יאניק קראסקו
צילום: טוויטר אתלטיקו מדריד

לברצלונה אופציה לרכישת כוכב בלגי ב-15 מיליון יורו. מה מעכב אותה?

בקבוצה הקטאלונית מנסה למצוא את הסכום הנדרש כדי להחתים את שחקן אתלטיקו יאניק קראסקו וינסו לעשות זאת דרך מכירה אחרת לטוטנהאם, בגלל הבעיות הכלכליות. מי עשוי לעבור לאנגליה כדי לממן את העסקה?

מיכאל וייסרמן |

ברצלונה הרשימה בסוף השבוע עם ניצחון 4:0 על אלצ'ה, אבל במועדון מבינים כי למרות האליפות שבדרך הקבוצה תצטרך להתחזק משמעותית בכדי להתקדם בעונה הבאה, גם בליגת האלופות. תכניות הרכש של ריאל מדריד גדולות לקראת הקיץ והקטאלונים יודעים שאם לא יכניסו את היד עמוק לכיס - הם ייפגעו.

מעבר לרצון להחזיר את הכוכב  הגדול, ליאו מסי, ירצו בברצלונה גם להביא מספר שחקנים מוכחים ומוכרים וביניהם יאניק קראסקו, כוכב אתלטיקו מדריד. קראסקו, 29, נמצא במקום גבוה ברשימת שחקני הרכש של ברצלונה אך הגעתו עשויה להיות מסובכת בשל הבעיות הכלכליות במועדון. לקטאלונים יש אופציה לרכוש את קראסקו ב-15 מיליון אירו מאתלטיקו מדריד. שכרו של השחקן עומד על 4.5 מיליון אירו לעונה והדבר לא עשוי להוות בעיה עבור ברצלונה.

יגיע לברצלונה? קראסקו

קראסקו גדל בגנק ועבר לאחר מכן למונאקו ממנה נמכר לאתלטיקו מדריד תמורת 9 מיליון אירו וב-2018 נמכר לדליאן ייפאנג מסין תמורת 40 מיליון אירו. בעונת 2021 חזר לאתלטיקו מדריד.

בשתי הקדנציות שלו במדריד שותף ב-173 משחקים וכבש 31 שערים. הקשר המצוין הופיע גם 62 פעמים בנבחרת בלגיה וכבש 8 שערים, כאשר הגיע עם נבחרתו למקום השלישי במונדיאל 2018.

בספרד דיווחו ביממה האחרונה כי אחת האופציות שיאפשרו את הגעתו של קראסקו תהיה מכירתו של הבלם קלמן לנגלה. לנגלה נרכש על ידי ברצלונה ב-2018 מסביליה תמורת סכום גבוה של 35 מיליון אירו אך לא התאקלם במועדון והפך לאחד השחקנים השנואים על אוהדי ברצלונה. בעונה שעברה הושאל השחקן לטוטנהאם באנגליה.

האנגלים היו שמחים לרכוש את הבלם ומחירו עומד על 14 מיליון אירו. הדבר עשוי לאפשר את הגעתו של קראסקו לקאמפ נואו. אופציה נוספת שעלתה היא פרידה מפראן טורס שהגיע בעונה שעברה ממנצ'סטר סיטי, אבל בברצלונה יעדיפו למכור את טורס בסכום גבוה יותר. טורס גם הרשים בניצחון האחרון על אלצ'ה כאשר כבש את אחד השערים.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

אז מה יקרה עכשיו? ברצלונה וריאל ראש בראש על מאבק האליפות בעונה הבאה כבר עכשיו, עוד לפני שידוע היכן תסיים ריאל בליגת האלופות. היא מתכוננת כעת לרבע הגמר, בעוד שברצלונה עם הראש בליגה, עם יתרון של 12 נקודות בפסגה.

אתמול פרסמנו כי ריאל מדריד עשויה לרכוש את פאולו דיבאלה ב-30 מיליון אירו. דיבאלה, 29, נחשב לאחת הכשרונות הגדולים בכדורגל האירופי וכבר דובר עליו בעבר כיורשו של ליאו מסי בנבחרת ארגנטינה. הוא גדל באיסטיניטו בארגנטינה ומשם עבר לפאלרמו ומשם נרכש ביוני 2015 על ידי יובנטוס בסכום של 32 מיליון דולר. במשך שבע שנים שיחק אצל הגברת הזקנה ושותף ב-210 משחקים כאשר כבש 82 שערים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

אנדי רם
צילום: יחצ

הפך לאיש עסקים: כמה שווה הטניסאי אנדי רם?

אחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה של ישראל נכנס במהרה גם לעולם העסקים. יזמות בתחום ההייטק, הרצאות וגלידריה בקריית אונו. בכמה נמכרה המחבט מווימבלדון, כמה הרוויח בעולם הטניס וכמה בעולם העסקים?
 
