יועצת תקשורת על לפיד וטורו: אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה
עיתונאי-פוליטיקאי-כל ישראלי; 'יאיר לפיד החדש' בשבילכם. לפני כשבועיים עלה באייס
עם זאת, בשבועיים האחרונים - ולצד כל ההצהרות של לפיד - היו רבים שהביעו את מורת רוחם נוכח העובדה שהאחרון עדיין מתפקד על תקן פובליציסט בידיעות אחרונות. נכון, הם אמרו, הוא יהפוך לפרלמנטר על בטוח, ונכון, הוא עזב את חדשות 2 לצורך העניין, אבל מה לגבי התמדתו ככותב (מרכזי) בעיתון ('של המדינה')? 4 יועצי תקשורת שוחחו עם אייס והביעו דעות לכאן ולכאן. התוצאה - תיקו.
נגד: יועץ התקשורת ממי פאר, מנכ"ל משותף במשרד פאר&לוין, שבין היתר מייעץ לח"כ שאול מופז מקדימה, טוען כי אין מקום להמשך פרסום הטור ב'ידיעות' וכי לא ייתכן שלפיד ימשיך ליהנות מחוסר האיזון שעצם הפרסום יוצר בינו לבין מועמדים אחרים בפוליטיקה. אלה, הוא אומר, "ייאלצו להוציא עשרות ומאות אלפי שקלים מכיסם או מתרומות שוודאי ייחקרו אחר כך ב-7 עיניים על ידי מבקר המדינה - כדי לקבל הרבה פחות חשיפה".
על מקומו של העיתון בנושא פאר אומר כי ל'ידיעות' כגוף פרטי אמנם יש הזכות המלאה לפרסם את הטור אולם זה לא הדין בעניין לפיד עצמו."אם היה ניתן, תיאורטית, שכל ראש מפלגה או כל מתמודד יקבלו שטח זהה בכלי התקשורת השונים כדי לשטוח את דבריהם אז ניתן היה לראות בכך סוג של שוויון הזדמנויות - לא חשוב באיזה עניין ובעיקר לא חשובה הטענה שוודאי תיטען, לפיה לפיד לא ייעשה שימוש בטור לצורך תעמולה. בהינתן שהדבר לא יקרה, לפיד צריך לקחת פסק זמן".
-ומה עם לפיד עצמו?
"הוא איש ראוי שמייצג משהו מאוד מרענן. הוא הכותב המוכשר ביותר שיש בישראל, אדם שנתפס כערכי ואמיתי. לכן, כפי שנהג נכון כשעזב את אולפן שישי, כך עליו לעשות גם בעניין הטור הפופולארי שלו בעיתון. אגב, בשולי הדברים שמעתי שיש יועצי תקשורת רבים שסבורים כמוני אבל מפחדים להשמיע את דעתם פן יבולע להם רע מהעיתון. נו באמת, תנו קרדיט לפתיחות, ליושר ולהגינות של האנשים שמובילים את העיתון. מי יותר מהם פתוח לשמוע מגוון של דעות?".
בעד: והנה מקרה של חילוקי דעות בתוך אותו בית. עורך הדין איתן לוין, שותפו של פאר במשרד, דווקא חושב שהמשך פרסומיו של לפיד ב'ידיעות' ראוי בהחלט. לדבריו, "אין מניעה שאיש פוליטי יהיה מנוע מלפרסם את עמדותיו בכלי תקשורת כל עוד לא הוכרז רשמית מתי הבחירות. ישנם מספיק אנשי פוליטיקה בישראל שמקורבים לכלי תקשורת ומקבלים שם במה ללא הגבלה, ובדרך כלל מבלי שהציבור כלל ער לכך".
לוין מוסיף שבמקרה של לפיד, מעשיו לפחות גלויים ונעשים לאור יום, "ומעבר לכך, הוא עיתונאי מכובד ומוערך ואין שום סיבה שלא ימשיך לכתוב ולפרסם. אין לי ספק שהציבור רוצה לדעת מה יש לו לומר".
