
על הראש של קוקה קולה: סודהסטרים בקמפיין חדש ומלגלג
חברת סודהסטרים שמעולם לא "חסכה" על הקמפיינים הבינלאומיים שלה יוצאת היום (יום ג') בקמפיין חדש, והפעם, בכיכובו של הזמר רוד סטיוארט, עם שימוש בקולו לדיבוב צב ים עם רעמה בלונדינית. עם זאת, השימוש בזמר המפורסם הוא רק עלילה משנית לסיפור המרכזי - חזרה לאחד הקמפיינים המפורסמים של קוקה קולה והצגתו באופן מלגלג שמותח קו ישיר בין מצבו של כדור הארץ להצלחת מותג המשקאות. החברה שנמכרה לפני 3 חודשים לחברת פפסיקו ב-3.2 מיליארד דולר ממשיכה את הקו הפרסומי שאפיין אותה בשנים האחרונות: מושקע, ישיר ולא מתנצל, הומוריסטי ומשלב כוכבים בינלאומיים. "הקמפיין מתמקד בפגיעה הסביבתית הנגרמת כתוצאה משימוש בבקבוקי פלסטיק חד פעמיים. הסרטון משמש כמטאפורה לגבעות הירוקות ולאוקיינוסים הכחולים שבמשך השנים הפכו למלאים בפסולת פלסטיק", כך מסבירים בחברה שממשיכה להיעזר בשירותיו של "ההר", ת'ור ביורנסון, מסדרת הטלוויזיה "משחקי הכס". חדי העין יוכלו להבחין ברפרנס הברור לפרסומת קוקה קולה המפורסמת משנת 1971 תחת השם I'd like to buy th world a coke, המשמשת כאבן דרך ברזומה התקשורתי של המותג. בקמפיין המקורי מוצגת שירה הרמונית של צעירים יפים וחופשיים על גבול "ילדי הפרחים" שחוזרת בקמפיין סודהסטרים (בגרסה עדכנית) אך הפעם עם סצנה נוספת לפני כן, בה מתוארת ישיבה של מועצת המנהלים של חברת בקבוקי הפלסטיק (במקרה הזה מים מינרליים) שחוככים ידיים בהנאה רשעית מהמכירות הגבוהות. עם המכירה לחברת פפסיקו נראה שלא לקח זמן רב עד שהחיבור ליריבה הגדולה של קוקה קולה יוביל למהלך ישיר כל כך. בהודעה על הקמפיין החברה לא מציינת שום אזכור לקוקה קולה אך מן הסתם, הקמפיין שמיועד בעיקר לזירה הבינלאומית לא יחמוק מעיניה של התקשורת. אם תרצו, מדובר אמנם בקניבליזציה שבמסגרתה סודהסטרים ממשיכה להשמיץ את יצרני בקבוקי הפלסטיק וביניהם פפסיקו עצמה שכעת מחזיקה אותה בבעלותה. מנגד, הדבר האחרון שפפיסקו הייתה מעלה על דעתה הוא להסיט את סודהסטרים מהמסלול שהביא אותה עד הלום - האלטרנטיבה החצופה, הירוקה וה"נכונה" לפפסי, קוקה קולה והשאר. פרסומת סודהסטרים החדשה
פרסומת קוקה קולה המקורית דניאל בירנבאום מנכ"ל סודהסטרים העולמית: "פלסטיק הפך למגיפה ואיום על כולנו. אנו עדיין לא יודעים בדיוק מה השפעתו על בריאות בני האדם אך אנו כן יודעים על ההשפעה וההשלכות ההרסניות של הפלסטיק על האוקיינוסים ועל החיות הימיות שבו. בקמפיין זה רצינו לתת קול לבעלי החיים הימיים ויחד איתם לעודד אנשים וחברות לעבור משימוש בפלסטיק חד פעמי לשימוש במוצרים רב פעמיים". מתי יהב, סמנכ"ל השיווק: "מגפת זיהום הפלסטיק היא כבר לא עניין נישתי ואנו שמחים לעמוד בראש החץ שמעלה מודעות לנושא ומציע פתרון ממשי. כרגיל אנו בסודהסטרים אוהבים להביא את המסר הרציני הזה בצורה מבדרת והפעם בחרנו להיעזר בקולו האייקוני של רוד סטוארד בנוסף להר שהוא כבר חצי בן בית אצלנו". הרעיון הקריאייטיבי לקמפיין נולד בסודהסטרים שלא נעזרה במשרד פרסום, אלא בפרילנסרים. על פיתוח התסריט וניהול הקריאייטיב הופקד אלון זייפרט שעבד עם החברה גם בקמפיינים קודמים. הבמאי הוא אלי סברדלוף, מוזיקה על ידי תומר בירן ועל צד ההפקה חברת בוראקס.- 4.כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)גם זה יעבור... 14/11/2018 14:34הגב לתגובה זו
- 3.מתאמץ, קיטשי, מגניב (ל"ת)יעל 13/11/2018 22:32הגב לתגובה זו
- 2.גדי 13/11/2018 21:34הגב לתגובה זוהימנונים משתמשים בפלסטיק בגלל זה העולם נהרס כמו שהתנחלויות שלהם עשו לפלסטינים.
- 1.אפילו העתקה גרועה (ל"ת)״קרייאטיב״ 13/11/2018 15:26הגב לתגובה זו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.