סגירה אדומה בוול סטריט: הנאסד"ק איבד 2.1%, אמזון ירדה 3.3%

היואן הסיני נופל כעת לשפל של 22 חודשים מול הדולר, וזאת לאחר שהמדדים השלימו בוקר צניחה של 30% מינואר. התשואות האג"חים של ספרד ואיטליה מזנקות. הפד' מכר הערב אג"ח אמריקני,  נטפליקס נפלה 5%
עמית נעם טל | (28)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים חדות. הנזילות בשוק ממשיכה להיות נמוכה באופן חריג, דבר שגרם גם הערב לתנודות חדות במדדים. בתוך כך, משבר החוב באירופה תופס תאוצה ברקע למחלוקת בין איטליה וספרד לראשי האיחוד האירופאי. נציין כי מחר צפויה להתרחש הפקיעה החודשית, דבר שעשוי להשפיע על התנהגות השוק הערב. בצעד חסר תקדים, פרסם הערב הפד' כי הוא ביצע מכירה של אגרות חוב אמריקניות בסכום של 470 מיליון דולר. אמנם מדובר סכום זעום, אך הפד' מעביר רמז עבה לנשיא טראמפ ולשווקים בנוגע לכוונותיו (לכתבה המלאה). בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) מחקה עליות של 2.5% ונסגרה בעליות קלות של 0.3% ברקע לירידות בשוק. המניה מרכזת  עניין לאחר שנפלה אמש בכ-4.8% ברקע לדיווחי כי החברה לא תקבל שיפוי ביטוחי מאקספרס סקריפטס, אחת מחברות הביטוח הרפואי הגדולות בארה"ב, לתרופה של החברה למגרינה. בנוסף, נזכיר כי החברה פגיעה מאוד לקפיצה בריביות שמתרחשת בשבועות האחרונים בשוק האג"ח הקונצרני, וזאת לנוכח החוב הגדול של החברה.טאואר (סימול:TSEM) איבדה 1.7%. אופקו (סימול:OPK) איבדה 3.1%. שוק האג"ח האירופאי ממשיך להעיב על השווקים ברקע למתיחות בין האיחוד האירופאי לממשלת ספרד ולממשלת איטליה. כזכור, מוקדם יותר השבוע הגישו ממשלות אלו את התקציב שלהן ל-2019, כאשר 2 הממשלות החליטו על הגדלה משמעותית של ההוצאות, וכתוצאה מכך גם הגירעון צפוי לזנק. ע"פ הדיווחים השונים, האיחוד האירופאי נוטה לדחות על הבקשות של 2 הממשלות, דבר שצפוי להגביר את המתיחות בין הצדדים. ברקע לתהליכים אלו, התשואות של ספרד ואיטליה מזנקות כעת. התשואה לתקופה של 10 שנים על אגרות החוב של איטליה עומדות כעת על 3.74%. התשואה לתקופה דומה על אגרות החוב של ספרד עומדת על 1.7.3%. עוד נציין כי הכלכלה הספרדית רגישה במיוחד לריביות. בשוק האג"ח האמריקני, התשואות על אגרות החוב עברו לירידות קלות ברקע למימושים בשוק. התשואה ל-10 שנים עומדת על 3.17%. התשואה לשנתיים נסחרת כעת ברמה של 2.88%, וזאת שמוקדם יותר הערב נסחרה התשואה לראשונה מאז יוני 2008 מעל רמה של 2.9%. עוד שוק שצפוי להעיב הוא השוק הסיני, שנפל הבוקר לשפל חדש. מדד שנגחאי השלים הבוקר התרסקות של כ-30% מהשיא שנקבע במהלך תחילת ינואר. מדד שנגחאי הבוקר: משלים ירידה של 59%! מהשיא שקבע בשנת 2000, וכ-51% מהשיא שנקבע ב-2015   עדיין בשוק הסיני: ברקע לגישה הניצית שהפגין הפד' אמש (לכתבה המלאה), ולהודעת משרד האוצר האמריקני כי "הסינים לא מבצעים מניפולציות בשוק המט"ח", הממשל הסיני מגיב הערב ומחליש עוד יותר את שאר המטבע המקומי. היואן הסיני נסחר כעת ברמה של 6.945 יואן לדולר, הרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2017. נציין כי פריצה של רמת 7 יואן לדולר עשויה להוביל לסחרור בשוקי המט"ח. היואן הסיני מול הדולר: שפל חדש הערב, צפוי להעיב על השווקים הדולר אינדקס (סימול:DXY) נסגר בעליות של 0.3%, וממשיך את הראלי מאמש.  בגזרת הסחורות, הנפט המשיך להיחלש ונסחר ברמה של 68.85 דולרים לחבית. מניות במרכז מניות הבנקים ריכזו גם הערב  עניין הברקע לזינוק בימים האחרונים. למרות פתיחה חזקה, מניות הבנקים נסגרו בירידות חדות של עד 2%. בהקשר זה נציין את מורגן סטנלי (סימול:MS), גולדמן זאקס (סימול:GS), ג'יי פי מורגן (סימול:JPM), סיטי בנק (סימול:C). מניות הטכנולוגיה הגדולות סובלות הערב מהיצעים רבים: נטפליקס  (סימול:NFLX) מחקה את כל העליות שרשמה אמש בעקבות הדו"חות וירדה הערב 5%. אמזון (סימול:AMZN) השילה 3.3% אפל (סימול:AAPL) ירדה 2.4%, פייסבוק (סימול:FB) איבדה 2.7%. בגזרת עונת הדו"חות, המדווחת המעניינת הערב צפויה להיות פייפאל (סימול:PYPL)  לאחר סיום המסחר.    

