Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

זה השווי שפנגו מעניקה לאפליקציית המוניות גט

אפליקציית החניה פנגו הביעה עניין ברכישת אפליקציית המוניות אך שמה תג מחיר הנמוך בכ-20% מהשווי שהוענק לה בשנה עברה
דור עצמון | (2)
נושאים בכתבה גט טקסי פנגו

אפליקציית פנגו המאפשרת תשלום באמצעות הטלפון הסלולרי עבור שירותי חניה, רכב ודרך, מקיימת בימים אלו משא ומתן לרכישת אפיקציית המוניות גט לפי שווי של קצת יותר מ-200 מיליון דולר.

עפ"י הדיווחים, בעלי המניות באפליקציית גט דרשו סכום של כ-250 מיליון דולר, שווי שניתן לחברה אך בשנה שעברה. מנגד, בפנגו מדברים על סכום נמוך משמעותית של כ-170 מיליון דולר, אך לפי ההערכות, השניים צפויים להיפגש באמצע, קרי קצת מעל ל-200 מיליון דולר, לכשתבשיל העסקה.

זו אינה הפעם הראשונה שבה גט מוצעת למכירה אך צריך לזכור ששוויה המקורי של גט נאמד עד לפני כמה שנים בכמעט 2 מיליארד דולר. קרן VNV Global השבדית המחזיקה ב-43% מגט, השיקעה לאורך השנים למעלה מ-100 מיליון דולר ולקחה על עצמה גם את החוב של גט. בדוח האחרון שפרסמה, הפחיתה VNV את השווי של גט לכ-220 מיליון דולר לאחר שזה הוערך על ידה קודם לכן בכ-300 מיליון דולר.

מחברת גט נמסר: "מאז שחברת Gett הפכה להיות מהחברות הרווחיות היחידות בעולם בתחומה היא מרכזת התעניינות רבה בקרב גורמים פיננסים ושותפים אסטרטגיים מישראל ומהעולם. החברה מנועה מלהתייחס לשיחות שהיא מקיימת עם גורמים עסקיים". 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רוניck 04/03/2024 14:07
    הגב לתגובה זו
    ....לעניות דעתי גם "פנגו" לאחר בדיקת נאותות מעמיקה יבינו שאין פוטנציאל עתידי ב Gett וזו חברה שלא שווה 220-250 מיליון דולר...היא עברה את שיאה ממזמן, היזמים המקימים שלה ושורת מנהלים עזבו לאחרונה , שוויה רק הולך ויורד עם השנים , תדמיתה בקרב הנהגים (אלה שמספקים את השירות עבורה ) רק יורדת והרבה עזבו...והיא רק "שורפת מזומנים".
  • חיפאי 06/03/2024 18:35
    הגב לתגובה זו
    גט רווחית כבר שנתיים וממשיכה לצמוח (שורפת מזומנים?), עם ידע והבנת שוק של כמעט עשור וחצי, בכמה וכמה מדינות, נכסי IP נכבדים, שמהווים חסם גבוהה מאוד למתחרים בשוק התחבורה.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5