כמו חלום שהכל בו אפשרי: הזוכה ב'פורטפוליו נייט' על החוויות מניו יורק
אני אולגה פילוננקו בת 28, בעלת תואר ראשון בעיצוב תקשורת חזותית במסלול אינטראקטיב בשנקר. הכל התחיל לפני שלושה חודשים, כשתיק העבודות שלי היה מוכן, ואמרתי לעצמי: למה שאני לא אלך לאירוע PORTFOLIO NIGHT TEL AVIV, שנערך בנמל תל אביב, ב"הבצפר", מי היה מאמין שבאותו הערב אקבל הצעות עבודה, ואנצח בתחרות?! ככה הפכתי ביום אחד לנציגת ישראל ב-PORTFOLIO NIGHT ALL STARS בניו יורק, פגשתי עוד 23 מעצבים וקופירייטורים מכל העולם ועברתי חוויה של פעם בחיים!
כשהתחלתי את המסע שלי לעולם הגדול של הפירסום. פחדתי מאוד. לא ידעתי איך זה הולך להיות, איך זה לעבוד עם חברות גדולות כמו jwt , puma twitter וכו', איך זה לפגוש אנשים כל כך מוכשרים מכל העולם וליצור איתם משהו חדש ביחד.
בסופו של דבר, המסע ל-portfolio night all stars היה כמו חלום. חלום שבו הכל אפשרי. אם זה לשוחח, להתייעץ, או סתם להתחבר בשיחה הכי פרטית עם ה"כרישים" של עולם הפירסום. לשבת בחדרי הישיבות של החברות הגדולות כמו JWT ו- SHUTTERSTOCK, או אפילו לסיים את היום הלחוץ ומלא העבודה בבר של חברת הפירסום הגדולה JWT ולהרים כוסית עם פרדריק בון מ-JWT - מנהל הקריאייטיב הראשי של הסוכנות בניו יורק.
בחלום הזה כולם מדברים בשפה אחת, הבדלי תרבות עובדים ביחד ומייצרים תרבות אחת גדולה מגווונת ומפתיעה. בחלום הזה אנשים מתחום העיצוב מזיזים את האגו לצד ועובדים ביחד על פרויקט משותף. כאן אין תחרותיות אבל יש תמיכה הדדית ופירגון.
רק בחלום הזה אפשרית סיטואציה שבה השותפה לחדר והחברה הכי טובה שלי במסע, בעלת דרכון המאפשר לה להיכנס לכל המדינות בעולם חוץ מישראל. רק בחלום הזה אפשרי שאנשים כל כך שונים מתאחדים לקבוצה אחת ותוך חמישה ימים עוברים חוויות שלא יצא לי לעבור עם החברים הכי טובים שלי במשך שנים.
Anam Kibria (Dubai), Mayank Bhayana (Mumbai), Michael Collins (Minneapolis) ואני יצרנו יחד את קבוצת "MOBIUM" ונהיינו למשפחה אחת שמבינה אחד את השני בחצי מבט. היינו כל כך שונים אבל מאוחדים למטרה אחת: קמפיין פירסומי ללקוח גדול - PUMA.
קבוצת ADC ארגנה הכל בצורה הכי מדהימה שיש! כל יום היה מלא בהפתעות, כל יום התחיל בהרצאות של אנשים גדולים מתחום הפרסום. הרצאות שנתנו המון טיפים ודוגמאות אישיות להצלחה במקצוע ובחיים. במשך כל היום עבדנו במרחב הגלריה של ADC כאשר התערוכה במקום פתוחה לקהל ואנחנו חלק ממנה. ביחד עשינו מחקרים וסיעורי מוחות.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
ביום האחרון של התחרות עבדנו על פרזנטציה ותרגלנו את הצגתה. "אתה יכול לעשות את זה!" - היינו אומרים אחד לשני. רק 10 דקות הרצאה מול השופטים שהם: פרדריק בון (JWT), ויקטוריה וולנר (PUMA) וג'ואל לומנפילד (Twitter). רק 10 דקות לשכנע אותם שהרעיון שלנו הוא האחד והיחיד, הנכון, המוכר, זה שיכבוש את הלקוח.
בסוף, על הבמה נשארו רק 2 קבוצות מתוך 6, שלנו "MOBIUM" וקבוצת "ROMA". היינו קרובים זכינו במקום השני. קצת צבט בלב שלא זכינו במקום הראשון אך היה ברור שכולנו ניצחנו בזה, שהיתה לנו הזדמנות להכיר, להתחבר, ללמוד אחד מהשני, מ-24 אנשים מוכשרים, אמיצים, מיוחדים שמייצגים 24 מדינות שונות מכל העולם.
במסיבת הסיום הרגשתי שזה באמת הערב האחרון, שהשעון המעורר מצלצל ואני חייבת להתעורר מהחלום המדהים הזה שבו הכל אפשרי. רק דבר אחד ניחם אותי - רכשתי משפחה אחת גדולה, וכולנו ממשיכים להיות בקשר, וכבר מתחילים לקבוע מקומות לפגישה וזאת לא בעיה כי כל העולם פרוש לפנינו.
הכותבת זכתה במקום הראשון באירוע "פורטפוליו נייט אול סטארס" לאחר שנבחרה ע"י סמנכ"לי הקריאייטיב הבכירים של ענף הפרסום באירוע שאורגן על ידי "הבצפר". לאור הזכייה היא ייצגה את ישראל בניו יורק באירוע בינלאומי שהופק ומומן על ידי ארגון ה-ADC ו-JWT ניו יורק
- 5.אחת שיודעת 01/05/2019 14:19הגב לתגובה זוכדאי לבדוק טוב את התנהלות של jwt בישראל,לדעתי שנים שהמנכל והסמנכלית כספים עושים דברים אסורים.
- 4.ש.כ 12/09/2014 21:09הגב לתגובה זומוכשרת , חכמה , מקסימה , אנרגטית :) המון בהצלחה!!!
- 3.אלי 05/09/2014 11:54הגב לתגובה זושיהיה בהצלחה
- 2.קט 04/09/2014 15:53הגב לתגובה זואחת המעצבות המוכשרות שאני מכירה. וגם בן אדם נהדר עם אנרגיות מדהימות!
- 1.תמיר 28/08/2014 10:04הגב לתגובה זוהיא באמת אחת המוכשרות ביותר שפגשתי, מקווה שתהיה לי הזכות לעבוד איתה יום אחד מדהימה
- ר' 29/08/2014 08:30הגב לתגובה זואין עלייך אולגה! כשרונית בטירוף!! שיהיה המון המון בהצלחה מעתה והלאה. העבודות הבאות כבר יהיו יותר יקרות ;-)
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIהזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.