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    יאללה 19/10/2018 10:19
    הגב לתגובה זו
    לשחרר אויר
  • 18.
    נסגרו הבאסטות 19/10/2018 10:17
    הגב לתגובה זו
    טראח טראח ..... לשחרר בבקשה בעדינות לא בבום על קולי
  • 17.
    נסגרו הבאסטות 19/10/2018 10:16
    הגב לתגובה זו
    חזקקקקק לחץ אויר חזקקקק לשחררר בבקשה וואלסטריט
  • 16.
    נסגרו הבאסטות 19/10/2018 10:15
    הגב לתגובה זו
    משתחררים הלחץ חזק טרררר מספיק גזים לחץ כבד לשחררר בבקשה לחץ חזק בבורסות טררר
  • 15.
    נסגרו הבאסטות 19/10/2018 10:14
    הגב לתגובה זו
    עסקי אויר אופ יש אויר להוציא טרררררר.
  • 14.
    נסגרו הבאסטות 19/10/2018 10:13
    הגב לתגובה זו
    לא עסקי אויר
  • 13.
    מה התממש 42 אחוז .אתה חולמת מותק (ל"ת)
    למגיב 10 19/10/2018 00:16
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    אין חגיגות על הפוטים- יום ראשון המעוף יעלה (ל"ת)
    עמית 18/10/2018 22:55
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    נוני 18/10/2018 22:23
    הגב לתגובה זו
    שטויות מחר יעלה 3 אחוז
  • 10.
    מימוש של 42 אחוז זה ממש לא מפולת. (ל"ת)
    גמד 178 וול סטריט 18/10/2018 22:15
    הגב לתגובה זו
  • אל תתחזה לגמד .הוא מבין פי 10 ממך טיפש. (ל"ת)
    מימוש של מה מתחזה 18/10/2018 23:57
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    גפריי גונדלך 18/10/2018 21:57
    הגב לתגובה זו
    המשיכו במניות אותו דבר בעיקר אגחים קונצרנים
  • 8.
    מצויין שיש תיקון קל.מחר עליות עד 0.75 אחוז (ל"ת)
    הגמד 178 מוול סטריט 18/10/2018 21:33
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    לכל מי שקנה פוטים ליום ראשון אז מחר יהיו עליות שתדעו (ל"ת)
    אבי 18/10/2018 21:22
    הגב לתגובה זו
  • מה זאת המילה שתדעו? ומה אם פותחן לשבת? (ל"ת)
    לאבי 18/10/2018 21:47
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אלון 18/10/2018 20:25
    הגב לתגובה זו
    נגמר הסיפור
  • כל הסיפור 18/10/2018 21:59
    הגב לתגובה זו
    בעיקר מה יהיה באגח קונצרני עליית ריבית לחברות עמוסי אגחים
  • ניזכ. זה כבר תקופה ארוכה בישראל ואירופה ובמזרח ובאמריקה (ל"ת)
    לאלון 18/10/2018 21:26
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לאן נעלמו המגיבים הקבועים ? (ל"ת)
    ברבור שחור 18/10/2018 19:25
    הגב לתגובה זו
  • יש כינוס של כל הגמדים. מגייסים כמה גרושים לעצור המפולת (ל"ת)
    לברבור 18/10/2018 21:27
    הגב לתגובה זו
  • אני פו ממשיך לאכול חצץ (ל"ת)
    גמד 18/10/2018 20:16
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בא 18/10/2018 17:39
    הגב לתגובה זו
    היואן ומעודדים יצוא כמו שצפיתי ,לא תנצח קומוניסטים בפר פלי ,תשתמש בפצצה מואב על הפוליטבירו ,זה הסיכוי היחיד לנצח את קן הנמלים הסיני.אל תיתן להם זמן להתארגן אחכ.
  • 3.
    פרופ'אבירם(איצ100) 18/10/2018 17:01
    הגב לתגובה זו
    אבל העלנו מ99.9% ל 100%!!!!
  • 2.
    איצ100 18/10/2018 16:23
    הגב לתגובה זו
    NASDAQ לא ינחת מתחת ל 1000 נקודות על ציר הזמן עד 31/12/2019!!
  • 1.
    אצא מהמחילה שלי עם אסף המטופש וניקול מהבנזנותי (ל"ת)
    אדום אדום ואז... 18/10/2018 15:39
    הגב לתגובה זו
  • נא לשמור על טוהר הלשון.תעלה רמה בתגובה.ותהיה עיניני (ל"ת)
    מצפון נקי 18/10/2018 18:30
    הגב לתגובה זו
  • אדום דם כהה... (ל"ת)
    אדום אדום ואז.. 18/10/2018 17:24
    הגב לתגובה זו
  • יאאלא בסדרררר (ל"ת)
    קוקו 18/10/2018 16:58
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: