מולד Vs מועצת יש"ע: "לא יכול להיות שתכתיבו לעיתונאים מה לומר ומה לא"
הסערה שעורר
"מועצת יש"ע פועלת בבריונות נגד אמצעי התקשורת, כדי להסיט את תשומת הלב הציבורית ממאות מיליוני השקלים שמופנים מכספי ציבור בכל שנה ליישובים לא חוקיים בשטחים", אומר מיכאל מנקין, מנכ"ל מרכז מולד.
כזכור, בפינת 'אנליסט' של מתן חודורוב ששודרה ב-20 במאי, נטען כי המאחז שנמצא בהר חברון, הוא אחד מבין עשרות מאחזים שלא קיבלו אף פעם אישור מהמדינה, ולמרות זאת עולים מאות מיליוני שקלים לקופת המדינה והציבור מדי שנה. בכתבה עשה חודורוב גם שימוש תחקיר של ארגון מולד, מכון מחקר ומרכז חשיבה המוקדש לסוגיות היסוד של החיים הפוליטיים והחברתיים בישראל על פי הגדרתו
בעקבות כך, שלח בשבוע שעבר סמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני מכתב למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 גולן יוכפז, בו התלונן על "העבודה העיתונאית החובבנית" שבשידור הכתבה שהסמכה על מחקר שנעשה על ידי מכון מולד. דילמוני טען כי המידע שקיבל חודורוב מהארגון מלא בטעויות, מה שהפך את התחקיר ל"אחד התחקירים הרדודים ביותר שנראו עד עכשיו בתקשורת הישראלית". בשל כך מבקשים בארגון מחברת החדשות להימנע מעבודה עם 'מולד'.
גם אבישי עברי ב
"במשך שנים התרגלו במועצת יש"ע לקבל פינוקים על חשבון כספי ציבור", מסר מנקין. "מאות מיליוני שקלים מועברים בכל שנה מכספי המיסים של כולנו למאחזים לא חוקיים בשטחים, במקום לפתרון משבר הדיור, לכיתות הלימוד הצפופות, לסיוע במערכת הבריאות הקורסת. אם לא די בכך, הכסף הזה מוזרם בדרכים עקלקלות, נסתרות, לפעילות הלא חוקית הזו, שהיועץ המשפטי לממשלה כבר ביקר בעבר. מה שהרתיח את מועצת יש"ע כעת הוא שהנתונים נחשפים. מכיוון שאין לה שום תשובה טובה, שום נתונים שמוכיחים אחרת, בחרו במועצת יש"ע לעשות את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב: לאיים. אם מועצת יש"ע יודעת מהי מידת המעורבות המדויקת של המדינה במימון המאחזים בכספי המיסים של כולנו, שתתכבד ותפרסם אותה. העובדה היא שכל שנותר למועצת יש"ע לעשות הוא לצווח שמרכז מולד הוא מכון מחקר שמאלני - בלי שום התייחסות לתחקיר עצמו".
מנקין הוסיף עוד כי "ראוי להתנגד בכל תוקף לבריונות המופעלת כלפי עיתונאים המנסים לחשוף שחיתות. הניסיון לחייב את ערוץ 10 או כל כלי תקשורת אחר לא לשתף פעולה עם גופי מחקר בגלל עמדותיהם הפוליטית פסולה. לא יעלה על הדעת שגוף בעל כוח כמו מועצת יש"ע, יכתיב לעיתונאים מה לומר ומה לא, במיוחד כאשר מועצת יש"ע היא בעלת אג'נדה מובהקת בתוך הסיפור העיתונאי".

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל
ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל
פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות
פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.
עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.
7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל
-
הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.
- מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
-
הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.
-
פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות
-
הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.
- הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
-
החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.