מיכאל וייסרמן |
ענף הטניס הוא מענפי הספורט הפופולאריים בעולם. בישראל, רק יחידי סגולה הצליחו להתברג לטורנירים הגדולים. אנדי רם עשה זאת עם יוני ארליך בטורניר הזוגות. רבים ניסו ללכת בעקבותיו. רם, 43, כבר הפך לאחד הספורטאים המוכרים בישראל. אבל מעבר לתחום הספורט, הוא גם איש עסקים מצליח, בעיקר בתחום ההייטק, אבל גם בתחום המסעדנות. אז כמה כסף עשה אנדי רם בקריירה וכמה הוא מצליח מחוץ למגרש? גם איש עסקים. רם (צילום: יחצ) רם וארליך זכו במספר רב של תארים ביחד. התואר המשמעותי הראשון של רם היה בזוגות מעורבים כאשר זכה ב-2006 באליפות וימבלדון עם שותפתו הרוסייה, ורה זבונרבה והיה הישראלי הראשון שזוכה בתואר גראנד סלאם בבוגרים. שנה לאחר מכן זכה רם גם ברולאן גארוס והפעם עם הצרפתייה נטליה דשי. חודשיים לאחר הזכייה החלו רם וארליך לצבור זכיות בטורנירים בינלאומיים ואף הגיעו לחצי גמר טורניר מונטריאול וגם זכו בטורניר סינסנטי. השיא הגיע בחודש ינואר 2008, אז זכה הצמד הישראלי באליפות אוסטרליה הפתוחה. גם לאחר הזכייה המשיכו השניים להרשים בעולם, אבל בהמשך ארליך נפצע ורם המשיך את הקריירה עם שותפים אחרים שהשתנו לאורך השנים. ב-2009 חזר ארליך למגרשים והשניים הובילו את ישראל לאחת הניצחונות הגדולים בהיסטוריה של הטניס - כאשר ניצחו את נבחרת רוסיה בחצי גמר גביע הדיוויס. ב-30 לאפריל 2014 הודיע רם על פרישה. במשך השנים, על פי בדיקה של "ביזספורט", זכה הטניסאי בסכום של כ-10 מיליון שקל משלל תחרויות. כבר במהלך הקריירה הבין רם כי עתידו גם בעולם העסקים. למרות כסף רב שצבר בטניס רם חשב מחוץ לקופסא. זה התחיל כבר ב-2007, כאשר רגע לאחר הזכייה בזוגות בווימבלדון נמכר המחבט שלו במכירה פומבית בסכום של 5,000 דולר. רגע לפני אולימפיאדת בייג'ין 2008 זכו הצמד, רם וארליך, באימוץ מטעם "מנורה מבטחים" בחוזה שהיקפו היה למעלה מ-100 אלף דולר לשנה. בשנת 2014 הגיע המפנה הגדול ולאחר פרישה מעולם הטניס לאחר 17 שנים כטניסאי מקצוען פנה רם ליזמות ויחד עם שני שותפים הקימו את חברת הסטארט אפ "PULSE-PLAY", שהתמקדה בפיתוח שעונים חכמים לספורטאי כדור מחבט. לפיתוח המוצר תרם הניסיון של רם בשילוב חוקרים מהטכניון בחיפה. דרך השעון החכם ניתן לעקוב אחר תוצאת המשחק ולסנכרן אותה עם אפליקציה, להשוות אותה למשחקים קודמים ועוד. באותה עונה רם הצטרף לטלוויזיה. הוא פרשן את טורניר ווימבלדון בערוץ הספורט וגם הצטרף לתוכניות הרדיו של תל אביב. עבור השידורים קיבל שכר של עשרות אלפי שקלים. לאורך השנים, הסטארטאפ של רם המשיך בהצלחה וב-2016 פנה לגיוס המונים של 75 אלף דולר. הפעילות קיבלה כספים מ-614 תורמים באמצעות אתר אינדיגו. "המוצר עובד ובשוק, וכל מי שהשתתף בגיוס ההמונים כבר קיבל את השעון. הפיתוח הטכנולוגי היה באוקראינה, הייצור בסין וכרגע אנחנו לפני תחילת ייצור המוני של שעונים. אנחנו שואפים להעביר את הפיתוח ואת הייצור לישראל, פנינו למדען הראשי ונראה איך זה יתפתח", אמר רם. חמש שנים מאוחר יותר הצטרף כפרזנטור של קבוצת MORAZ צמחי מרפא. רם עמד בראש הקמפיין בהשקעה של מאות אלפי שקלים. בשנת 2021 נכנס רם גם לעולם עסקי הגלידה. בחודש נובמבר פתח רם ביחד שני שותפיו, עופר פדידה וגלעד סמובסקי, סניף של גלידת "פינולי" בקריית אונו. בסניף הושקעו יותר ממיליון שקל והסניף השתרע על פני 75 מטר. במשך השנים, לאחר הפרישה, נכנס הטניסאי גם לעולם ההרצאות וגם שם, על פי ההערכות, הרוויח עשרות אלפי שקלים. ההערכה כי הונו של רם מוערך בעשרות מיליוני שקלים בודדים. זה אמנם הרבה פחות מאייל ברקוביץ', ערן זהבי, יוסי בניון, חיים רביבו וכנראה שגם מפיני גרשון, ועדיין - רם הצליח לייצר הכנסות נאות על המגרש ומחוצה לו.