האנליסט גלעד שריג משיק סיקור לבזק: "מניה בסיסית בכל תיק השקעות"

בבנק הפועלים משיקים היום סיקור ראשוני לענקית התקשורת - "הייתה ותמשיך להיות קבוצת התקשורת החזקה בישראל"
יוסי פינק | (4)
נושאים בכתבה בזק

במחלקת המחקר של בנק הפועלים הוציאו היום תחילת סיקור למניית ענקית התקשורת בזק. האנליסט גלעד שריג כותב כך בהמלצה: "למרות האתגרים (הפרדה מבנית, שימוש בתשתית פאסיבית, ושוק סיטונאי קווי), בזק הייתה ותמשיך להיות קבוצת התקשורת החזקה בישראל. ביצוע ההפרדה המבנית יתרחש, אולם קשה להעריך מתי. בהערכה לא לקחנו בחשבון ביטול הפרדה ב-2017, ולכן התוצאות הפיננסיות די יציבות בשנים הקרובות... אנחנו רואים את בזק כמניה בסיסית בכל תיק השקעות, לאור מרכזיותה בשוק הישראלי, ועוצמתה בשוק התקשורת."

בחלוקה למגזרים, כותב שריג כך: "בשוק הקווי אנחנו רואים יציבות בהכנסות עם צמיחה קלה בשנה הבאה בעיקר בשל העוצמה באינטרנט שתפצה את החברה על החולשה בטלפוניה, בזק בינ"ל תמשיך לשמור על המספרים עם 350-360 מ' EBITDA באופן יציב, ב-YES צפוי אתגר לא קטן לחברה גם ברמת הלקוחות (עם אובדן צפוי של 20 א' לקוחות בשנה) וגם בגיזרת המחיר, לאור הכניסה המרחפת באוויר של פרטנר לטלויזיה וכמובן לאור הכרסום של סלקום TV בשוק הטלויזיה.  בפלאפון   לא צפויות הפתעות לטובה, מלבד גיוס חיובי של מנויים אחרי יציאת גולן מהשוק. שוק הסלולר עדיין רווי תחרות, והנסיון של גיל שרון לרמוז כאילו לא ניתן לקיים חברות סלולר ברמות המחירים הללו גרם נזק בעיקר לגולן שנרכשה על ידו זמן קצר קודם לכן. כל עוד ישנם מסלולים של 30-40 ₪ ללא הגבלה בשיחות ועם חבילות גלישה נדיבות, לא נראה עליות מחירים בשוק. בהנחה שהחבילות הללו יהיו בתוקף שנה לפחות, המשמעות שלפני 2018 לא יתרחשו עליות מחירים בסלולר, והחברות תיאלצנה למצוא מקורות צמיחה אחרים, החל ממכירת ציוד קצה ועד כניסה לשיתופי פעולה קמעונאיים אחרים על מנת למקסם את הפדיון מכל צרכן".

בשורה התחתונה כותב שריג כי "בהיוון תזרים המזומנים של בזק, השנים הקרובות נראות די דומות האחת לרעותה. בשימוש של מכפיל 8 על EBITDA ובהנחה של 9.4 מיליארד חוב נטו אנו מעריכים את שווי מניית בזק ב 8 שקלים, וזאת מבלי לקחת בחשבון את האפשרות שהחברה תהנה מחיסכון מצטבר של מאות מיליונים בגין ההפרדה המבנית, כאשר זו תתרחש".

מניית בזק 2.16% נסחרת כעת במחיר של 6.6 שקלים, כלומר מחיר היעד של הפועלים משקף אפסייד של 21%.  מתחילת 2017 איבדה מניית בזק 9% וזאת לאחר נפילה של 8.5% בשנת 2016. הנה גרף המניה מתחילת 2016:

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    משקיע 25/01/2017 16:23
    הגב לתגובה זו
    ברור לגמרי שהטלפוניה לא תמשיך להיות פרת מזומנים כ"כ שמנה, כי עוד ועוד לקוחות לא מוכנים לשלם יותר עשרות שקלים על קו נייח בשעה שהם יכולים לקבל במחיר הזה קו נייד. גם המחירים בטלויזיה שלהם גבוהים מדי וסלקום TV הולכת וצוברת עוד ועוד צופים מרוצים, שנהנים ממחיר נמוך משמעותית, על חבילה מצומצמת יותר, בפרט אחרי הכללת הספורט. מניית בזק פשוט יקרה.
  • 3.
    בנתיים הכיוון ברור - אין מה לגעת בנייר (ל"ת)
    Rsi-69.1 25/01/2017 14:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מיכה הכהן 25/01/2017 14:06
    הגב לתגובה זו
    תסגור שנה 850-870 בקרוב
  • 1.
    שאול 25/01/2017 13:37
    הגב לתגובה זו
    מה שמשתמע מהכותב הוא שבזק תמשיך להיות מונופול אכזרי בחסות המדינה , שאין סיכוי לפרקה לגורמים והכנסת מתחרים חדשים .
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.