סודהסטרים. חוזרת לקוקה קולה 1971
צילום: צילום מסך
TV

על הראש של קוקה קולה: סודהסטרים בקמפיין חדש ומלגלג

3 חודשים לאחר המכירה לפפסיקו, סודהסטרים יוצאת בקמפיין חדש שצוחק על אחת הפרסומות האיקוניות של קוקה קולה משנת 1971. גם רוד סטיוארט שם כעלילה משנית
משה בנימין | (4)

חברת סודהסטרים שמעולם לא "חסכה" על הקמפיינים הבינלאומיים שלה יוצאת היום (יום ג') בקמפיין חדש, והפעם, בכיכובו של הזמר רוד סטיוארט, עם שימוש בקולו לדיבוב צב ים עם רעמה בלונדינית. עם זאת, השימוש בזמר המפורסם הוא רק עלילה משנית לסיפור המרכזי - חזרה לאחד הקמפיינים המפורסמים של קוקה קולה והצגתו באופן מלגלג שמותח קו ישיר בין מצבו של כדור הארץ להצלחת מותג המשקאות.

החברה שנמכרה לפני 3 חודשים לחברת פפסיקו ב-3.2 מיליארד דולר ממשיכה את הקו הפרסומי שאפיין אותה בשנים האחרונות: מושקע, ישיר ולא מתנצל, הומוריסטי ומשלב כוכבים בינלאומיים. "הקמפיין מתמקד בפגיעה הסביבתית הנגרמת כתוצאה משימוש בבקבוקי פלסטיק חד פעמיים. הסרטון משמש כמטאפורה לגבעות הירוקות ולאוקיינוסים הכחולים שבמשך השנים הפכו למלאים בפסולת פלסטיק", כך מסבירים בחברה שממשיכה להיעזר בשירותיו של "ההר", ת'ור ביורנסון, מסדרת הטלוויזיה "משחקי הכס".

חדי העין יוכלו להבחין ברפרנס הברור לפרסומת קוקה קולה המפורסמת משנת 1971 תחת השם I'd like to buy th world a coke, המשמשת כאבן דרך ברזומה התקשורתי של המותג. בקמפיין המקורי מוצגת שירה הרמונית של צעירים יפים וחופשיים על גבול "ילדי הפרחים" שחוזרת בקמפיין סודהסטרים (בגרסה עדכנית) אך הפעם עם סצנה נוספת לפני כן, בה מתוארת ישיבה של מועצת המנהלים של חברת בקבוקי הפלסטיק (במקרה הזה מים מינרליים) שחוככים ידיים בהנאה רשעית מהמכירות הגבוהות.

עם המכירה לחברת פפסיקו נראה שלא לקח זמן רב עד שהחיבור ליריבה הגדולה של קוקה קולה יוביל למהלך ישיר כל כך. בהודעה על הקמפיין החברה לא מציינת שום אזכור לקוקה קולה אך מן הסתם, הקמפיין שמיועד בעיקר לזירה הבינלאומית לא יחמוק מעיניה של התקשורת.

אם תרצו, מדובר אמנם בקניבליזציה שבמסגרתה סודהסטרים ממשיכה להשמיץ את יצרני בקבוקי הפלסטיק וביניהם פפסיקו עצמה שכעת מחזיקה אותה בבעלותה. מנגד, הדבר האחרון שפפיסקו הייתה מעלה על דעתה הוא להסיט את סודהסטרים מהמסלול שהביא אותה עד הלום - האלטרנטיבה החצופה, הירוקה וה"נכונה" לפפסי, קוקה קולה והשאר.

פרסומת סודהסטרים החדשה

 

פרסומת קוקה קולה המקורית

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

דניאל בירנבאום מנכ"ל סודהסטרים העולמית: "פלסטיק הפך למגיפה ואיום על כולנו. אנו עדיין לא יודעים בדיוק מה השפעתו על בריאות בני האדם אך אנו כן יודעים על ההשפעה וההשלכות ההרסניות של הפלסטיק על האוקיינוסים ועל החיות הימיות שבו. בקמפיין זה רצינו לתת קול לבעלי החיים הימיים ויחד איתם לעודד אנשים וחברות לעבור משימוש בפלסטיק חד פעמי לשימוש במוצרים רב פעמיים".

מתי יהב, סמנכ"ל השיווק: "מגפת זיהום הפלסטיק היא כבר לא עניין נישתי ואנו שמחים לעמוד בראש החץ שמעלה מודעות לנושא ומציע פתרון ממשי. כרגיל אנו בסודהסטרים אוהבים להביא את המסר הרציני הזה בצורה מבדרת והפעם בחרנו להיעזר בקולו האייקוני של רוד סטוארד בנוסף להר שהוא כבר חצי בן בית אצלנו".

הרעיון הקריאייטיבי לקמפיין נולד בסודהסטרים שלא נעזרה במשרד פרסום, אלא בפרילנסרים. על פיתוח התסריט וניהול הקריאייטיב הופקד אלון זייפרט שעבד עם החברה גם בקמפיינים קודמים. הבמאי הוא אלי סברדלוף, מוזיקה על ידי תומר בירן ועל צד ההפקה חברת בוראקס.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)
    גם זה יעבור... 14/11/2018 14:34
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מתאמץ, קיטשי, מגניב (ל"ת)
    יעל 13/11/2018 22:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גדי 13/11/2018 21:34
    הגב לתגובה זו
    הימנונים משתמשים בפלסטיק בגלל זה העולם נהרס כמו שהתנחלויות שלהם עשו לפלסטינים.
  • 1.
    אפילו העתקה גרועה (ל"ת)
    ״קרייאטיב״ 13/11/2018 15:26
    הגב לתגובה זו
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף בראש כל רצועות השידור

כמות הצופים במהדורות החדשות חזרה לנורמה, אחרי פיק חריג, אך המגמה נשמרה, 12 עדיין בראש, 14 מצמצם פערים ו-13 מגרד את ה-100 אלף צופים; אחד מעשרה צופי המהדורות המרכזיות צופה במהדורה המרכזית של כאן11

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לאחר ששככה הסערה, אמש כמות הצופים במהדורות המרכזיות ירדה ל-742 אלף צופים. כמובן, שמבחינת הנתונים של כל ערוץ וערוץ נרשמה ירידה מאשר בערב יום ראשון החריג, אבל מבחינת הדירוג עצמו, המגמות נותרו זהות. 12 עדיין בראש, 14 מדביק פערים, 13 מאבד גובה וכאן11 על גבול הנישה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.5% רייטינג ו-320 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-241 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.6% רייטינג ו-1010 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 80 אלף צופים ו-3.3% רייטינג.


פריים טיים

בערב של ריאליטי חזק, הריאליטי תמיד יהיה בראש, וכך היה גם אמש, כש-"מאסטר שף" של קשת הובילה בגאון, עם 14.2% רייטינג ו-333 אלף צופים (והיתה התכנית הנצפית ביותר בכל לוח השידורים). אחריה היתה "הפטריוטים" שהולכת ומתחזקת מדי ערב, ואתמול היתה התכנית השלישית הנצפית בלוח השידורים, עם 9.2% רייטינג ו-297 אלף צופים. השעשועון של רשת, "כלוב הזהב", היה הרחק מאחור, עם 4.9% רייטינג ו-115 אלף צופים ואילו עוד הרחק מאחור היה תכנית ראיונות חדשה של כאן11, "הייתי שם", שפתחה עם רצח רבין וקיבלה 2.5% רייטינג עם 56 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.3% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.8% רייטינג ו-66 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 2% רייטינג ו-52 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 לקח את ההובלה, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, שעמד על רייטינג של 2.5% ו-55 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.2% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.