מתן חודורוב אנליסט חדשות 10
צילום: צילום מסך: באדיבות ערוץ 10

מולד Vs מועצת יש"ע: "לא יכול להיות שתכתיבו לעיתונאים מה לומר ומה לא"

שבוע לאחר דרישת המועצה מערוץ 10 להפסיק לעבוד עם מולד - "ארגון שמאל מובהק", בעקבות תחקיר המאחזים ששודר ב'אנליסט', מגיעה כעת התגובה
אלכסנדר כץ |

הסערה שעורר תחקיר המאחזים של מתן חודורוב, לא גוועת, וכעת מגיעה התגובה של מולד. מכון המחקר תוקף קשות את מועצת יש"ע, לאחר שזה פנה לחברת החדשות של ערוץ 10 וביקר ממנה להימנע מעבודה עם 'מולד'.

"מועצת יש"ע פועלת בבריונות נגד אמצעי התקשורת, כדי להסיט את תשומת הלב הציבורית ממאות מיליוני השקלים שמופנים מכספי ציבור בכל שנה ליישובים לא חוקיים בשטחים", אומר מיכאל מנקין, מנכ"ל מרכז מולד.

כזכור, בפינת 'אנליסט' של מתן חודורוב ששודרה ב-20 במאי, נטען כי המאחז שנמצא בהר חברון, הוא אחד מבין עשרות מאחזים שלא קיבלו אף פעם אישור מהמדינה, ולמרות זאת עולים מאות מיליוני שקלים לקופת המדינה והציבור מדי שנה. בכתבה עשה חודורוב גם שימוש תחקיר של ארגון מולד, מכון מחקר ומרכז חשיבה המוקדש לסוגיות היסוד של החיים הפוליטיים והחברתיים בישראל על פי הגדרתו באתר האינטרנט שלו, ו"ארגון שמאל מובהק" על פי מועצת יש"ע.

בעקבות כך, שלח בשבוע שעבר סמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני מכתב למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 גולן יוכפז, בו התלונן על "העבודה העיתונאית החובבנית" שבשידור הכתבה שהסמכה על מחקר שנעשה על ידי מכון מולד. דילמוני טען כי המידע שקיבל חודורוב מהארגון מלא בטעויות, מה שהפך את התחקיר ל"אחד התחקירים הרדודים ביותר שנראו עד עכשיו בתקשורת הישראלית". בשל כך מבקשים בארגון מחברת החדשות להימנע מעבודה עם 'מולד'.

גם אבישי עברי באתר מידה וחיים לוינסון בדף הפייסבוק הפרטי שלו, ביקרו את הכתבה וטענו כי מדובר בתחקיר בעייתי. "לא מדובר בתחקיר של ערוץ 10 אלא ב'תחקיר' של עמותת 'מולד', לה העניק ערוץ 10 זמן מסך בחינם (ככל הידוע)", כתב עברי. לוינסון הוסיף עוד כי "במולד עובדים כמה מהאנשים האינטליגנטים ביותר שאני מכיר. אני תוהה ביני לבין עצמי אם הם מאמינים לתחקיר שהפיקו, או שהקלות שאפשר להאכיל בה עיתונאים מעבירה אותם על דעתם".

"במשך שנים התרגלו במועצת יש"ע לקבל פינוקים על חשבון כספי ציבור", מסר מנקין. "מאות מיליוני שקלים מועברים בכל שנה מכספי המיסים של כולנו למאחזים לא חוקיים בשטחים, במקום לפתרון משבר הדיור, לכיתות הלימוד הצפופות, לסיוע במערכת הבריאות הקורסת. אם לא די בכך, הכסף הזה מוזרם בדרכים עקלקלות, נסתרות, לפעילות הלא חוקית הזו, שהיועץ המשפטי לממשלה כבר ביקר בעבר. מה שהרתיח את מועצת יש"ע כעת הוא שהנתונים נחשפים. מכיוון שאין לה שום תשובה טובה, שום נתונים שמוכיחים אחרת, בחרו במועצת יש"ע לעשות את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב: לאיים. אם מועצת יש"ע יודעת מהי מידת המעורבות המדויקת של המדינה במימון המאחזים בכספי המיסים של כולנו, שתתכבד ותפרסם אותה. העובדה היא שכל שנותר למועצת יש"ע לעשות הוא לצווח שמרכז מולד הוא מכון מחקר שמאלני - בלי שום התייחסות לתחקיר עצמו".

מנקין הוסיף עוד כי "ראוי להתנגד בכל תוקף לבריונות המופעלת כלפי עיתונאים המנסים לחשוף שחיתות. הניסיון לחייב את ערוץ 10 או כל כלי תקשורת אחר לא לשתף פעולה עם גופי מחקר בגלל עמדותיהם הפוליטית פסולה. לא יעלה על הדעת שגוף בעל כוח כמו מועצת יש"ע, יכתיב לעיתונאים מה לומר ומה לא, במיוחד כאשר מועצת יש"ע היא בעלת אג'נדה מובהקת בתוך הסיפור העיתונאי".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״