מונית
צילום: ביזפורטל

מחירי המוניות מזנקים ב-16% - פי 4 מהעלייה המקורית

התייקרות חסרת תקדים בנסיעה הבינעירונית, כמה תעלה נסיעה מנתב"ג לתל אביב? וגם - למה ובכמה יתייקרו מחירי התחבורה הציבורית?

בקרוב תשלמו יותר על נסיעות במוניות בין-עירוניות – ואפילו הרבה יותר. החל מה-1 באפריל, התעריפים מזנקים ב-16%, במקום 4% כמו שתוכנן במקור.העלייה במחירים נועדה לפתור בעיה שהחלה לפני כחמש שנים, כשמשרד התחבורה החליט להוריד את מחירי המוניות הבין-עירוניות כדי להוזיל את התחבורה לכולם. בפועל, זה גרם לכך שנהגי מוניות פשוט סירבו לקחת נסיעות ארוכות, במיוחד מנתב"ג. כעת, אחרי שהמצב הפך לבלתי אפשרי, כי אין מוניות בינעירוניות – המדינה מעלה את המחירים בחזרה כדי לגרום לנהגים לחזור לקחת נסיעות ארוכות.


מחירי המוניות והכשל של המדינה

כדי להבין את המהלך של היום, צריך לחזור כמה שנים אחורה. עד 2019, מחירי המוניות בישראל היו מהגבוהים בעולם – וזה לא במקרה. במשך שנים, המדינה אפשרה לנהגי המוניות לגבות מחירים גבוהים מבלי להתערב. במקביל, התחבורה הציבורית הייתה רחוקה מלהיות חלופה אמיתית – רכבות לא מספיקות, אוטובוסים מאחרים, ואין גישה נוחה לכל מקום. ואז הגיע המהלך של משרד התחבורה: הורדת מחירים כדי להפוך את המוניות לזולות יותר. ההיגיון היה פשוט – אם המחירים יירדו, הציבור ירוויח ויותר אנשים יוכלו להרשות לעצמם נסיעה במונית. אבל מה שקרה בפועל זה שנהגים פשוט הפסיקו לקחת נסיעות שהיו לא משתלמות עבורם.


תוצאה ישירה: בנתב"ג, למשל, נהגים פשוט התחילו לברור את הנוסעים שלהם. חלקם סירבו לקחת אנשים לנסיעות ארוכות כי זה לא השתלם להם, אחרים התחילו לגבות "תוספת" שלא כחוק, ורבים פשוט העדיפו לוותר על עבודה בשדה התעופה לחלוטין.


מה יקרה מחודש אפריל?

המדינה הבינה שהמחירים הנמוכים פשוט לא עובדים, והחליטה להחזיר את הכדאיות לנהגים. במקום עדכון מתון של 4%, כמו שמתבצע בדרך כלל, הוחלט להעלות את המחירים ב-16% – פי ארבעה מהתכנון המקורי. בינתיים, מחירי הנסיעות בתוך הערים לא ישתנו, לפחות לא השנה. אבל אם ההיסטוריה מלמדת אותנו משהו – זה שלא רחוק היום שגם הנסיעות העירוניות יתייקרו.


איך זה ישפיע עליכם? הנה דוגמאות לכמה מהמחירים החדשים:


רמת גן – נתב"ג: יעלה מ-144-165 שקל ל-155-192 שקל

אשדוד – נתב"ג: יקפוץ מ-250-296 שקל ל-343-386 שקל

מה עם התחבורה הציבורית? גם שם המחירים עולים

אם חשבתם שהתחבורה הציבורית תוכל להיות תחליף טוב למי שלא רוצה לשלם יותר על מונית – תחשבו שוב. בפברואר עלה מחיר הנסיעה ברכבת הקלה בגוש דן וירושלים מ-6 ל-8 שקלים. באפריל יעלו גם מחירי האוטובוסים בכ-33%. מה שהיה אמור לקרות רק בעוד כמה שנים, כשמערכת התחבורה הייתה אמורה להשתפר, קורה כבר עכשיו – בלי שום שיפור משמעותי בשירות.

הבעיה היא לא רק מחירי המוניות, אלא הכשל המתמשך של המדינה לנהל נכון את התחבורה הציבורית. אם הייתה בישראל תחבורה ציבורית אמינה, זמינה ונוחה, פחות אנשים היו צריכים להשתמש במוניות באופן קבוע. אם היו משקיעים בשיפור השירות במקום רק בהוזלה או בהעלאה של מחירים, הציבור היה באמת נהנה מתחבורה טובה יותר. אם במקום לכבות שריפות אחת לכמה שנים היו חושבים על פתרון ארוך טווח, אולי לא היינו מגיעים שוב ושוב לאותו משבר. במקום כל זה, מה שקורה בפועל הוא שהמדינה פשוט משחקת עם המחירים הלוך ושוב – פעם מורידה, פעם מעלה – ובינתיים הציבור נשאר תקוע עם תחבורה ציבורית גרועה ומוניות יקרות.


