סגירה מעורבת: קטרפילר איבדה 3.3%, הטכנולוגיות קפצו
השווקים מנסיים להתאושש מהירידות החדות שנרשמו אמש: אודיוקודס ירדה ב-0.4% לאחר הדוחות: קמטק עלתה ב-3%, הנפט טיפס ב-2.4%, AMD איבדה 4.2%, Xilinx קפצה ב-8.5%
יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת, כאשר מניות הטכנולוגיה הגדולות בלטו לחיוב. מה שתורם לסנטמינט השלילי הוא זינוק במקרי הקורונה בארה"ב שעל כך התבטא טראמפ וטען שהכל זה פייק ניוז של התקשורת. בנוסף דריכות והמתנה לקראת תוכנית התמריצים החדשה אך מתמעטת התקווה לאישור התוכנית לפני הבחירות, שנותר רק שבוע.
S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%
- פרסם תמונות עירום בפייסבוק - מה חשב בית המשפט?
- מסכים ירוקים: הנאסד"ק קפץ ב-3.1%; פייסבוק זינקה ב-18%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- טרם החל המסחר הרציף
מאקרו
"הירידה אתמול, לא משנה את הרציונל לטווח הארוך. היה הקונצנזוס שנראה נסיגה בשווקים לפני הבחירות". כך נאמר על ידי מספר אסטרטגים בשוק ההון. וכן היו אינדיקטורים טכניים נוספים שהצביעו על כך. וול סטריט בציפייה ובמתח גם בנוגע למשא ומתן על חבילת התמריצים. דובר יו"ר הבית, ננסי פלוסי אמר בטוויטר כי מנהיגת הדמוקרטיים "אופטימית" ביחס לעסקה לפני הבחירות לאחר שיחת הטלפון אתמול עם שר האוצר סטיבן מנוצ'ין. עם זאת, הדובר אמר כי "ההתקדמות שלנו תלויה בכך שמנהיג מקונל יסכים לחקיקה כוללת דו-מפלגתית".
הביטקוין מטפס לשיא שלוש שנים ומתקרב לרמות המחירים של דצמבר 2017. בחודשיים האחרונים וול סטריט והזהב נסחרים במגמת דשדוש, עם זאת המטבע הוירטואלי הפופלארי ממשיך לצבור תאוצה. ברקע לעליות האחרונות דיווח חיובי רודף דיווח מה שנותן את האות לעליות האחרונות. בין הדיווחים האחרונים - פייפאל נכנסת אל תחום המטבעות הדיגטליים, רכישת ביטקוין בשווי 50 מיליון דולר על ידי חברת הפינטק האמריקאית Square, וכן ניתוח חיובי של ג'י פי מורגן אודות הביטקוין. נתון משמעותי שתומך במטבע אלו השיחות סביב תוכנית התמריצים בארה"ב.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מניות במרכז
מניית יצרנית הציוד הנדסי קאטרפילר CATERPILLAR ירדה ב-3.3% לאחר שדיווחה על ירידה של 54% ברווחים ברבעון השלישי, כאשר מכירות הציוד ירדו בכל האזורים והמגזרים. קטרפילר רשמה רווח מתואם למניה של 1.34 דולר על הכנסות של 9.9 מיליארד דולר. מכירותיה ברבעון השלישי סימנו ירידה של 23% בהשוואה לשנה שעברה והרווח למניה צנח ב -54% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה.
פייזר PFIZER דיווחה על התקדמות נוספת במירוץ לחיסון שסיימה לרשום 42,000 מתנדבים לשלב האחרון של הניסוי, כך הודיעה החברה במקביל לפרסום דוחות מעורבים. כמעט 36,000 מהמתנדבים קיבלו כבר את המנה השניה של החיסון. עם שני המינונים של החברה. פייזר עובדת לצד יצרנית התרופות הגרמנית ביוטק על הניסוי לחיסון. החיסון מכיל חומר גנטי שנקרא RNA messenger, או mRNA, שמדענים מקווים שיעורר את המערכת החיסונית להילחם בנגיף.
