דירוג יפעת למגזר הדתי חרדי: 'בולטון' המשרד המוביל; 'אפיקים' במקום ה-2

המחאה החברתית הגיעה גם לבני ברק. נתי יעקבי: "המגזר מונה 25% מהאוכלוסייה, אך ההוצאה לפרסום עומדת על כ-5-6% בלבד מהמגזר הכללי"
משה בנימין |

דירוג יפעת בקרת פרסום לשוק החרדי-דתי מגלה כי המשבר בענף הפרסום הגיע גם לבני ברק, ירושלים ובית שמש. לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "תחושת המיתון וצל המחאה החברתית שפגעו קשות בהוצאה לפרסום במגזר הכללי, הגיעו לראשונה השנה גם אל הפרסום במגזר הדתי המתקשה להפגין צמיחה בהוצאה לפרסום". יעקובי מוסיף ואומר: "המגזר הדתי חרדי מונה כ- 20-25% מאוכלוסיית המדינה, אולם ההוצאה לפרסום אליו היא במקרה הטוב -5-6% מההוצאה לפרסום במגזר הכללי. השוואה של המפרסמים המובילים במגזר הכללי לעומת המגזר הדתי מלמדת כי חוץ ממוצרי מזון פרימיום, מפרסמים ארציים רבים מתחום הרכב, הביטוח, הפיננסים, התקשורת וכו' אינם פונים לפרסם במגזר. נשאלת השאלה האם הסיבה היא חוסר מודעות מצד מפרסמים אלו, או חוסר במדיות כמו טלוויזיה ואינטרנט חזק במגזר". דירוג משרדי הפרסום המובילים במגזר הדתי * הדירוג מפורסם במחירים ריאלים מוערכים. * השנה נלקחו בחשבון ההנחות המקובלות ללקוחות מגזריים כמו עמותות, קופות צדקה, עיתונים ולקוחות נוספים. עקב שיקלול ההנחות, הדירוג השנה אינו כולל באופן חד פעמי השוואה לדירוג 2011. * במקרים בהם היה הפרש מזערי, הוחלט לאחד מיקום. כך לדוגמא ממוקמים בטבלת משרדי הפרסום בראשית ופרסום חן ביחד במקום שמונה, ולאחר מכן ממוקם דמיון פרסומאים במקום העשירי. גם בטבלת המותגים ישנם איחודי מקומות מסוג זה. בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל את טבלת משרדי הפרסום עוד שנה ברציפות ולהתמקם במקום הראשון והיוקרתי שבדירוג. בולטון אחראי על הפרסום של קבוצת שטראוס בפרסום במגזר, עם קמפיינים כגון: "פסח של רגעים מתוקים" עבור המותג "מגדים", מבצע לחג סוכות עם הקמפיין: "יוצרים רגעים של עלית" המזמין את ילדי ישראל ליצור קישוטים לסוכה מאריזות של מוצרי החברה ולספר על החוויה. הזוכה במקום הראשון יזכה בפרס כספי (20,000 שקלים). עוד מפרסם מוביל אשר המשרד מטפל הוא רשת הסופרמרקטים "יש" אשר נמצאת בבעלותה של קבוצת שופרסל. הרשת ממשיכה לפרסם את מבצעיה על עשרות מוצרים מובילים וממשיכה עם הסלוגן: "יש - הכל ובזול". בולטון פוטנציאל עובד עם שלל מפרסמים נוספים כמו מכבי שירותי בריאות, מטרנה, דואר ישראל, תדיראן איקאה ועוד. פרסום אפיקים של יגאל רווח הוותיק ממוקם במקום השני המכובד בטבלה עם פרסום בולט לקופת חולים כללית "המעמידה לשירותכם רופא שבת וחג ללא תשלום", קבוצת אסם עם מגוון אבקות מרק לתיבול, בזק המציעה חבילת סלולר כשרה ועוד. פרסום גל אורן BSD במקום השלישי בטבלה. גל אורן מפרסמים את תנובה מהדרין, אופטיקה הלפרין עם מבצעים לוהטים, טעמן המציעה מגוון מוצרי מזון איכותיים ומתחרה בחברות המזון הארציות ללא מורא וקופת חולים מאוחדת עם חוק חיוך חובה. פרסום מימד נמצא במקום הרביעי המכובד בטבלה עם פרסום ליוניליוור ישראל, מוצרי טרה ומשקאות החברה המרכזית לישראל, סימילאק, מוצרי סנו, בנק המזרחי טפחות ועוד. מקאן אריקסון ולפ"ם הפעילים בעיקר במגזר הכללי, חולקים את המקום השישי בטבלה עם הוצאה לפרסום של כ- 3.5 מליון שקלים כל אחד. מקאן אריקסון מפרסם באופן פעיל את המשביר החדש לצרכן וניו פארם מקבוצת 365, בנק לאומי למשכנתאות, נתיב החסד ועוד. לפ"ם מפרסמים בעיקר משרדי ממשלה כאשר הבולטים שבינהם הם משרד התחבורה המקפיד על בטיחות בדרכים, משרד הבריאות עם דגשים לתזונה נבונה ומשרד האנרגיה והמים המעודד לרכוש מקרר חדש במקום הישן הזולל חשמל. את הטבלה סוגרת רותי אטיאס בעלת 'דמיון פרסומאים' המפרסמת את אופנת דסקל, רדיו קול ברמה, אחים