איוב קרא
צילום: אלכסנדר כץ

איוב קרא יוצא נגד מדיניות ההתשה של חברות התקשורת

התקשרתם? תקבלו תשובה תוך 6 דקות; רוצים להתנתק? אסור להעביר אתכם; המענה הקולי ללא פרסומות; צפו בפרטים המלאים
ערן סוקול | (2)

משרד התקשורת, פרסם היום (א') מדדים חדשים לזמני המתנה למענה אנושי במוקדי שירות הלקוחות של חברות התקשורת, אשר מטרתם לקצר את זמני ההמתנה של הצרכנים ויכנסו לתוקף תוך 10 חודשים. 

חברות התקשורת אליהן מתייחסות ההנחיות החדשות הינן בזק, הוט, חברות הסלולר, בעלי רישיון אחוד וספקי גישה לאינטרנט עם מעל 20 אלף מנויים פרטיים. חברות התקשורת יחויבו במענה מהיר, מקצועי ותכליתי תוך פרקי זמן קצרים שהמשרד הגדיר. 

המדדים שנקבעו מתייחסים למתן מענה אנושי מקצועי לפניות טלפוניות בנושא בירור חשבון, סיום התקשרות ותיקון תקלה.

על פי ההנחיות החדשות, במענה הקולי שיושמע לפונה יוצגו לבחירה קודם כל שלושת הנושאים לעיל בסדר שייקבע ע"י החברה. הנושאים שיושמעו לפונה לאחר שלושת הנושאים הנ"ל יהיו על פי שיקול דעתה של החברה. 

זמן המתנה של עד 6 דקות

בכל אחד משלושת סוגי הפניות האמורות לפחות ב-85% מהפניות בכל שבועיים רצופים: הלקוח יקבל מענה אחרי זמן המתנה למענה אנושי של עד שש דקות, עם זמן המתנה ממוצע בכל אותם שבועיים שלא יעלה על שלוש דקות.

הזדהות מהירה, ובלי פרסומות

בנוסף נקבע כי החברות יתנו מענה בכל שיחה, מכל סוג, בהזדהות באמצעות הקשת מספר טלפון או מספר זהות בלבד. תפריט הניתוב של המענה הקולי יורכב לגבי כל סוג שיחה אך ורק מאפשרויות הניתוב בו, מבלי שיושמעו במסגרתו פרסומים כלשהם או הצעות להצטרף לתכניות או למבצעים למיניהם או כל מידע אחר שאינו קשור באופן ישיר לתפריט הניתוב.

אסור לגלגל את הלקוח הלאה

במידה והפונה בחר באפשרות סיום התקשרות, נציגי החברה לא יהיו רשאים להעביר את השיחה לנציג אחר או לגורם אחר כלשהו לצורך טיפול בבקשה. במידה והפונה בחר באפשרות בירור חשבון, נציגי החברה לא יהיו רשאים להעביר את השיחה לנציג אחר או לגורם אחר כלשהו, אלא לבקשתו המפורשת של הפונה.

סוף להרגשת חוסר האונים

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אפרת 21/05/2018 19:21
    הגב לתגובה זו
    נראה טוב מדי המשיח הגיע?
  • 1.
    שמואל 21/05/2018 16:53
    הגב לתגובה זו
    מדוע רק ספקי תקשורת ? צריך להרחיב את התקנה לכל נותני השירותים כולל בנקים וביטוח.
כלא מאסר
צילום: Getty images Israel

מוטי אברג'יל, מנכ"ל חברת הנדל"ן יעדים, חשוד בתרמית בני"ע

רשות ני"ע פתחה בחקירה נגד אברג'יל, ששוחרר בינתיים למעצר בית, בחשד שגייס עשרות מיליוני שקלים מלמעלה ממאה איש ללא תשקיף, כשבפועל שימשו הכספים צרכים אישיים וגורמים נוספים
איתי פת-יה |

מנכ"ל חברת הנדל"ן יעדים מוטי אברג'יל חשוד בהלבנת הון, תרמית בניירות ערך, הצעה ומכירתם ללא תשקיף וכן קבלת דבר במרמה, כך חשפה היום הרשות לניירות ערך עם פתיחת החקירה כנגדו. בעוד החקירה מתנהלת החשוד שוחרר למעצר בית לאחר שהפקיד חצי מיליון שקל ערבות. הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. לפי החשדות ב-2018-2021 גייס עשרות מיליוני שקלים מיותר ממאה איש שהשקיעו בחברות פרטיות שלו השייכות לקבוצת יעדים, בהן חברת "יעדים המרכז לקורסים", וזאת תוך הצגת מצגי שווא בזמן שהכסף משמש בפועל, כך לפי הנטען, לצרכים אישיים או לחלופין שימש מטרות אחרות או צדדים אחרים. חברת הקורסים משווקת שיעורים בתחום תיווך משכנתאות ואיתור עסקאות לרכישה מכינוס. קבוצת יעדים היא גם הספונסר של קבוצת הכדורגל הפועל מרמורק. את אברג'יל מייצגת עו"ד הדר ישראלי ממשרד ברנע ג'פה לנדה.