החסימה על YELP הוסרה - המניה טסה 22%

סהר אביב | (1)

מניותיה של חברת קידום המכירות וביקורת הצרכנים האינטרנטית, ילפ (סימול: YELP), מקבלות היום זינוק של 22% ברקע להסרת החסימה של 52.7 מיליון מניות מאז ההנפקה הראשונית במרס האחרון. משקיעים ועובדי החברה שבידם המניות בחרו שלא למכור את החזקותיהם, להפתעתם הרבה של המשקיעים. מחיר המניה האמיר היום ל-21.84 דולר וזאת כאשר יותר מ-6.5 מיליון מניות של החברה כבר נסחרות. בתחילת החודש העלתה ילפ את תחזיות הרווח שלה, ופרסמה נתוני מכירות ורווחים לרבעון השני שהיכו את התחזיות, ובמקביל הודיעה כי היא מרחיבה פעילותה לשווקים חדשים. נזכיר כי גם לפני מספר שבועות הסתיימה תקופה החסימה על מניות פייסבוק וגרמה לצניחה בתשואת המניה שלה, כאשר מחזיקי המניות הפנימיים בחרו למכור את החזקתם מיד עם הסרת החסימה. טוד שנברגר, מנהל בקבוצת BlackBay בניו יורק אמר בנושא: "המנטליות של ילפ שונה מזו של פייסבוק, ואני כלל לא מופתע שזרם המניות הגדול שנכנס למחזור מעניין את המשקיעים כיום".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    7 29/08/2012 23:20
    הגב לתגובה זו
    שוב "להפתעתם הרבה של המשקיעים"

פריון עקפה את התחזיות ברבעון השלישי - והמניה טסה

למרות הירידה ברווח ובהכנסות - פריון הישראלית עקפה בענק את תחזית ההכנסות
גיא בן סימון |
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פריון נטוורק -4.05% הדואלית פרסמה את הדו"חות לרבעון השלישי בהם רשמה ירידה בשורה העליונה והתחתונה אך ניפצה את תחזית ההכנסות של האנליסטים. המניה מזנקת 14% במסחר במחזור של 3.5 מיליון שקל - פי 10 מהממוצע היומי בחודש האחרון. ההכנסות של פריון ברבעון השלישי ירדו ל-52.6 מיליון דולר, וזאת לעומת הכנסות של 86.3 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מהחלטת החברה לחתוך את עלויות רכישת הלקוחות מאז הרבעון השלישי ב-2014. עם זאת, החברה עקפה את התחזיות של האנליסטים שצפו הכנסות של 46.51 מיליון דולר. בשורה התחתונה הרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם ב-6.7 מיליון דולר ברבעון השלישי, לעומת הכנסות של 26.7 מיליון דולר ברבעון השלישי בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח למניה הסתכם ברבעון 0.09 דולרים - מעל צפי האנליסטים לרווח של 0.07 דולרים למניה. מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום, ציין: "אני מרוצה מאוד מתוצאות הרבעון השלישי, לאור העובדה שהתעלינו על תחזית ההכנסות, ה-EBITDA המתואם והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP. חשוב מכך, הרבעון השלישי מהווה ציון דרך משמעותי בתפנית הפעילות בחברה, מאחר וצד ההיצע בפעילות מוניטיזציית התוכנות שלנו חזרה להציג צמיחה בשורת ההכנסות לראשונה מזה 6 רבעונים, כרבעון לפני התוכניות. האסטרטגיה שלנו הביאה לתוצאות להן ציפינו, דבר המחזק את הערכותינו כי פעילות המוניטיזציה תמשיך להיות משמעותית עבור פריון עם מרווחים ותזרים מזומנים משמעותיים. במבט לעתיד, אנו צופים המשך צמיחה בהכנסות ברבעון הרביעי". "בצד הביקוש, מאחר והאינטגרציה של פתרון הפרסום ברשתות החברתיות שלנו לתוך פלטפורמת Growmobile כמעט והושלמה, תשומת הלב שלנו מצויה כיום בהגדלת ההשקעה במכירות ושיווק במטרה להביא לצמיחה בהכנסות", הוסיף מנדלבאום. "סיימנו את הרבעון עם 168 מפרסמים פעילים ועם ניהול קמפיינים פרסומיים בהיקף של כ-33 מיליון דולר, וזאת בחודשים הנחשבים כעונה החלשה של השנה.. הרבעון הרביעי החל טוב ואנו מצפים כי הוא יהיה הרבעון הטוב ביותר עד כה".