חדד, מלכות וקסברגר ועוד. לדברי יעקובי, "השנה מתחדדת התופעה במסגרתה הציבור הלאומי דתי הנמצא בין הקצה החרדי לקצה הליברלי, חוזר למדורת השבט שלו. ציבור זה שהגדיר עצמו ככח פוליטי לא מבוטל בבחירות האחרונות, מאפיין עצמו בהדרגה במדיות: מקור ראשון, בשבע, גלי ישראל, עלוני בית כנסת. בהקשר זה יהיה מעניין לראות את ההשפעה של רכישת מעריב ע"י המול החרדי בן צבי, המחזיק גם את מקור ראשון, מבחינת הצביון וקהל העתידי של מעריב". בגזרת המפרסמים מובילה קבוצת שטראוס והמותג בעל ההוצאה הגבוהה ביותר לפרסום הוא רשת השיווק 'יש'. דירוג 10 המפרסמים המובילים כולל השנה 5 חברות מזון ומשקאות, חברת מוצרי ניקוי, רשת חשמל, ענק קמעונאות, ארגון תרומות וקופת חולים אחת. שטראוס עולה השנה אל המקום הראשון בטבלת המפרסמים ומובילה עם הוצאה ריאלית לפרסום של 4.4 מיליון שקלים. המותג המוביל בפרסום הוא שוקולד "מגדים" של עלית, תחת הסלוגן "פסח של רגעים מתוקים" באמצעות בולטון פוטנציאל. שטראוס גם מפרסמת בווליום גבוה את קפה נמס עלית מיובש בהקפאה, ואת מטהר המים של תמי 4 תחת הסלוגן "יש דרך להקל עלייך". 10 המפרסמים במובילים במגזר החרדי-דתי תנובה היא המפרסמת השנייה בגודלה במגזר. תנובה מבליטה את מוצרי החלב שלה לחנוכה, לפסח ולשבועות. כמו כן, החברה משווקת את ה-"יופלונים" (גרסה מוקטנת של יופלה) תחת הסלוגן: "יופלונים רגעים של בריאות", את גבינות "העמק" ואת מעדן "קרלו" בשיתוף פעולה עם חברת "פלימוביל". משרד הפרסום הוא גל אורן BSD. יש לציין כי נתוני יפעת מצביעים על ירידה חדה השנה בפרסום המחלבות של שטראוס. זאת לעומת תנובה שהחלה לפרסם בעוצמה את גבינות עמק ושמרה על ההוצאה שלה לפרסום לעומת 2011. יוניליוור ממוקמת במקום השלישי. המותג המושקע ביותר של יוניליוור בפרסום הוא "קורנפלקס של תלמה". רשת "יש" השייכת לשופרסל, היא רשת המזון הגדולה ביותר בפרסום במגזר. "יש" מפרסמת תחת הסיסמה "הכל ובזול", ואף חוגגת 4 שנים להיווסדה באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל. בנוסף נציין כי "יש" משיקה השנה את תת רשת המוזלת "יש חסד", מול ההתעצמות בשטח של רמי לוי מהדרין ואושר עד. סנו המפרסמת באמצעות 'אפיקים' ממוקמת במקום החמישי, קבוצת אסם ממוקמת במקום השמיני ואת הטבלה סוגרות מכבי שירותי בריאות ושירותי בריאות כללית. בגזרת המותגים: רשת המזון 'יש' מובילה עם הוצאה של כ-2.75 מיליון שקלים לפרסום. קטגוריית קופות החולים מגדילה השנה את ההשקעה בפרסום בכ- 40% עקב הגברת התחרותיות והמלחמה על מעבר הלקוחות מקופה לקופה. הקטגוריה תופסת 3 מקומות מתוך 10 המותגים המובילים. מכבי שירותי בריאות, באמצעות בולטון פוטנציאל, ממוקמת במקום השלישי ברשימת המותגים. במקום השמיני ממוקמות מאוחדת ושירותי בריאות כללית. 10 המותגים המובילים בפרסום במגזר החרדי-דתי רשתות הספרים מורידות הילוך השנה עקב הקשיים אליהם נקלעה רשת פלדהיים שחתכה בעשרות אחוזים את תקציב הפרסום שלה, מה שגרם כנראה גם ל"אור החיים המתחרה", להנמיך גם היא את תקציב הפרסום. ספרי אור החיים ממוקמת במקום הרביעי ברשימת המותגים. רשת חנויות הספרים מפרסמת באמצעות משרד הפרסום בולטון פוטנציאל מגוון ספרים וסידורים שונים בקמפיין "שבוע הספר האמיתי" עם ספרים שונים ובקמפיינים מגוונים אחרים. מלחמה שיווקית גדולה שנרשמה במגזר ברוך הילדים היא בגזרת תחליפי החלב. סימילאק שקיבלה ב- 2012 כשרות מהדרין, קוראת תיגר על מטרנה הדומיננטית. סימילאק של חברת אבוט ממוקמת במקום הרביעי בטבלת המותגים. סימילאק מפרסמת באמצעות משרד הפרסום מימד את תחליפי החלב שלה עם הקמפיינים "לראות אותו ישן בשלווה זה סיפוק" ו"לראות אותו בריא ושמח זה אושר" והסלוגן הידוע "סימילאק - להיות בטוחה בגלל המדע".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.