזיר את הכדאיות לנהגים. במקום עדכון מתון של 4%, כמו שמתבצע בדרך כלל, הוחלט להעלות את המחירים ב-16% – פי ארבעה מהתכנון המקורי. בינתיים, מחירי הנסיעות בתוך הערים לא ישתנו, לפחות לא השנה. אבל אם ההיסטוריה מלמדת אותנו משהו – זה שלא רחוק היום שגם הנסיעות העירוניות יתייקרו.


איך זה ישפיע עליכם? הנה דוגמאות לכמה מהמחירים החדשים:


רמת גן – נתב"ג: יעלה מ-144-165 שקל ל-155-192 שקל

אשדוד – נתב"ג: יקפוץ מ-250-296 שקל ל-343-386 שקל

מה עם התחבורה הציבורית? גם שם המחירים עולים

אם חשבתם שהתחבורה הציבורית תוכל להיות תחליף טוב למי שלא רוצה לשלם יותר על מונית – תחשבו שוב. בפברואר עלה מחיר הנסיעה ברכבת הקלה בגוש דן וירושלים מ-6 ל-8 שקלים. באפריל יעלו גם מחירי האוטובוסים בכ-33%. מה שהיה אמור לקרות רק בעוד כמה שנים, כשמערכת התחבורה הייתה אמורה להשתפר, קורה כבר עכשיו – בלי שום שיפור משמעותי בשירות.

הבעיה היא לא רק מחירי המוניות, אלא הכשל המתמשך של המדינה לנהל נכון את התחבורה הציבורית. אם הייתה בישראל תחבורה ציבורית אמינה, זמינה ונוחה, פחות אנשים היו צריכים להשתמש במוניות באופן קבוע. אם היו משקיעים בשיפור השירות במקום רק בהוזלה או בהעלאה של מחירים, הציבור היה באמת נהנה מתחבורה טובה יותר. אם במקום לכבות שריפות אחת לכמה שנים היו חושבים על פתרון ארוך טווח, אולי לא היינו מגיעים שוב ושוב לאותו משבר. במקום כל זה, מה שקורה בפועל הוא שהמדינה פשוט משחקת עם המחירים הלוך ושוב – פעם מורידה, פעם מעלה – ובינתיים הציבור נשאר תקוע עם תחבורה ציבורית גרועה ומוניות יקרות.


