לאחר הגרלת הקונפרנס: זה השווי של פיורנטינה ואולימפיאקוס לעומת הישראליות
כשזה נוגע ליריבות שילחמו איתן על כרטיס לרבע הגמר, אולימפיאקוס מחזיקה בסגל ששוויו מוערך ב-117 מיליון אירו, בעוד לפיורנטינה יש סגל מפלצתי ששווה 247 מיליון אירו. לשם השוואה, השחקן היקר ביותר בסגל הצהובים הוא עדן קארצב, ששווה 2.3 מיליון אירו, כשאחריו זהו גבי קניקובסקי עם שווי של 1.6 מיליון אירו. אצל מכבי חיפה (ובישראל בכלל) השחקן היקר ביותר הוא גדי קינדה, עם שווי מוערך של 4 מיליון אירו, כשבמקום השני זהו פרנצדי פיירו ששווה 2.8 מיליון אירו. אצל אולימפיאקוס המצב שונה, כששני השחקנים היקרים ביותר אלו צמד פורטוגלים, דיוויד קרמו ודניאל פודנס, ששווים 14 ו-13 מיליון אירו בהתאמה. בסגל פיורנטינה הסכומים באמת עולים שלב, עם הקיצוני ניקולס גונזאלס ששוויו מועירך ב-40 מיליון אירו והמגן הברזילאי דודו ששווה 20 מיליון אירו. אחרי ההגרלה, בלם מכבי חיפה, שון גולדברג, אמר: "זו הגרלה מאתגרת מאוד. נעשה הכל כדי להעפיל שלב. גאים על הדרך שאנחנו עושים, אומנם משחקים ללא קהל ומגרש ביתי 3 שעות טיסה מהבית אבל למועדון חשוב לייצג את הכדורגל הישראלי ואת הקהל והמועדון שלנו בצורה הטובה ביותר".Bring it on 👊#UECLdraw pic.twitter.com/WTJQnLcDOv
— UEFA Europa Conference League (@europacnfleague) February 23, 2024
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
