דניאל פאר
צילום: באדיבות רשות השידור

"עיתונאי וג'נטלמן": מגיש הטלוויזיה דניאל פאר נפטר

פאר, שהגיש את 'מבט', 'כלבוטק' ו'על גלגלים' והנחה את האירוויזיון ב-1979, לקה בתחילת השבוע באירוע מוחי, ונפטר בבית החולים. לווייתו תתקיים מחר בגבעת ברנר
אלכסנדר כץ | (5)
העיתונאי ואיש הטלוויזיה דניאל פאר, אחד המזוהים ביותר עם רשות השידור והשידור הציבורי, הלף הלילה לעולמו בגיל 74. פאר לקה בתחילת השבוע באירוע מוחי קשה, אושפז בבית החולים שערי צדק בירושלים והיום נאלצו הרופאים לקבוע את ממותו. פאר יובא למנוחות מחר (יום ו') בבית העלמין האלטרנטיבי בגבעת ברנר בשעה 11:00. הוא הותיר אחריו אישה, 4 ילדים ו-10 נכדים.   פאר היה מבכירי רשות השידור במשך עשרות שנים. הוא הגיש חדשות, תכניות צרכנות ותכנית בוקר, והיה ל"פורסט גאמפ" של רשות השידור, זה שהיה שם ברגעים המיוחדים של האירוויזיון, השידור הראשון בצבע ועוד.   הוא נולד ב-1943, ולאחר שחרורו הצטרף למחלקה הישראלית של שידורי ה-BBC בלונדון. בהמשך התקבל לקול ישראל כקריין, וב-1970 הצטרף לטלוויזיה. הוא היה המייסד והמגיש הראשון של כלבוטק עוד בשנת 1973, הגיש במשך שנים לסירוגין את מבט לחדשות, בשעה טובה ואת על גלגלים המיתולוגית, כמו גם תכנית הבוקר של רשות השידור במהלך שנות ה-90.  
דניאל פאר מעביר את המושכות של 'כלבוטק' לרפי גינת בשנת 1983 הגיש את השידור הראשון בצבע בערוץ 1, במשדר 'מבט' לצידה של דליה מזור.   לצד שידורי החדשות והאולפן, פאר גם הגיש משדרי קדם-אירוויזיון רבים, ואף את משדר האירוויזיון שהתקיים בישראל ב-1979 בעקבות נצחונו שנה לפני כן של יזהר כהן. באירוע זה הגיש את המשדר לצידה של ירדנה ארזי.  
פרומו הומוריסטי שהכינו ב-2008 בערוץ 1 לקראת עליית 'מבט' החדשה  לאחר 40 שנה, כשהוא הגיע לגיל פרישה, פרש מרשות השידור ב-2010, באירוע גדול שהתקיים לכבודו באולפן נקדי בירושלים, בהשתתפות הקולגות ובכירי השידור הציבורי, בהם חיים יבין, אריה גולן, דן קנר, גאולה אבן מזור ואחרים. עם חיים יבין במסיבת הפרישה מרשות השידור, 2010 (צילום: אביב חופי) עם עודד בן עמי במסיבת הפרישה מרשות השידור, 2010 (צילום: אביב חופי) עם יעקב אחימאיר במסיבת הפרישה מרשות השידור, 2010 (צילום: אביב חופי) עם אריה גולן במסיבת הפרישה מרשות השידור, 2010 (צילום: אביב חופי) ירדנה ארזי שהנחתה את אירוויזיון 1979 לצד פאר, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "דניאל פאר הלך מאיתנו. זכיתי לפרטנר נהדר. אדם מקסים, נדיב וטוב לב. ג׳נטלמן מושלם. תנחומי למשפחתו. יהי זכרו ברוך". אילה חסון צייצה עם מותו של פאר: "איש אדיב של פעם". אחד מיוצאי רשות השידור אמר לאייס: "איזה איש מקסים ונדיר! באמת אחד האנשים הכי נעימים שהיו ברשות. עצוב מאד". אחר כינה את פאר: "עיתונאי נהדר וג'נטלמן".      

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    עדית ג'אנה 28/09/2017 21:58
    הגב לתגובה זו
    הולך ופוחת הדור
  • 4.
    פטריוט 28/09/2017 11:12
    הגב לתגובה זו
    כשמו כן הוא,היה פאר הטלוויזיה ,אדם נעים וחייכן,יהי זכרו ברוך
  • 3.
    ארנון 28/09/2017 10:40
    הגב לתגובה זו
    מתאים מאד לומר עליו עיתונאי וג'נטלמן. בול על האיש הטוב הזה, שקשה ואולי בלתי אפשרי, לתפוס אותו ברגע של כעס. הטובים הולכים יחסית מהר. חבל על דאבדין ולא משתכחין.
  • 2.
    מהטובים והנערצים ביותר. ז"ל (ל"ת)
    מאיר 28/09/2017 10:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עמוס 28/09/2017 09:28
    הגב לתגובה זו
    יהי זיכרו ברוך, אחד האנשים הנעימים שידענו.מהאנשים של פעם.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.