תגובות לכתבה(29):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    אנונימי 25/03/2025 13:21
    הגב לתגובה זו
    שנים ותמשיך לא להכנס לשם .מה שלא משתלם לא לוקח . בי בי בי
  • 20.
    שוקי 23/03/2025 04:12
    הגב לתגובה זו
    אבל מה לעשות שהכל נמדד פה במי מצביע למי... מחירי טירוף
  • 19.
    מירי 22/03/2025 17:57
    הגב לתגובה זו
    מירי רקב היא כישלון גדול וארוך
  • 18.
    אנונימי 22/03/2025 17:09
    הגב לתגובה זו
    נסיעה מנתבג בערך אותו מרחק 170 שקל.לא הגיוני בעליל. צריך להעלות את המחיר אף יותר.
  • 17.
    יוקר המחיה 21/03/2025 15:30
    הגב לתגובה זו
    נהיגה שיתופית תאפשר תחרות והורדת מחירים
  • 16.
    חיים 21/03/2025 12:57
    הגב לתגובה זו
    פתרון מעולה בחול רק ככה יירדו המחירים פלאים.
  • שהרבי יעב 22/03/2025 22:01
    הגב לתגובה זו
    לא כשיר בטיחותי ללא ביקורת רפואית ללא תשלום מיסים..
  • שהרבי יעקב 22/03/2025 21:55
    הגב לתגובה זו
    לא בטיחות ללא ביקורת רפואית וגם עבודה בשחור.
  • אנונימי 22/03/2025 21:48
    הגב לתגובה זו
    לא בטיחותי. כשירות הנהגים מצבם הבריאותי וגם כסף שחור
  • 15.
    תודה לך ביבי וגם לדרעי הצדיק.אל תשכחו להצביע להם בבחירות הקרובות. (ל"ת)
    אנונימי 20/03/2025 21:10
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    שירויחו לבריאות שיהיה להם (ל"ת)
    איציק 20/03/2025 19:20
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אורי אברהם 20/03/2025 16:58
    הגב לתגובה זו
    עדיין עם תוספת של 16%נסיעה בין עירונית לא משתלמת לנה פשוט נסיעת הפסד.חיפה תא כמעט 100 קמ בסביבות 350 שחכולל מעמ.3 שעות עבודה של נהג המנימום 120 שח.דלק מעל 100 שח.מונית שעולה 100 אלף שח וזכות ציבורית בסביבות 250 אלף שח .אני כמנהל חברת מוניות בחיפה לא מוציא מונית פחות מחמש מאות שח.
  • 12.
    אנונימי 20/03/2025 16:49
    הגב לתגובה זו
    Uber עסקנים פוליטים קטנים . תכניסו כבר את uber
  • 11.
    מאסטר 20/03/2025 16:33
    הגב לתגובה זו
    מאיפה הבאת שמחיר מרמת גן 144 אפילו לא 120 המחירים מזמן נעים בתל אביברמת גן בין 90130 בגלל זה אף אחד לא לוקח
  • 10.
    תודה למירי רקב 20/03/2025 15:35
    הגב לתגובה זו
    תודה למירי רקבכנראה הנהגים הם חברי מרכז השחיתות סליחה הליכוד
  • 9.
    אנונימי 20/03/2025 15:26
    הגב לתגובה זו
    היום הובר יותר יקר ממנית לידעתכם
  • 8.
    אנונימי 20/03/2025 15:13
    הגב לתגובה זו
    מצויה רבות בחול וביתרת הזמן מארגנת טקסים ככה זה נראה כולל הרכבת לאילתמתי תהיה כזו גב מילי רכבת
  • 7.
    נתבג תל אביב היום במונה תעריף 2 110שח נטו לנהג אולי 35 שח למה להעמיס מזוודות ולחקות שעה (ל"ת)
    חזי 20/03/2025 15:01
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    צרת התחבורה 20/03/2025 14:59
    הגב לתגובה זו
    מושחתת שקרנית ושרמוטה בנשמה .
  • 5.
    סיבונירקבנבלה 20/03/2025 14:52
    הגב לתגובה זו
    תמיד ידעתי שנהגי מוניות זה גנבים מזוהמים תמיד גנבו את הנוסע וגם העלימו מיסים נהגי מוניות זה זבל מזוקק ומרוכז גם הרבה מסיעים שבחים ומשתפים פעולה .
  • דני קיי 22/03/2025 17:39
    הגב לתגובה זו
    נפגעתי מהתגובה שלך זו הכללה אני עובד רק עם מונה משלם מיסים כחוק עובד 13 שעות ביום כולל שישי ומוצאש לא עובד בשבת ומגיע ל12 אלף שח נטו לא בשמיים
  • אנונימי 20/03/2025 17:43
    הגב לתגובה זו
    יש שאומרים את זה על היהודים האם זה נכון
  • 4.
    אנונימי 20/03/2025 14:31
    הגב לתגובה זו
    חצי שנה אחורה הכל הוזל. חחחח אותי מעניין איך הלמס עדיין מצליח לשקר בנתונים ואתם בטתרים הכלכליים לא מעמידים אותו על השקר.
  • 3.
    אוי ארצי מולדתי את הולכת פייפן (ל"ת)
    אנונימי 20/03/2025 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מתי סוף סוף אובר יתחילו לפעול בארץ מדינה מפגרת עם שרת תחבורה נכשלת (ל"ת)
    אנונימי 20/03/2025 14:03
    הגב לתגובה זו
  • רון555 20/03/2025 16:51
    הגב לתגובה זו
    הלובי של נהגי המוניות חזק מאוד
  • אנונימי 20/03/2025 16:22
    הגב לתגובה זו
    יש אובר בשם אחר נקרא דרייברים תנסה
  • אנונימי 20/03/2025 16:36
    הדריבריים זה לא חוקי אם קוראת תאונה אין ביטוח
  • 1.
    הביביסט 20/03/2025 14:01
    הגב לתגובה זו
    ביבי תמיד דואג לנו לפני הבחירות!! הגיע הזמן!! רק ביבי!!
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג


טויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרןטויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרן

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10. 

עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות

יואב פולס |

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.

הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.

נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.


טויוטה קורולה, עכשיו יפנית אמיתית. צילום יצרן

עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.

עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".