מתן חודורוב אנליסט חדשות 10
צילום: צילום מסך: באדיבות ערוץ 10

מולד Vs מועצת יש"ע: "לא יכול להיות שתכתיבו לעיתונאים מה לומר ומה לא"

שבוע לאחר דרישת המועצה מערוץ 10 להפסיק לעבוד עם מולד - "ארגון שמאל מובהק", בעקבות תחקיר המאחזים ששודר ב'אנליסט', מגיעה כעת התגובה
אלכסנדר כץ |

הסערה שעורר תחקיר המאחזים של מתן חודורוב, לא גוועת, וכעת מגיעה התגובה של מולד. מכון המחקר תוקף קשות את מועצת יש"ע, לאחר שזה פנה לחברת החדשות של ערוץ 10 וביקר ממנה להימנע מעבודה עם 'מולד'.

"מועצת יש"ע פועלת בבריונות נגד אמצעי התקשורת, כדי להסיט את תשומת הלב הציבורית ממאות מיליוני השקלים שמופנים מכספי ציבור בכל שנה ליישובים לא חוקיים בשטחים", אומר מיכאל מנקין, מנכ"ל מרכז מולד.

כזכור, בפינת 'אנליסט' של מתן חודורוב ששודרה ב-20 במאי, נטען כי המאחז שנמצא בהר חברון, הוא אחד מבין עשרות מאחזים שלא קיבלו אף פעם אישור מהמדינה, ולמרות זאת עולים מאות מיליוני שקלים לקופת המדינה והציבור מדי שנה. בכתבה עשה חודורוב גם שימוש תחקיר של ארגון מולד, מכון מחקר ומרכז חשיבה המוקדש לסוגיות היסוד של החיים הפוליטיים והחברתיים בישראל על פי הגדרתו באתר האינטרנט שלו, ו"ארגון שמאל מובהק" על פי מועצת יש"ע.

בעקבות כך, שלח בשבוע שעבר סמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני מכתב למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 גולן יוכפז, בו התלונן על "העבודה העיתונאית החובבנית" שבשידור הכתבה שהסמכה על מחקר שנעשה על ידי מכון מולד. דילמוני טען כי המידע שקיבל חודורוב מהארגון מלא בטעויות, מה שהפך את התחקיר ל"אחד התחקירים הרדודים ביותר שנראו עד עכשיו בתקשורת הישראלית". בשל כך מבקשים בארגון מחברת החדשות להימנע מעבודה עם 'מולד'.

גם אבישי עברי באתר מידה וחיים לוינסון בדף הפייסבוק הפרטי שלו, ביקרו את הכתבה וטענו כי מדובר בתחקיר בעייתי. "לא מדובר בתחקיר של ערוץ 10 אלא ב'תחקיר' של עמותת 'מולד', לה העניק ערוץ 10 זמן מסך בחינם (ככל הידוע)", כתב עברי. לוינסון הוסיף עוד כי "במולד עובדים כמה מהאנשים האינטליגנטים ביותר שאני מכיר. אני תוהה ביני לבין עצמי אם הם מאמינים לתחקיר שהפיקו, או שהקלות שאפשר להאכיל בה עיתונאים מעבירה אותם על דעתם".

"במשך שנים התרגלו במועצת יש"ע לקבל פינוקים על חשבון כספי ציבור", מסר מנקין. "מאות מיליוני שקלים מועברים בכל שנה מכספי המיסים של כולנו למאחזים לא חוקיים בשטחים, במקום לפתרון משבר הדיור, לכיתות הלימוד הצפופות, לסיוע במערכת הבריאות הקורסת. אם לא די בכך, הכסף הזה מוזרם בדרכים עקלקלות, נסתרות, לפעילות הלא חוקית הזו, שהיועץ המשפטי לממשלה כבר ביקר בעבר. מה שהרתיח את מועצת יש"ע כעת הוא שהנתונים נחשפים. מכיוון שאין לה שום תשובה טובה, שום נתונים שמוכיחים אחרת, בחרו במועצת יש"ע לעשות את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב: לאיים. אם מועצת יש"ע יודעת מהי מידת המעורבות המדויקת של המדינה במימון המאחזים בכספי המיסים של כולנו, שתתכבד ותפרסם אותה. העובדה היא שכל שנותר למועצת יש"ע לעשות הוא לצווח שמרכז מולד הוא מכון מחקר שמאלני - בלי שום התייחסות לתחקיר עצמו".

מנקין הוסיף עוד כי "ראוי להתנגד בכל תוקף לבריונות המופעלת כלפי עיתונאים המנסים לחשוף שחיתות. הניסיון לחייב את ערוץ 10 או כל כלי תקשורת אחר לא לשתף פעולה עם גופי מחקר בגלל עמדותיהם הפוליטית פסולה. לא יעלה על הדעת שגוף בעל כוח כמו מועצת יש"ע, יכתיב לעיתונאים מה לומר ומה לא, במיוחד כאשר מועצת יש"ע היא בעלת אג'נדה מובהקת בתוך הסיפור העיתונאי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.