מולד Vs מועצת יש"ע: "לא יכול להיות שתכתיבו לעיתונאים מה לומר ומה לא"
הסערה שעורר
"מועצת יש"ע פועלת בבריונות נגד אמצעי התקשורת, כדי להסיט את תשומת הלב הציבורית ממאות מיליוני השקלים שמופנים מכספי ציבור בכל שנה ליישובים לא חוקיים בשטחים", אומר מיכאל מנקין, מנכ"ל מרכז מולד.
כזכור, בפינת 'אנליסט' של מתן חודורוב ששודרה ב-20 במאי, נטען כי המאחז שנמצא בהר חברון, הוא אחד מבין עשרות מאחזים שלא קיבלו אף פעם אישור מהמדינה, ולמרות זאת עולים מאות מיליוני שקלים לקופת המדינה והציבור מדי שנה. בכתבה עשה חודורוב גם שימוש תחקיר של ארגון מולד, מכון מחקר ומרכז חשיבה המוקדש לסוגיות היסוד של החיים הפוליטיים והחברתיים בישראל על פי הגדרתו
בעקבות כך, שלח בשבוע שעבר סמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני מכתב למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 גולן יוכפז, בו התלונן על "העבודה העיתונאית החובבנית" שבשידור הכתבה שהסמכה על מחקר שנעשה על ידי מכון מולד. דילמוני טען כי המידע שקיבל חודורוב מהארגון מלא בטעויות, מה שהפך את התחקיר ל"אחד התחקירים הרדודים ביותר שנראו עד עכשיו בתקשורת הישראלית". בשל כך מבקשים בארגון מחברת החדשות להימנע מעבודה עם 'מולד'.
גם אבישי עברי ב
"במשך שנים התרגלו במועצת יש"ע לקבל פינוקים על חשבון כספי ציבור", מסר מנקין. "מאות מיליוני שקלים מועברים בכל שנה מכספי המיסים של כולנו למאחזים לא חוקיים בשטחים, במקום לפתרון משבר הדיור, לכיתות הלימוד הצפופות, לסיוע במערכת הבריאות הקורסת. אם לא די בכך, הכסף הזה מוזרם בדרכים עקלקלות, נסתרות, לפעילות הלא חוקית הזו, שהיועץ המשפטי לממשלה כבר ביקר בעבר. מה שהרתיח את מועצת יש"ע כעת הוא שהנתונים נחשפים. מכיוון שאין לה שום תשובה טובה, שום נתונים שמוכיחים אחרת, בחרו במועצת יש"ע לעשות את מה שהם יודעים לעשות הכי טוב: לאיים. אם מועצת יש"ע יודעת מהי מידת המעורבות המדויקת של המדינה במימון המאחזים בכספי המיסים של כולנו, שתתכבד ותפרסם אותה. העובדה היא שכל שנותר למועצת יש"ע לעשות הוא לצווח שמרכז מולד הוא מכון מחקר שמאלני - בלי שום התייחסות לתחקיר עצמו".
מנקין הוסיף עוד כי "ראוי להתנגד בכל תוקף לבריונות המופעלת כלפי עיתונאים המנסים לחשוף שחיתות. הניסיון לחייב את ערוץ 10 או כל כלי תקשורת אחר לא לשתף פעולה עם גופי מחקר בגלל עמדותיהם הפוליטית פסולה. לא יעלה על הדעת שגוף בעל כוח כמו מועצת יש"ע, יכתיב לעיתונאים מה לומר ומה לא, במיוחד כאשר מועצת יש"ע היא בעלת אג'נדה מובהקת בתוך הסיפור העיתונאי".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
