
הפרסום בבעיה, הצפייה מזנקת: רבעון רייטינג מוצלח לערוץ 2, ערוץ 10 נעלם
לקראת סיום הרבעון הראשון של שנת 2012, מפיצות זכייניות הטלוויזיה המסחריות את נתוני הצפייה שלהן. על פי הנתונים, 'קשת' ו'רשת' יכולות להיות מרוצות, לפחות בכל הנוגע לרייטינג בפריים-טיים. בערוץ 10 המצב לא להיט, עם כי ישנן נקודות אור בחלק ממשבצות השידור.
למרות ששוק הפרסום ספג מכה קשה ב-8 החודשים האחרונים, דווקא נתוני הצפייה הכללים עלו ברבעון הראשון של 2012, בין 1 בינואר לסוף השבוע האחרון. יש לציין גם כי בערוץ 2 החליפו הזכייניות את ימי השידור שלהן, כאשר 'קשת' עברה מ-4 ימים בסוף השבוע ל-3 ימים בתחילתו, ואילו 'רשת' עשתה את המסלול ההפוך. מאידך, יש גם לזכור כי ערוץ 10 שנקלע לקראת סוף 2011 למשבר כלכלי קשה, משדר בחודשים האחרונים שידורים חוזרים בפריים-טיים, ונתוני הצפייה שלו ירדו דרסטית.
ברבעון הראשון של השנה נרשמה צפיית שיא בטלוויזיה, מאז תחילת פעילותה של הוועדה הישראלית למדרוג בשנת 1999. על פי הנתונים, סך הצפייה בערוצי הברודקאסט ובערוצי הכבלים והלוויין, עמד בשעות הפריים-טיים על 70.5%, עלייה מהרבעון הראשון של 2011 אז עמדה הצפייה על 66.4%, ומזה של השנה שלפני כן - עם 63.4%. ברבעון הראשון של 2001, עמדה הצפייה על שיא שלילי של 54.8%.
'קשת' מובילה - כרגיל
הפער בין נתח הצפייה בערוצי הברודקאסט לבין ערוצי הכבלים HOT והלוויין yes, ממשיך לגדול: ברבעון הראשון של 2012 הצפייה בערוצים הארציים עמד על 56.7% מול 43.3% בערוצי הכבלים והלוויין בשעות הפריים-טיים, הפרש של 13.4% מול הפרש של 10.8% ברבעון הראשון אשתקד.
הרייטינג הממוצע של בשעות הפריים-טיים (בין 21:00 ל-23:00) של 'קשת' עומד על 34.8%, מול 27.6% ל'רשת' ו-6.6% בלבד לערוץ 10, שעבר כעמור למתכונת של שידורים חוזרים. בחודש ינואר הרייטינג של 'קשת' עמד על 34% ושל 'רשת' על 27.9%, בפברואר הוא היה 36.1% ל'קשת' ו-30% ל'רשת', ובחודש הנוכחי על 34.2% ל'קשת' ו-23.9% ל'רשת'. לגבי 'רשת', מאז עברה ל-4 ימי שידור בתחילת ינואר, עלה הרייטינג בשעות הפריים-טיים כולל מהדורת החדשות שמשודרת ב-20:00, מ-18.3% ל-25.3%, זינוק של 38% מהרבעון הראשון של 2011.
גם השקות של תכניות חדשות ותכניות בעונות מתקדמות, היו גבוהות. פרק ההשקה של העונה הנוכחית של 'האח הגדול' זכתה ל-45.5% ו-1.46 מיליון צופים; השקת העונה הנוכחית (ה-9) של 'ארץ נהדרת' הניבה 38.5%. השקת The voice של 'רשת' הייתה ההשקה הגבוהה ביותר לתכנית ריאליטי חדשה - והניבה 38.9%. רק לשם דוגמא, השקת העונה הראשונה של 'האח הגדול' זכתה ל-30.3%, ו'בית הספר למוזיקה' עם 30.4%.
הממוצע עד כה של 'האח הגדול' עומד על 41.%%, ו'ארץ נהדרת' עם 35.4. The voice עומדת על 35%, אבל בחודש האחרון סובלת דווקא מהיחלשות לרמה של כ-30% (מול פרקי האודישנים שעמדו על כ-40%).
זינוק מרשים נרשם גם לריאליטי 'המרוץ למיליון', שעונתו הראשונה רשמה ממוצע רייטינג של 24%, ואילו העונה השנייה עמדה על 31.4%. 'מצב האומה' רשמה אולי את הזינוק הגבוה ביותר בטלוויזיה בין עונה קודמת לעונה נוכחית: בעקבות הצבתה אחרי The voice במוצ"ש, הרייטינג העונתי עומד כעת על 24.4% מול 16.2%, עלייה של 50%.
בערוץ 10 הרייטינג בפריים-טיים ירד דרסטית, אבל כאמור ישנן נקודות אור. 'פנים אמיתיות' של אמנון לוי זוכה לממוצע עונתי של 13%, 'חדשות 10' התחזקה קלות מ-11% ברבעון הראשון של 2011 ל-11.3% ברבעון הראשון של 2012. עוד תכניות שרושמת התחזקות היא 'חמש בערב עם רפי רשף' מ-6.5% בתחילת 2011 ל-7.4% ברבעון הראשון השנה.
גזרה מעניינת נוספת, שכמעט לא זוכה להתייחסות, היא תכניות הבוקר: הרייטינג הממוצע של 'העולם הבוקר' של 'רשת' עומד על 7.7%, 'יום חדש' של 'קשת' עם 6.5%, ו'אורלי וגיא' של ערוץ 10, זוכה ל-3.4%., זינוק מה-2.1% שקיבלה התכנית ברבעון הראשון של 2011.