האתר הפיראטי סדרות
צילום: מסך
פרשנות

100 מיליון זה "פינטס" - אבל מי רוצה להיות מזוהה עם פיראטיות וטרור?

אחרי שגופי המדיה הבינו שכמעט בלתי אפשרי לנצח את אתרי הסרטים והסדרות הפיראטיים, הם מפנים כעת את מוקד הלחץ לחברות אשראי שנדרשות להפסיק את סליקת האשראי לאתרים ולפצות במיליונים על הזנק שנגרם לאותם גופים | פרשנות  
אלכסנדר כץ |

האתר הפיראטי סדרות איי אל 

הדרישה של גופי התקשורת הישראליים, בהם שירות הסטרימינג החדש Screen IL, קשת, רשת ויונייטד קינג, לפיצוי של 100 מיליון שקלים, לא מאיימת פיננסית על חברות האשראי - גם המקומיות וגם הבינלאומית שמפעילות נציגות בישראל. הרי הדרישה לתשלום מופנית לששה גופים, בהם אמריקן אקספרס, ויזה ומקס. 100 מיליון שקלים לחלק לששה גופים, יוצא כ-16.5 מיליון לכל גוף, "בוטנים" במונחי גופי הענק. לפני דוחות ישראכרט ל-2021, הרווח לפני מס באותה שנה עמד על 483 מיליון שקלים. 

אבל צריך להזכיר שמדובר במכתב התראה, ובמידה וחברות האשראי (כולן או חלקן) יסרבו לדרישת הפיצוי והפסקת הסליקה, הרי שהמהלך הבא כבר יהיה תביעה לבית משפט, שם הסכום יהיה גבוה בהרבה.

אבל מעבר לסוגיה הכספית, תביעה כזו עשויה גם להוות פגיעה תדמיתית באותן חברות אשראי. נכון, זה לא שנפסיק מחר לגהץ עם הוויזה או הישראכרט שלנו במחאה על התנהלות חברות האשראי, אבל אף תאגיד לא רוצה להיות מזוהה עם פיראטיות, טרור ועוד, אותן מילים שמופיעות במכתב ההתראה ששלח עו"ד שמוליק קסוטו. קסוטו כתב במכתב ההתראה כי "היות שבעסקאות מול האתרים הפיראטיים מעורבים גם גופי סליקה שונים, חלקם ממדינות עוינות לישראל, יש חשש שחלק מכספי העסקאות משמשים גם למימון טרור או לפעילות אסורה אחרת כנגד מדינת ישראל. בכך עשויות חברות האשראי לסייע לגורמים עוינים במימון טרור ובפעילות כנגד מדינת ישראל". טענה מעניינת שעשויה לשמש בעתיד הלא רחוק גם בקמפיין נגד אותן חברות אשראי. אאוץ'. 

במשך שנים רבות ניסו בישראל להילחם בתוכן פיראטי, ללא הצלחה גדולה. מוציאים צו סגירה לאתר מסוים? תוך שעות הוא יופיע בדומיין אחר. גם קמפיין ציבורי של זיר"ה (חברה בבעלות yes, HOT ומפיצת הסרטים יונייטד קינג, שמטרתה לאכוף להיאבק בהפרת זכויות יוצרים באינטרנט, א"כ) נגד צפייה בתוכן פיראטי, כנראה שלא השפיע מאד על הציבור הישראלי. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים