אפליקציה איראנית שהוסרה מהאפ-סטור הצליחה להסתנן חזרה
לא בטוח שזה מה שיימנע מאיראן לפתח נשק גרעיני, אבל הסנקציות של ארצות הברית נגד משטר האייתולות כוללות גם אפליקציה איראנית פופולארית ותמימה בשם Snapp, שמטרתה לחבר בין נהגים לטרמפיסטים. משהו בסגנון Waze Carpool ו-Uber.
האפליקציה הוסרה מהאפ-סטור של אפל באפריל 2017, זמן קצר אחרי החלטת ארצות הברית להטיל סנקציות על איראן. עוד קודם לכן הסירה אפל מהחנות את אפליקציית משלוחי המזון DelicanFoods, שהייתה פופולרית באיראן ואת DigiKala - אפליקציית החנויות הדיגיטליות (E-Comers) שנחשבת לסטארט-אפ הגדול והמצליח ביותר באיראן.
אמנם אין באיראן גישה לחנות האפליקציות של אפל, אבל יישומים שונים כמו אלה הצליחו לפלס את דרכם אל מחוץ לחומה המבוצרת של הענקית האמריקאית, ולהתיישב בבטחה יחסית בחנויות אפליקציות אחרות. וכעת נודע שאחת מאלה - Snapp - הצליחה להסתתר מפני ממשל טראמפ בתוך האפ-סטור עצמה.
העניין התגלה בשבוע שעבר, כשכמה בעלי אייפונים עם IP איראני דיווחו לאפל שכאשר הם מורידים אפליקציה בשם RadickRadio, שמתיימרת להיות אפליקציית רדיו, הם מקבלים, למעשה, גישה ל-Snapp. במילים אחרות, האיראנים כנראה הצליחו להערים על אפל ולשתול את האפליקציה המצליחה שלהם בתוך האפ-סטור, תחת שם אחר ובחזות מתעתעת.
- פגישה משולשת בטהרן: בכירים טורקיים וסעודיים בביקור רשמי באירן
- איך מנצחים את הכטב"מ האיראני - התוכנית של בריטניה ואוקראינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כידוע, מאז חיסולו של קאסם סולימאני, המתח בין איראן לארצות הברית גדול מאוד. כנראה שהתרגיל אינו חלק מתגובה לחיסולו של מפקד משמרות המהפכה, אבל אין ספק שהוא מדגים היטב את הבעייתיות הטמונה בהטלת סנקציות של מדינה אחת על מדינה אחרת במציאות דיגיטלית, חסרת גבולות פיזיים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.99% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