היום דווח על עסקת ענק בתעשיית המוליכים למחצה. חברת AMD (סימול:AMD) רוכשת את Xilinx תמורת 35 מיליארד דולר בעסקת מניות. מניית Xilinx זינקה ב-8.5% מנגד, מניית AMD,איבדה 4.2%
ענקית האנרגיה BP BP PLC דיווחה על רווח קטן לרבעון השלישי, ונמנעה מהפסד גם ברבעון השלישי. הרווח הנוכחי הגיע בהפתעה גדולה ביחס לציפיות השוק כאשר החברה הכתה את תחזיות האנליסטים. הגורם המרכזי שתרם לכך היה התאוששות מהירה במחירי הנפט והיעדר מחיקות משמעותיות בחיפושי הנפט (לכתבה המלאה).
עונת הדוחות בוול סטריט מעלה הילוך, כשהשבוע שליש מחברות ה-SP500 צפויות לפרסם את דוחותיהן השבוע - את הטון צפויות לתת ענקיות הטכנולוגיה שצפויות לפרסם את תוצאותיהן לרבעון השלישי בצל התפשטות הקורונה. מיקרוספט תפרסם היום אחרי המסחר ותהיה הסנונית הראשונה מהגדולות. וביום חמישי בסיום המסחר אפל, אמזון, גוגל ופייסבוק צפויות לסכם שבוע משמעותי של עונת הדוחות.
ישראליות במרכז
חברת אודיוקודס (US) ספקית רשתות קול מתקדמות ופתרונות עיבוד מדיה לסביבת עבודה דיגיטלית איבדה 0.4% לאחר שפרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2020, עם צמיחה של כ-10% בהכנסות וגידול של כ-80% ברווח הנקי (Non-GAAP) ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה (לכתבה המלאה).
חברת קמטק (US) עלתה ב-3% לאחר שהחברה עקפה את צפי האנליסטים, ומספקת תחזית חזקה להמשך. ההכנסות צמחו ב-23% לרמה של כ-40 מיליון דולר והרווח המתואם זינק בכ-40% ל-18 סנט למניה (לכתבה המלאה).
- 5.נגמרו הציוצים של הדפוק-הלוואי ותתרסק להם הבורסה (ל"ת)יוסי 27/10/2020 17:51הגב לתגובה זו
- 4.איצ100 המשך לשלנו 27/10/2020 17:21הגב לתגובה זוהעולם עומד בפני עובדות קשות להתמודדות שגם גדולי הרופאים וגם גדולי המתמטיקאים והכלכלנים ממש אובדי עצות ואין מושיע!!!
- למה פעמיים? הרי בלאווחי הכל לשמיים (ל"ת)רובן לפרופסור 27/10/2020 17:43הגב לתגובה זו
- 3.איצ100 המשך לשלנו 27/10/2020 16:49הגב לתגובה זוהעולם עומד בפני עובדות קשות להתמודדות שגם גדולי הרופאים וגם גדולי המתמטיקאים והכלכלנים ממש אובדי עצות ואין מושיע!!!
- 2.ננסי פלוסי זו אישה ולא גבר (ל"ת)אבשלום קור 27/10/2020 15:50הגב לתגובה זו
- 1.100 27/10/2020 15:27הגב לתגובה זולהישארות ארוכת טווח עם התגברות המגפה וכל מה שהיא משפיע עליו כמו ראש לב ועוד..חזרה של המחלה פעם שנייה ושלישית..הדבקה גם לאחר הרפאות..צפי למכה קשה יותר. טראמפ מבולבל וחולה פיזית ונפשית..כלכלה נוראה..ועוד ועוד..צפו המשך פגיעה...מבחינת המחלות ...לצערי..היתר בידי אדם!!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