תגובות לכתבה(29):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    אנונימי 25/03/2025 13:21
    הגב לתגובה זו
    שנים ותמשיך לא להכנס לשם .מה שלא משתלם לא לוקח . בי בי בי
  • 20.
    שוקי 23/03/2025 04:12
    הגב לתגובה זו
    אבל מה לעשות שהכל נמדד פה במי מצביע למי... מחירי טירוף
  • 19.
    מירי 22/03/2025 17:57
    הגב לתגובה זו
    מירי רקב היא כישלון גדול וארוך
  • 18.
    אנונימי 22/03/2025 17:09
    הגב לתגובה זו
    נסיעה מנתבג בערך אותו מרחק 170 שקל.לא הגיוני בעליל. צריך להעלות את המחיר אף יותר.
  • 17.
    יוקר המחיה 21/03/2025 15:30
    הגב לתגובה זו
    נהיגה שיתופית תאפשר תחרות והורדת מחירים
  • 16.
    חיים 21/03/2025 12:57
    הגב לתגובה זו
    פתרון מעולה בחול רק ככה יירדו המחירים פלאים.
  • שהרבי יעב 22/03/2025 22:01
    הגב לתגובה זו
    לא כשיר בטיחותי ללא ביקורת רפואית ללא תשלום מיסים..
  • שהרבי יעקב 22/03/2025 21:55
    הגב לתגובה זו
    לא בטיחות ללא ביקורת רפואית וגם עבודה בשחור.
  • אנונימי 22/03/2025 21:48
    הגב לתגובה זו
    לא בטיחותי. כשירות הנהגים מצבם הבריאותי וגם כסף שחור
  • 15.
    תודה לך ביבי וגם לדרעי הצדיק.אל תשכחו להצביע להם בבחירות הקרובות. (ל"ת)
    אנונימי 20/03/2025 21:10
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    שירויחו לבריאות שיהיה להם (ל"ת)
    איציק 20/03/2025 19:20
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אורי אברהם 20/03/2025 16:58
    הגב לתגובה זו
    עדיין עם תוספת של 16%נסיעה בין עירונית לא משתלמת לנה פשוט נסיעת הפסד.חיפה תא כמעט 100 קמ בסביבות 350 שחכולל מעמ.3 שעות עבודה של נהג המנימום 120 שח.דלק מעל 100 שח.מונית שעולה 100 אלף שח וזכות ציבורית בסביבות 250 אלף שח .אני כמנהל חברת מוניות בחיפה לא מוציא מונית פחות מחמש מאות שח.
  • 12.
    אנונימי 20/03/2025 16:49
    הגב לתגובה זו
    Uber עסקנים פוליטים קטנים . תכניסו כבר את uber
  • 11.
    מאסטר 20/03/2025 16:33
    הגב לתגובה זו
    מאיפה הבאת שמחיר מרמת גן 144 אפילו לא 120 המחירים מזמן נעים בתל אביברמת גן בין 90130 בגלל זה אף אחד לא לוקח
  • 10.
    תודה למירי רקב 20/03/2025 15:35
    הגב לתגובה זו
    תודה למירי רקבכנראה הנהגים הם חברי מרכז השחיתות סליחה הליכוד
  • 9.
    אנונימי 20/03/2025 15:26
    הגב לתגובה זו
    היום הובר יותר יקר ממנית לידעתכם
  • 8.
    אנונימי 20/03/2025 15:13
    הגב לתגובה זו
    מצויה רבות בחול וביתרת הזמן מארגנת טקסים ככה זה נראה כולל הרכבת לאילתמתי תהיה כזו גב מילי רכבת
  • 7.
    נתבג תל אביב היום במונה תעריף 2 110שח נטו לנהג אולי 35 שח למה להעמיס מזוודות ולחקות שעה (ל"ת)
    חזי 20/03/2025 15:01
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    צרת התחבורה 20/03/2025 14:59
    הגב לתגובה זו
    מושחתת שקרנית ושרמוטה בנשמה .
  • 5.
    סיבונירקבנבלה 20/03/2025 14:52
    הגב לתגובה זו
    תמיד ידעתי שנהגי מוניות זה גנבים מזוהמים תמיד גנבו את הנוסע וגם העלימו מיסים נהגי מוניות זה זבל מזוקק ומרוכז גם הרבה מסיעים שבחים ומשתפים פעולה .
  • דני קיי 22/03/2025 17:39
    הגב לתגובה זו
    נפגעתי מהתגובה שלך זו הכללה אני עובד רק עם מונה משלם מיסים כחוק עובד 13 שעות ביום כולל שישי ומוצאש לא עובד בשבת ומגיע ל12 אלף שח נטו לא בשמיים
  • אנונימי 20/03/2025 17:43
    הגב לתגובה זו
    יש שאומרים את זה על היהודים האם זה נכון
  • 4.
    אנונימי 20/03/2025 14:31
    הגב לתגובה זו
    חצי שנה אחורה הכל הוזל. חחחח אותי מעניין איך הלמס עדיין מצליח לשקר בנתונים ואתם בטתרים הכלכליים לא מעמידים אותו על השקר.
  • 3.
    אוי ארצי מולדתי את הולכת פייפן (ל"ת)
    אנונימי 20/03/2025 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מתי סוף סוף אובר יתחילו לפעול בארץ מדינה מפגרת עם שרת תחבורה נכשלת (ל"ת)
    אנונימי 20/03/2025 14:03
    הגב לתגובה זו
  • רון555 20/03/2025 16:51
    הגב לתגובה זו
    הלובי של נהגי המוניות חזק מאוד
  • אנונימי 20/03/2025 16:22
    הגב לתגובה זו
    יש אובר בשם אחר נקרא דרייברים תנסה
  • אנונימי 20/03/2025 16:36
    הדריבריים זה לא חוקי אם קוראת תאונה אין ביטוח
  • 1.
    הביביסט 20/03/2025 14:01
    הגב לתגובה זו
    ביבי תמיד דואג לנו לפני הבחירות!! הגיע הזמן!! רק ביבי!!
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

סמארט #5. צילום יואב פולססמארט #5. צילום יואב פולס

יותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח

כלמוביל החלה בשיווק הסמארט #5 - קרוסאובר חשמלי גדול בסגמנט D, החל מ 220.0 אש"ח. 

בעתיד מתוכננות גם סמארט #6 וסמארט #2 

יואב פולס |

כלמוביל יבואנית דגמי סמארט לישראל החלה בשיווק הסמארט #5, הקרוסאובר הגדול ביותר של מותג סמארט.

הסמארט #5 הוא קרוסאובר בסגמנט D-SUV עם אורך כולל של 4.695 מטר ובסיס גלגלים גדול במיוחד 2.9 מטר, והוא מגדיל את היצע הדגמים של מותג היוקרה המשותף לג'ילי הסינית ולמרצדס הגרמנית.

הסמארט #5 שונה מכל דגמי סמארט עד עתה ומציג עיצוב רבוע משהו, בניגוד לעגלגלות של הסמארט #1 והסמארט #3.

המרכיב העיצובי הבולט נוסף על הצללית הייחודית המזכירה על מאוד את המרצדס GLB הוא יחידות התאורה, הן מלפנים והן מאחור. יחידות התאורה הראשיות בצידי הרכב, בשפת סמארט "CyberSparksLED" עם שני פסי לד אופקיים, וארבעה פסי לד רחבים יחסית לרוחב כל החזית. בדיוק אותו העיצוב מופיע מאחור, רק הפעם בצבע אדום. שני פסי לד אופקיים וביניהם עוד ארבעה פסי לד לרוחב כל הרכב. היציבה של הרכב זקופה והצללית גבוהה עם קורה אחורית רחבה מאוד בצבע המרכב. כדי להשלים את מימדי ה #5 נציין כי הרוחב 1.92 מטר, והגובה 1.705 מטר.


סמארט #5. צילום יואב פולס