מנהל השקעות ראשי ב-UBS: "בועה בוול סטריט? אנחנו ממשיכים לרכוש מניות"

אלכסנדר פרידמן, מנהל השקעות ראשי ב-UBS התראיין היום לרשת CNBC ופרש את משנתו לגבי המגמה בשווקים, איפה הסיכון?
דניאל קביליו |

נראה כי החשש מהתפתחות בועה בבורסות וול סטריט פועם בליבם של המשקיעים והסוחרים זה זמן מה, ולא בכדי. מסוף משבר הסאב פריים, הבנק המרכזי בארה"ב, בהנהגתו של הנגיד בן ברננקי, מזרים סכומי עתק לשווקים במטרה להפחית את ריבית ארוכת הטווח, לייצר ביקושים ולצמצם את האבטלה המקומית. תכנית הרכישות המדוברת, גוררת את המדדים המובילים בוול סטריט לשיאים חדשים והמשקיעים, שנכוו בעבר, מעלים ספק לגבי היכולת של הבורסה להמשיך במגמה. למרות זאת, אלכסנדר פרידמן, מנהל השקעות ראשי ב-UBS אומר היום לרשת CNBC כי "הדבר היחידי שצריך להדאיג את המשקיעים בטווח הארוך הוא סנטימנט אשר דוחף את הסיכון בשווקים גבוה מהרמות הרצויות". המנהל הוסיף ואמר "בשורה התחתונה הסיכון לא נמצא ברמות הללו והמשקיעים לא צריכים לחשוש מהתפתחות בועה בשווקים". פרידמן הוסיף כי הערכות השווי של המניות, אשר מבוססות על מכפיל הרווח, אומנם עלו מעט מעל הרצוי בתקופה האחרונה אבל העלייה ברווחי החברות יכולה להעניק לגיטימציה להערכות אלו. לדבריו, המשקיעים לא צריכים לצפות לתקופות של 15% תשואה כמו ב-5 השנים האחרונות, סביר יותר שנראה תשואות של 7% עד 8%. פרידמן מציין כי UBS שוריים במיוחד גם על השוק בארה"ב וגם על השוק האירופי. "אנחנו מצפים כי 2014 תהיה טובה יותר מ-2013 מבחינת צמיחה גלובאלית, עובדה זו תדחוף את הבורסות מעלה. עקב ביקושים מקומיים, רווחי החברות צפויים לגדול ב-8% בשנת 2014. בגוש האירו, אנחנו רואים התאוששות מסוימת בחברות ולכן מצפים לשיפור חד ספרתי נמוך ברווחי החברות". שוק אשר עדיין מסוכן על פי UBS הוא אסיה ויפן בפרט "אנחנו מאמינים כי השווקים ביפן יצמחו בקצב די דומה לעולם, אולם הסיכון שנובע מהחלשות הין ישפיע על הבורסה המקומית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

פריון עקפה את התחזיות ברבעון השלישי - והמניה טסה

למרות הירידה ברווח ובהכנסות - פריון הישראלית עקפה בענק את תחזית ההכנסות
גיא בן סימון |
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פריון נטוורק -4.05% הדואלית פרסמה את הדו"חות לרבעון השלישי בהם רשמה ירידה בשורה העליונה והתחתונה אך ניפצה את תחזית ההכנסות של האנליסטים. המניה מזנקת 14% במסחר במחזור של 3.5 מיליון שקל - פי 10 מהממוצע היומי בחודש האחרון. ההכנסות של פריון ברבעון השלישי ירדו ל-52.6 מיליון דולר, וזאת לעומת הכנסות של 86.3 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מהחלטת החברה לחתוך את עלויות רכישת הלקוחות מאז הרבעון השלישי ב-2014. עם זאת, החברה עקפה את התחזיות של האנליסטים שצפו הכנסות של 46.51 מיליון דולר. בשורה התחתונה הרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ב-6.7 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת הכנסות של 26.7 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח למניה הסתכם ברבעון 0.09 דולרים - מעל צפי האנליסטים לרווח של 0.07 דולרים למניה. מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום, ציין: "אני מרוצה מאוד מתוצאות הרבעון השלישי, לאור העובדה שהתעלינו על תחזית ההכנסות, ה-EBITDA המתואם והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP. חשוב מכך, הרבעון השלישי מהווה ציון דרך משמעותי בתפנית הפעילות בחברה, מאחר וצד ההיצע בפעילות מוניטיזציית התוכנות שלנו חזרה להציג צמיחה בשורת ההכנסות לראשונה מזה 6 רבעונים, כרבעון לפני התוכניות. האסטרטגיה שלנו הביאה לתוצאות להן ציפינו, דבר המחזק את הערכותינו כי פעילות המוניטיזציה תמשיך להיות משמעותית עבור פריון עם מרווחים ותזרים מזומנים משמעותיים. במבט לעתיד, אנו צופים המשך צמיחה בהכנסות ברבעון הרביעי". "בצד הביקוש, מאחר והאינטגרציה של פתרון הפרסום ברשתות החברתיות שלנו לתוך פלטפורמת Growmobile כמעט והושלמה, תשומת הלב שלנו מצויה כיום בהגדלת ההשקעה במכירות ושיווק במטרה להביא לצמיחה בהכנסות", הוסיף מנדלבאום. "סיימנו את הרבעון עם 168 מפרסמים פעילים ועם ניהול קמפיינים פרסומיים בהיקף של כ-33 מיליון דולר, וזאת בחודשים הנחשבים כעונה החלשה של השנה.. הרבעון הרביעי החל טוב ואנו מצפים כי הוא יהיה הרבעון הטוב ביותר עד כה".