הענקית הזו מארה"ב זינקה מעל 10% מתחילת השנה, האם הראלי ימשך?

מניית ענקית הטכנולוגיה, מיקרוסופט פתחה את 2014 בראלי עוצמתי בו הוסיפה 10.3% וזאת עקב סיבות מגוונות אשר המרכזית בינהן היא החלפת המנכ"ל
דניאל קביליו |

מניית ענקית הטכנולוגיה, מיקרוסופט (סימול: MSFT), בהחלט עשתה מהלך משמעותי מתחיל השנה הנוכחית כאשר זינקה 10.3%. הסיבה המרכזית לעליות במניה היא החלפת המנכ"ל, סטיב באלמר, בסטיה נדלה בתחילת החודש הנוכחי, אבל זה לא הכל.

מניית החברה נעלה את יום המסחר האחרון בוול סטריט ברמה הגבוהה ביותר מאז יולי 2000. מדובר בעליה משמעותית לאחר הירידה של 43% במניה ב-14 השנים האחרונות, מאז נכנס סטיב באלמר לתפקידו. נזכיר כי סטיב באלמר החליף את ביל גייטס כמוביל החברה מאז ההקמה.

וכמו שהכתב של הוול סטריטג'ורנל, דן גלגהאר, מציין, החילוף בכסא המנכ"ל הוא המהלך הנכון בזמן הנכון. נדלה נכנס לתפקידו ובשבוע שעבר נשא נאום קצר בפני העיתונאים בארה"ב, נאום בו בישר על ההשקה של חבילת האופיס המותאמת לאייפד של אפל. באותו נאום הודיע כי החברה משיקה שירותים חדשים שייעלו את מכשירי המוביל וה-PC בחברות ללא קשר למערכת ההפעלה.

אבל השבוע הנוכחי הוא משמעותי במיוחד עבור החברה כאשר היא צפויה לערוך את כנס הפיתוח השנתי. מבחינה היסטורית מדובר באירוע מרכזי אשר בו החברה מודיעה על העדכונים ל-WINDOWS. בכנסים האחרונים, מלבד ההודעה המקובלת על העדכונים, החברה נתנה עוד ממתק למשקיעים - ממתק בדמות מכשירים חדשים שצפויים להמכר בשוק הטכנולוגי.

מיקרוסופט מתחילת השנה:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.