טקס האפי 2016
צילום: אייס

אפי 2016: ראובני כובש את הפלטינום - מקאן בגראנד ואדלר עם מספר הפרסים הרב ביותר

הגראנד למקאן, הפלטינום לבאומן והכי הרבה לאדלר בסיכום הכללי. בשונה מהשנה שעברה ניתן לומר שחלוקת הפרסים היתה שוויונית יותר. בחוד החנית של השנה עמדו 3 משרדים: ראובני פרידן, מקאן ואדלר חומסקי
משה בנימין | (3)

טקס הגמר של תחרות האפי 2016 נערך הערב (יום ג') במעמד בכירי ענף הפרסום והמפרסמים שהתקבצו באולם האירועים "7". ערב התחרות, 49 מהלכים התמודדו על הפרסים ב-18 קטגוריות שונות. גם השנה, חלוקת הפרסים לא היתה שוויונית במיוחד, עם נוכחות דלילה למדי של המשרדים הקטנים-בינוניים, אך עם זאת בחוד החנית ניצבו 3 משרדים: ראובני פרידן, מקאן ואדלר חומסקי.  בשונה מתכנית הטקס ששמרה את הטוב לסוף עם ההכרזה על הזכיות בגרנד ובפלטינום - נתחיל דווקא עם הזכיות הגדולות: בקטגוריית הפלטינום נרשמה לראשונה הפתעה השנה עם שני משרדים שזכו במקום הראשון: באומן וראובני פרידן, שגם כיכב בקטגורייה זו, הנחשבת לחשובה ומשמעותית שכן היא בוחנת מהלכי שיווק-פרסום לאורך זמן. ראובני פרידן גרף 2 פרסים: המקום הראשון (פסלון אפי שחור) עבור קרולינה למקה ופרס ארד עבור מהלך הילדים של קסטרו. באומן קיבל אף הוא את הכבוד המגיע לו עבור אחד מהלכים המוכרים של השנים האחרונות - מקום 1 בפלטינום עבור 'דניס' - מהלך ברנפלקס לתלמה. בפרס הכסף זכה משרד הפרסום יהושע TBWA עבור 'המחלבה החדשה של טרה - מילקו'.  ראובני פרידן איז באק לאחר הפסקה של מספר שנים ראובני פרידן חוזר להיות שחקן בולט בתחרות האפי. המשרד לא הסתפק בפלטינום והוסיף לעצמו זהב נוסף בקטגוריית שירותים נופש ופנאי עבור המלך ללאומית וכן בקטגוריית המגזרים עבור מהלך השקיפות ללאומית יחד עם משרד הפרסום המגזרי V.I.P. בנוסף זכה המשרד בכסף וארד בקטגוריית הפיננסים עבור AIG ומזרחי טפחות, בהתאמה. וזה לא נגמר שם - המשרד גרף גם פרס ארד בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית - עמותות עבור המהלך לאחת מ-9. בסך הכל סיים המשרד את הערב עם 6 פרסים.  ניב חורש מציג את השלל של ראובני פרידן משרד הפרסום יהושע TBWA הוסיף לפרס הפלטינום שלו זכייה בזהב בקטגוריית המשקאות עבור מהלך 'מילקו' לטרה. באומן בר ריבנאי זכה בנוסף לפלטינום בפרסי ארד וכסף עבור סופר פארם למהלכי סכין הגילוח של לייף - 'הפנים החדשות שלי' ובניית החוויה הקמעונאית של רשת הפארם, בהתאמה. עוד זכה המשרד בפרס הכסף יחד עם סוכנות התוכן השיווקי C מקבוצת פובליסיס עבור מהלך 'שוקולד פרה' בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים.  הדומיננטיות של מקאן באה לידי ביטוי בפרס הגראנד אפי עם זכייה על המהלך המוצלח של השנה - עבור השקת YOLO לתנובה. עם זאת מקאן נותר ללא זכייה בקטגוריית האפי פלטינום. המשרד בלט בקטגוריות נוספות וזכה ב-4 פרסי זהב: בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים עבור מהלך דומינו'ס, בקטגוריית מוצרי מזון עבור מהלך YOLO לתנובה, בקטגוריית פיננסים עבור המהלך לבנק לאומי - דיגיטל זה 'לאומי' ובקטגוריית מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית עבור מהלך IKEA באח הגדול - אותו אחד שגם העניק להם את האריה הראשון אי פעם למשרד בתחרות קאן ליונס.  