גרף

כלכלני לידר: מדד ה-S&P 500 יקר מדי, ואיזה סקטור מעניין השבוע?

הכלכלנים בבית ההשקעות נותנים כמה נקודות למחשבה לקראת שבוע המסחר שנפתח היום בוול סטריט, וגם סיכום ביניים של עונת הדוחות עד כה
ידידיה אפק |

כלכלני בית ההשקעות לידר שוקי הון מספקים היום מספר נקודות למחשבה לקראת השבוע הקרוב בוול סטריט. הכלכלנים מספרים כי ענקיות הקמעונאות צפויות לספק תמונה טובה יותר על התנהגות הצרכן האמריקני, כשעונת הדוחות מתמקדת בשבועיים הקרובים במספר חברות קמעונאות גדולות. בראייה לעתיד, תחזית הצמיחה ל-Q3 עודכנה מטה פעם נוספת.

בלידר מציינים כי כבר 450 חברות במדד ה-S&P 500 כבר דיווחו תוצאות לרבעון האחרון, כש-72% מהן הציגו רווח גבוה מהתחזית המוקדמת, וכ-54% מהון דיווחו על הכנסות גבוהות מהצפי, מעט נמוך מהממוצע ההיסטורי. בציפייה להמשך השנה, גם השבוע עודכנו התחזיות ל-Q3 כלפי מטה. תחזית הצמיחה ברווח המצרפי עומדת כיום על 4.3% למול תחזית לצמיחה של 4.9% שנרשמה בשבוע שעבר ולמול תחזית לצמיחה של 6.9% שנרשמה בתחילת יולי. עד כה 68 חברות הורידו תחזית לרבעון השלישי ורק כ-17 חברות העלו תחזיות להמשך השנה.

הכלכלנים מציינים כי ה-S&P 500 מעט יקר יותר מהממוצע ההיסטורי לאחר גל העליות האחרון. המדד נסחר במכפיל של 14.7, מעט נמוך משבוע שעבר אך עדיין גבוה מהממוצע בחמש שנים האחרונות (x12.9) וגבוה מעל הממוצע בעשר שנים האחרונות (x14.1). הם מוסיפים כי הצמיחה במדד ברבעון השני של השנה מסתכמת ב-2.1%, כש מוביל עם צמיחה של 28% ב-Q2. נקודה למחשבה - בנטרול סקטור הפיננסים הצמיחה ברווח הייתה שלילית ומסתכמת במינוס 3.1%.

השבוע הקרוב עומד בסימן חברות הקמעונאות הגדולות בארה"ב, לפי כלכלני לידר. מדד חברות הקמעונאות, המכיל 32 חברות קמעונאות גדולות ממגוון סקטורים, הניב תשואת יתר השנה. חלק נכבד מהחברות בסקטור הקמעונאות נסחרות במדד ואלו צפויות לפרסם דוחות בשבועיים הקרובים ולספק תמונה על התנהגות הצרכן האמריקאי. הנה מספר חברות מובילות שצפויות לפרסם בקרוב :

מתחילת השנה הניב מדד חברות הקמעונאות תשואת יתר של 9%, ותשואת יתר של 15% ב-12 החודשים האחרונים, אומרים בלידר. הכלכלנים מסבירים כי הציפייה שהריבית הנמוכה ותוכנית ההקלה הכמותית תתגלגל בסופו של דבר לפתחו של הצרכן האמריקאי היוו את המנוע העיקרי לעליות בסקטור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".