על הראש של קוקה קולה: סודהסטרים בקמפיין חדש ומלגלג
חברת סודהסטרים שמעולם לא "חסכה" על הקמפיינים הבינלאומיים שלה יוצאת היום (יום ג') בקמפיין חדש, והפעם, בכיכובו של הזמר רוד סטיוארט, עם שימוש בקולו לדיבוב צב ים עם רעמה בלונדינית. עם זאת, השימוש בזמר המפורסם הוא רק עלילה משנית לסיפור המרכזי - חזרה לאחד הקמפיינים המפורסמים של קוקה קולה והצגתו באופן מלגלג שמותח קו ישיר בין מצבו של כדור הארץ להצלחת מותג המשקאות.
החברה שנמכרה לפני 3 חודשים לחברת פפסיקו ב-3.2 מיליארד דולר ממשיכה את הקו הפרסומי שאפיין אותה בשנים האחרונות: מושקע, ישיר ולא מתנצל, הומוריסטי ומשלב כוכבים בינלאומיים. "הקמפיין מתמקד בפגיעה הסביבתית הנגרמת כתוצאה משימוש בבקבוקי פלסטיק חד פעמיים. הסרטון משמש כמטאפורה לגבעות הירוקות ולאוקיינוסים הכחולים שבמשך השנים הפכו למלאים בפסולת פלסטיק", כך מסבירים בחברה שממשיכה להיעזר בשירותיו של "ההר", ת'ור ביורנסון, מסדרת הטלוויזיה "משחקי הכס".
חדי העין יוכלו להבחין ברפרנס הברור לפרסומת קוקה קולה המפורסמת משנת 1971 תחת השם I'd like to buy th world a coke, המשמשת כאבן דרך ברזומה התקשורתי של המותג. בקמפיין המקורי מוצגת שירה הרמונית של צעירים יפים וחופשיים על גבול "ילדי הפרחים" שחוזרת בקמפיין סודהסטרים (בגרסה עדכנית) אך הפעם עם סצנה נוספת לפני כן, בה מתוארת ישיבה של מועצת המנהלים של חברת בקבוקי הפלסטיק (במקרה הזה מים מינרליים) שחוככים ידיים בהנאה רשעית מהמכירות הגבוהות.
עם המכירה לחברת פפסיקו נראה שלא לקח זמן רב עד שהחיבור ליריבה הגדולה של קוקה קולה יוביל למהלך ישיר כל כך. בהודעה על הקמפיין החברה לא מציינת שום אזכור לקוקה קולה אך מן הסתם, הקמפיין שמיועד בעיקר לזירה הבינלאומית לא יחמוק מעיניה של התקשורת.
אם תרצו, מדובר אמנם בקניבליזציה שבמסגרתה סודהסטרים ממשיכה להשמיץ את יצרני בקבוקי הפלסטיק וביניהם פפסיקו עצמה שכעת מחזיקה אותה בבעלותה. מנגד, הדבר האחרון שפפיסקו הייתה מעלה על דעתה הוא להסיט את סודהסטרים מהמסלול שהביא אותה עד הלום - האלטרנטיבה החצופה, הירוקה וה"נכונה" לפפסי, קוקה קולה והשאר.
פרסומת סודהסטרים החדשה
פרסומת קוקה קולה המקורית
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
דניאל בירנבאום מנכ"ל סודהסטרים העולמית: "פלסטיק הפך למגיפה ואיום על כולנו. אנו עדיין לא יודעים בדיוק מה השפעתו על בריאות בני האדם אך אנו כן יודעים על ההשפעה וההשלכות ההרסניות של הפלסטיק על האוקיינוסים ועל החיות הימיות שבו. בקמפיין זה רצינו לתת קול לבעלי החיים הימיים ויחד איתם לעודד אנשים וחברות לעבור משימוש בפלסטיק חד פעמי לשימוש במוצרים רב פעמיים".
מתי יהב, סמנכ"ל השיווק: "מגפת זיהום הפלסטיק היא כבר לא עניין נישתי ואנו שמחים לעמוד בראש החץ שמעלה מודעות לנושא ומציע פתרון ממשי. כרגיל אנו בסודהסטרים אוהבים להביא את המסר הרציני הזה בצורה מבדרת והפעם בחרנו להיעזר בקולו האייקוני של רוד סטוארד בנוסף להר שהוא כבר חצי בן בית אצלנו".
הרעיון הקריאייטיבי לקמפיין נולד בסודהסטרים שלא נעזרה במשרד פרסום, אלא בפרילנסרים. על פיתוח התסריט וניהול הקריאייטיב הופקד אלון זייפרט שעבד עם החברה גם בקמפיינים קודמים. הבמאי הוא אלי סברדלוף, מוזיקה על ידי תומר בירן ועל צד ההפקה חברת בוראקס.
- 4.כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)גם זה יעבור... 14/11/2018 14:34הגב לתגובה זו
- 3.מתאמץ, קיטשי, מגניב (ל"ת)יעל 13/11/2018 22:32הגב לתגובה זו
- 2.גדי 13/11/2018 21:34הגב לתגובה זוהימנונים משתמשים בפלסטיק בגלל זה העולם נהרס כמו שהתנחלויות שלהם עשו לפלסטינים.
- 1.אפילו העתקה גרועה (ל"ת)״קרייאטיב״ 13/11/2018 15:26הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
