הדור הבא בבאומן: אמיר אריאלי, שי ניסנבוים ושני שאול מונו לסמנכ"לים

מתיחת פנים בשדרת הניהול. אריאלי מונה לסמנכ"ל קריאייטיב תחת נדב פרסמן, ניסנבוים מונה לסמנכ"ל אסטרטגיה ושאול תכהן כסמנכ"ל הלקוחות
משה בנימין | (21)

ייתכן שזה החום האלים בקיץ הישראלי שנותן את אותותיו ברחוב החילזון 6 ברמת גן, או עניין אחר שגורם למשרד לבצע מתיחת פנים משולשת בשדרת הניהול הבכירה של באומן בר ריבנאי. מכל מקום, את אמיר אריאלי, שי ניסנבוים ושני שאול שמונו היום (יום א') לסמנכ"לים זה פחות מעניין.

משרד הפרסום שעולה היום בפעם השנייה לכותרות, הודיע על קידומם של שלושה מעובדי המשרד לעמדות ניהול בכירות: אמיר אריאלי לסמנכ"ל הקריאייטיב, שי ניסנבוים לסמנכ"ל אסטרטגיה ושני שאול לסמנכ" לקוחות.

אריאלי החל את דרכו ב'באומן בר ריבנאי' לפני כעשר שנים, שלאחריהן מילא שורה של תפקידם בתחום: היה מנהל קריאייטיב ב'אדלר חומסקי' וב'זרמון גולדמן' כיהן כסמנכ ל הקריאייטיב. לאחר מכן, שב לכור מחצבתו ב'באומן' ושימש עד למינויו היום כמנהל קריאייטיב. במסגרת תפקידו חתום אריאלי על כמה מהלקוחות והפרויקטים הגדולים של המשרד: "היונים" הפרזנטוריות של 'ביטוח ישיר', מהלך "החומוס של אבי" ל'חומוס אחלה' ועוד. אריאלי ישמש כסמנכ"ל קריאייטיב תחת נדב פרסמן המשמש כמנהל הקריאיייב הראשי של המשרד.

שי ניסנבוים נמצא בענף הפרסום מזה כ-8 שנים, מתוכן 3 שנים בבאומן. ניסנבוים היה שותף לעבודה אסטרטגית לחברות ומותגים מובילים במשק ולמגוון מהלכים, ביניהם: אסטרטגיית הפרסום ל'קרלסברג ישראל' שזכתה להיבחר כמהלך השנה של קרלסברג העולמית לשנת 2013, וקמפיין ה'דיסקונקט' של 'אורנג'', שהמליץ לכבות מדי פעם, את הסלולרי. בנוסף, היה שותף לקונספט המצליח של שתי פרסומות ברנפלקס בכיכובה של דנית, שהפכו לתופעה ויראלית וזכו לאהדה חסרת תקדים.

שני שאול שמונתה לסמנכ"ל לקוחות מחזיקה ברזומה של למעלה מ-8 שנות ניסיון בעולם השיווק והפרסום, מתוכן 6 שנים ב'באומן' במסגרתן התקדמה דרך כל התחנות במסלול ניהול הלקוחות: תקציבאית, סופרווייזרית ומנהלת לקוחות. שאול היתה שותפה לשפות הפרסומיות של 'סופר-פארם' ולהשקת תכנית המסלולים של 'ישראכרט'. על הלקוחות שניהלה נמנים את 'שיכון ובינוי', 'יוניליוור', 'מלונות דן', 'המרכז הבינתחומי' ו'יקבי כרמל'.

לדברי יוסי לובטון, מנכ ל באומן בר ריבנאי ושותף בקבוצת פובליסיס בישראל: "אנחנו מאמינים בטיפוח כישרונות מבית. המינויים החדשים של אמיר שי ושני הם הוכחה לכך. אין לי ספק שלשלושתם תרומה משמעותית להצלחה של המשרד ולהפיכתו למוביל בשוק הפרסום הישראלי".

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    שחקן הגילגה 08/07/2014 01:20
    הגב לתגובה זו
    איש שכיף לפרגן לו. מוציא את הקריאייטיב הכי טוב בשנתיים האחרונות
  • 14.
    אירנה המלכה 07/07/2014 21:48
    הגב לתגובה זו
    תפרגנו לכולם ותאהבו את מה שיש ובלי צרות עין על אחרים
  • 13.
    ג׳וזי 07/07/2014 21:44
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה לכולם תבורכו באהבה ובשמחה.
  • 12.
    אברי 07/07/2014 20:07
    הגב לתגובה זו
    לא מכיר לא יודע, איזה אחד שי מכוכב אחר. בהצלחה חביבי
  • 11.
    החברים מהיקב 07/07/2014 15:48
    הגב לתגובה זו
    הרבה מזל טוב ובהצלחה :) אנשים מוכשרים וטובים!
  • 10.
    אכן (ל"ת)
    נטלי 07/07/2014 11:41
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    נעמי 07/07/2014 10:13
    הגב לתגובה זו
    שי, שני ואריאלי! תותחי על חלל אתם! וערן - אם מישהו שונא אותך, כנראה שאתה עושה משהו כמו שצריך. אוהבת
  • 8.
    החברים ביוניליוור 06/07/2014 21:29
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד, מינויים ראויים בסיבוב הבא: פופוב למנכ"לות !
  • מצטרף לדרישה :) (ל"ת)
    רז 07/07/2014 15:48
    הגב לתגובה זו
  • תודה אייל (ל"ת)
    יוסי 07/07/2014 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אבירן מניר 06/07/2014 21:10
    הגב לתגובה זו
    כשמגיע מגיע! כל הכבוד
  • אתה יודע מי 07/07/2014 13:55
    הגב לתגובה זו
    אבירן יקירי ...רק שלא יצטרכו לעשות לאריאלי ניתוח להוציא את הלשון שלך מהעכוז שלו
  • אמיר אכן תותח על- באומן זכו! (ל"ת)
    איה לאופר 07/07/2014 09:22
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מגיע לאריאלי (ל"ת)
    מתן 06/07/2014 19:18
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עבד כי ימלוך - אחד הנפוחים בתעשיה (ל"ת)
    אריאלי 06/07/2014 19:17
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מלכה 06/07/2014 18:42
    הגב לתגובה זו
    שני שאול היא מלכה אמיתית
  • 3.
    מעין 06/07/2014 18:15
    הגב לתגובה זו
    אוהב אתכם הרבה
  • 2.
    מעריץ של 06/07/2014 17:45
    הגב לתגובה זו
    כשמגיע מגיע, איש הקריאייטיב הכי מגניב בארץ.
  • 1.
    נעמי 06/07/2014 17:18
    הגב לתגובה זו
    קבל טיפ- כנראה שלא משתלם להיות נפוח ושחצן.
  • יוסי 06/07/2014 21:47
    הגב לתגובה זו
    גם לכתוב בשם ״נעמי״ וגם לדעת שאתה איש בינוני ומתוסכל
  • הלו נעמי 06/07/2014 19:57
    הגב לתגובה זו
    עם *** קטן קטן קטן ויש אומרים פטיט
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.