בנוסף קינח מקאן את הערב עם פרס ארד נוסף, עבור yes בקטגוריית חברות ומוצרים דיגיטליים. זאת, במקביל למקאן ואלי מקבוצת מקאן שזכה בפרס הארד בקטגוריית מוצרי מזון עבור מהלך 'תקציב קטן - הישגים גדולים' לאסם. בסה"כ סיים המשרד את הערב עם 6 פרסים (ויחד עם מקאן ואלי - 7 פרסים).  עוד תמונה שמחה לאוסף. מקאן תל אביב אדלר חומסקי סיכם את הערב עם 3 זכיות בזהב: בקטגוריית ה-Media Innovation עבור מהלך בית השנטי, בקטגוריית פעילות חברתית וציבורית - עמותות, גם כן עבור בית השנטי (שהיה פיינליסט בקאן ליונס) ובקטגוריית קמעונאות יחד עם גיתם BBDO ופובליסיס ישראל עבור המותג הפרטי של שופרסל. בנוסף, כמו בכל אחת מהשנים האחרונות, אדלר מפגין את כוחו בפיזור נרחב על מגוון הקטגוריות של התחרות, נתון שמלמד על ה"עומק" של המשרד שגרף בנוסף 3 פרסי כסף ו-2 פרסי ארד ובסה"כ סיים עם 8 פרסים.  ולא רק משרדים גדולים היו שם: משרד הפרסום מנצ' רשם הישג מרשים עם זכייה נוספת בזהב, שנה שנייה ברציפות, עבור 'מהלך עם מוח, אבל גם עם ביצים' לעיתון הארץ בקטגוריית תקשורת ומדיה. פרסום זרמון חוזר לכותרות עם זכייה בזהב בקטגוריית רכב עבור המהלך ללובינסקי טרייד - 'מהפכה של יבואן'.  אלדר שיווק, חברת הנדל"ן שהפכה לפנים מוכרות בתחרות האפי זכתה בזהב בקטגוריית הנדל"ן עבור מהלך 'פרוייקט יאפא'.  ה-Hooligans סיימו את הערב עם זכייה בכסף ובארד, שניהם בקטגוריית תקשורת ומדיה. הכסף עבור מהלך סלקום TV יחד עם גיתם BBDO והארד עבור מהלך eco99fm. משרד הפרסום LEAD לא יצא בידיים ריקות וזכה בכסף עבור המהלך לסוברו - סמל"ת בקטגוריית הרכב. ענבר מרחב G זכה בכסף עבור המהלך לנורופן בקטגוריית טואלטיקה ופארם.  בסיכום הערב - 15 משרדים הלכו הביתה עם פרס בצבע כלשהו, מפלאטינום ועד ארד. המשרדים חלקו ביניהם 37 זכיות שונות, מתוך 49 עבודות שהתמודדו על פרס כלשהו במעמד הגמר. מתוך 37 הזכיות - 20 הלכו לאדלר, מקאן וראובני פרידן.   

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מני 06/07/2016 06:49
    הגב לתגובה זו
    מקאן הגישו 25 עבודות. 25. רק 7 זכו בסוף. אני אומר שנה הבאה להגיש לפחות 50 עבודות. על כל פלוץ עבודה. אפילו לפתוח קטגוריה של פלוצים. ואז יש מצב לאפילו 14 זכיות. הללויה.
  • 2.
    משה בנימין 06/07/2016 00:30
    הגב לתגובה זו
    כל הערב מקאן היו על הבמה... זה לגמרי היה הערב של מקאן.
  • 1.
    מדהים 06/07/2016 00:27
    הגב לתגובה זו
    שלא קשורים אליהם בשיט...
עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד. 

עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.