נגד: ממי פאר, כאמור, אינו היחיד שמדבר נגד פרסום הטור. יועצת התקשורת אמלי מואטי, בעלת משרד היח"צ 'המטבחון', לא חששה לפצות את פיה בפומבי ואף פרסמה פוסט לא בדיוק מחמיא במסגרת קבוצת ה'PRguru' בפייסבוק. המגיבים, יש לומר, היו מעטים יחסית.
-את מופתעת מזה שלא ענו לך?
"רוב הבכירים בקבוצה הסכימו אתי ופשוט לא העזו לפתוח את זה לדיון כי כל אחד מהם עמוק בפנים מקווה להיות יועץ התקשורת שלו בבוא היום".
ומה בקשר לעניין עצמו?
"אישית, אני חושבת שהוא תרם רבות לתרבות הישראלית ולכינונה של החברה כמו שהיא נראית היום, אבל יש כאן שתי בעיות; הראשונה היא מנקודת המבט של העיתונות; עיתון שמעודד גילוי נאות ומתיימר לחשוף שחיתויות - מן הראוי שיפרסם גילוי נאות ויאמר 'אני מקדם מועמד פוליטי'. אם 'ידיעות' היה עושה את זה, זה היה בסדר, כי כמו שממי פאר אמר, העיתון הוא קודם כל גוף פרטי".
מואטי ממשיכה ודנה בבעיה השניה, לשיטתה; "הבעיה היא, שמה שמתמודד X צריך לקנות במיטב כספו ניתן למתמודד אחר (לפיד - ד"פ) בחינם והוא אף מתוגמל על זה. בצרפת היו מרימים עורך על טיל בגלל דבר כזה. אני מצפה מלפיד שכמו שעזב את 'אולפן שישי', הוא ייפרד יפה מ'ידיעות' ומקוראיו ויפגוש אותם בקלפי".
-כך או כך, יש רבים שאומרים שגם אם הטור מתפרסם, לא מופיעות בו דעות פוליטיות
"אין דבר כזה. הכל פוליטי. מדינת ישראל בוחרת ראש ממשלה כמו האמריקאים; אתה בוחר את מי שהיית רוצה לשבת אתו לבירה, וככה זה עם יאיר לפיד, שבהחלט דואג לזה. כל זה בסדר גמור, אבל מרגע שיצאת לפוליטיקה, צא מהעיתון. עשית מעשה אמיץ ולגיטימי - עדיין, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה".
בעד: רוני רימון, יועץ אסטרטגי ושותף במשרד רימון-כהן-שינקמן, לא רק שאינו מסכים עם טענותיהם של פאר ומואטי אלא גם מחזק את ידי לפיד וקובע, כי הטענה שפרסום הטור מעניק לו יתרון לא הוגן על פני מתמודדים אחרים היא צבועה ואף לא הוגנת; "לכל אדם שמגיע לפוליטיקה יש מטען שאיתו הוא מגיע. נניח ששחקן תיאטרון מפורסם יתמודד - האם נאסור עליו לשחק שנה לפני הבחירות? בזמנו גילה אלמגור התמודדה על מקום במועצת עירית תל-אביב וגם וילוזני עשה כן. האם מישהו חשב שהם צריכים להפסיק במלאכתם למשך שנה? ברור שלא. כל אדם מביא לזירה הפוליטית את משלח ידו ויאיר לפיד מתפרנס מכתיבה, מהופעות פומביות וכולי".
בעיני רימון, הטיעון היותר מעניין בסוגיה הוא דווקא זה שנסוב על הזעקה להפסקת פרסום הטורים מתוך הרצון בשווין הזדמנויות בין המתמודדים. "יש עם זה רק בעיה אחת", הוא טוען, "במציאות הקיימת במדינת ישראל - חוקי הבחירות מעניקים מראש יתרון ענק למפלגות שכבר מיוצגות בכנסת על פני מפלגות חדשות. לא רבים יודעים, אבל בתשדירי תעמולת הבחירות, למשל, מפלגה חדשה תקבל רק 10 דקות שידור בעוד שמפלגות קיימות כדוגמת מתחרותיו של לפיד - העבודה, וקדימה - יקבלו עשרות רבות".
- 13.יודע חן 26/01/2012 11:35הגב לתגובה זואחת המוכשרות, עוד לא למדה לשלוט בפה הגדול שלה
- 12.רוני רימון לא העיפרון הכי מחודד בקלמר (ל"ת)מה לעשות... 24/01/2012 15:43הגב לתגובה זו
- 11.המטבחון לשלטון!!! (ל"ת)גילוי נאות 24/01/2012 10:39הגב לתגובה זו
- הם מ-פ-ח-ד-י-ם! 24/01/2012 15:42הגב לתגובה זוהיה ברור שממי פאר יביא את השותף לתת תגובה נגד, עוד פחדן. לגבי המטבחונת אני לא מכיר אישית אבל יש לה פה גדול ותכף היא מצאה/תמצא שותף מהמשרד שלה שתומך בלפיד כולם פחדנים!
- יוסףףף 24/01/2012 13:02הגב לתגובה זולמה באתר האינטרנט של 'המטבחון' יחסי ציבור, יש רובריקה של "לקוחות" המשרד וכשמקליקים עליה, יש טקסט שאומר ש"במסגרת מדיניות החברה, המטבחון לא מוסר מידע על לקוחותיו"? האם לא עדיף לוותר על הרובריקה הזאת?
- מכיר כמה משרדים כאלה 24/01/2012 14:10האמת שאני מעדיף את אלה מאשר כל מיני "משרדים" שכל מי שאי פעם שיתפו איתו פעולה (גם בחינם) מופיע כ"לקוח". מביך. לגופו של עניין עדיף שיורידו את הרובריקה
- 10.ברוך, תגובה ל9 24/01/2012 09:24הגב לתגובה זואחרת לא היו משתפים פעולה, כוווולם רוצים קרדיטים
- 9.העובדה שההוא השותף של ההוא הוא ממש עורך דין, (ל"ת)למה זה חשוב? איכס. 24/01/2012 07:59הגב לתגובה זו
- 8.אורן 23/01/2012 20:43הגב לתגובה זוגילה אלמגור היא שחקנית שמשחקת דמות, היא לא מעלה על בימות הבימה מופע אישי על חוויותיה עם משפחתה וזכרונותיה.
- 7.יש לו עוד הרבה זמן להתבטא עד לבחירות. (ל"ת)תא 23/01/2012 18:48הגב לתגובה זו
- 6.מעריצה 23/01/2012 18:10הגב לתגובה זוכמו שכל אחד אחר היה עושה ומנצל את הבמה כל עוד נותנים לו. ברגע שיהיה חוק נגד או שייווצר באזז שלילי נגד ההתנהלות הזאת, הוא יקום וילך. ידיעות גם ערוכים לזה כבר. לא סתם הם הביאו את ארצי (ולא שהוא מתקרב לקרסוליים של הטור של לפיד..)
- 5.גם פאר וגם מואטי 23/01/2012 17:57הגב לתגובה זומה עם גילוי נאות מטעמם?
- 4.גיא 23/01/2012 17:49הגב לתגובה זושחקן משחק דמות בהצגה ולא מדקלם מסרים שלו על הבמה. יאיר לפיד משתמש בידיעות כדי להעביר מסרים אישיים. זה לא ברור לך מר רימון? איך אתה מוצא מקום להשוואה בכלל? יאיר לפיד צריך לעזוב את ידיעות אחרת אף אחד לא יצביע לו ביום הבחירות. אני בטוח לא.
- דן 23/01/2012 21:04הגב לתגובה זואבל בכל זאת, היה יכול להיות נחמד אם ראש ממשלה היה כותב טור שבועי ואישי, תחשבו על זה…
- 3.וואלה אני חושבת כמו איתן... (ל"ת)שיר 23/01/2012 17:19הגב לתגובה זו
- 2.דפנה פלס תגיע רחוק (ל"ת)חזקי ואמצי 23/01/2012 15:51הגב לתגובה זו
- 1.בעד???? (ל"ת)יצאת חנפן 23/01/2012 15:36הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
