המפסידים במובילאיי - אינטל 7 מיליארד דולר, פרופ׳ שעשוע - 7 מיליון בלבד
חברת הרכבים האוטונומיים ומערכת הבטיחות, מובילאיי מובילאיי , נופלת היום ב-25% לאחר שפירסמה אזהרת רווח חמורה לשנת 2024 והורידה תחזיות. בין המפסידים הגדולים מהנפילה של מניית החברה ניתן למצוא את פרופ' אמנון שעשוע, שהקים את החברה ומכר אותה לאינטל INTEL CORPORATION , המחזיק 746,667 מניות והפסיד היום 7.4 מיליון דולר. בעוד אינטל, שמכרה מניות לציבור בשביל לגייס כסף ומחזיקה ב-711.5 מיליון מניות הפסידה 7 מיליארד דולר. נראה שנפילת מניית מובילאיי לא ממש מזיזה למניית אינטל שנסחרת ביציבות.
שעשוע מכר את מובילאיי לאינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר ב-2017 ונשאר כמנכ"ל החברה. מייסד מובילאיי מרוויח בשנה כ-800 אלף דולר ובהנפקה שערכה אינטל שעשוע מימש את האופציה שניתנה לו ורכש מניות נוספות בכ-10 מיליון דולר מכספו האישי. כזכור, אינטל מכרה בשנה שעברה כ-38.5 מיליון מניות של מובילאיי בהיקף של כ-1.8 מיליארד דולר ומחיר של 42 דולר. כתוצאה מהמכירה, אינטל ירדה לאחזקה של כ-88% במובילאיי.
התחזית
מובילאיי צופה שהכנסותיה יהיו בטווח של בין 1.83-1.96 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 2.58 מיליארד דולר. ההפסד התפעולי צפוי להיות בין 378-468 מיליון דולר, כאשר ההפסד התפעולי ברבעון הראשון צפוי להסתכם בטווח בין 242-257 מיליון דולר. החברה צופה שעיקר הפגיעה תהיה ברבעון הראשון - היא צופה שההכנסות יהיו נמוכות ב-50% בהשוואה לרבעון המקביל, בו הסתכמו ההכנסות ב-458 מיליון דולר. לגבי שלושת הרבעונים האחרים של 2024 החברה צופה הכנסות דומות, כאשר בתרחיש האופטימי היא צופה צמיחה חד ספרתית לעומת הרבעונים המקבילים.
הסיבה להורדת התחזית הזו, לדברי החברה, היא הצפי שלקוחות יבטלו הזמנות תוך כדי שהם ינצלו את המלאים הקיימים שלהן - שרשראות האספקה שהתאוששו לאחרונה הביאו להצטברות של מלאים אצל יצרניות הרכבים, ולהערכות החברה זה יגרום להן לבטל הזמנות קיימות. עם זאת, החברה צופה שהמלאים אצל יצרניות הרכב יחזרו לרמות נורמליות לקראת סוף השנה.
- אינטל זינקה ב-9% - 120% מתחילת השנה; הפעם הסיבה היא אפל
- אינטל זינקה ב-10%: דיווחים על הזמנת ייצור מאפל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כדאי לציין כי הבעיה של מובילאיי מסתכמת בייצור יתר ובמלאים שהצטברו אצל ערוצי ההפצה. זה לא בהכרח אומר שיצרניות הרכב מאטות את אימוץ הטכנולוגיות לסיוע בנהיגה.
האנליסטים
"העדכון מאכזב בבירור אבל לא נראה שהתזה ארוכת הטווח משתנה", כתב אנליסט סיטי איתי מיכאלי ודירג את מניות מובילאיי כקנייה עם מחיר יעד של 72 דולר. מיכאלי עדיין רואה צמיחה עבור החברה בהמשך הדרך. בוול-סטריט צופים שהמכירות השנתיות של החברה יגיעו ל-5 מיליארד דולר עד 2026, לעומת כ-1.9 מיליארד דולר ב-2024. אנליסטים בביירד נתנו גם הם המלצת קנייה למובילאי עם מחיר יעד של 50 דולר. לפי הערכות, הקיצוץ בתחזית משקף מלאי עודף של 6-7 מיליון יחידות.
טכנולוגיות לסיוע בנהיגה והדוחות
באוגוסט האחרון נבחרה מובילאיי לספק לחברת פולסטאר את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שלה Chauffeur לרכבי הפולסטאר 4 בעלות של פחות מ-6,000 דולר לרכב. החברה מפתחת מספר טכנולוגיות שנועדו לסייע לנהגים, שכשמשלבים אותן יחד הן מאפשרות לרכבים לנהוג בעצמם במצבים מסוימים. Chauffeur נחשב פיתרון המפתח של מובילאיי "שנועד להפוך רכב צרכני למערכת ללא ידיים/ ללא עיניים". המערכת כוללת חיישנים רבים, מצלמות, מכ"מ, לידאר וכמובן תוכנה. כל זה והעלות צפויה להיות מתחת ל-6,000 דולר לרכב.
- פלאנטיר משיקה פלטפורמת AI חדשה בשיתוף אנבידיה וסנטרפוינט
- ירידה חדה בבקשות האבטלה בארה"ב שוק העבודה מאותת על יציבות לקראת החלטת הריבית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
בתוצאותיה לרבעון השלישי החברה דיווחה על רווח למניה של 22 סנט והכנסות של 530 מיליון דולר לעומת הצפי בוול סטריט לרווח למניה של 17 סנט והכנסות של 528.2 מיליון דולר. גם ביחס לרבעון המקביל אשתקד מדובר בשיפור אז הכניסה החברה 450 מיליון דולר והרווח הסתכם ב-0.15 דולר למניה. עיקר הצמיחה יוחס אז לכמות הזמנות גדולה יותר אבל גם לעליה במחיר ממוצע למערכת לכ-53.8 דולר שנבע מעליה במחיר של שבב ה-EyeQ של החברה.
- 4.רון 05/01/2024 10:03הגב לתגובה זושעשוע צריך סנדביץ?
- 3.יוסף 05/01/2024 09:26הגב לתגובה זואני מקווה שכל מי שתמך במחבלי קפלן ירשום הפסדים . פוקס . מובילאיי ועוד ועוד
- 2.אנל איסט 05/01/2024 00:56הגב לתגובה זוואין מה להוסיף
- 1.מ. כהן 04/01/2024 20:13הגב לתגובה זואם היה להם קצת יושרה, היו ממליצים על מכחרה מיידית לא פחות. אבל זה ברור כשמש שאותם ממליצים מייצגים בתיי השקעות שנמצאים בפוזיציה.
קולט קרס (אנבידיה)סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"
מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה
מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. 0.9% ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".
המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.
קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.
מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..
- סיילספורס עולה, UiPath מזנקת וסנואופלייק צונחת, ומה עם החוזים?
- "האנבידיה של סין" - מי זאת קמבריקון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.
פלנטיר ואנבידיהפלאנטיר משיקה פלטפורמת AI חדשה בשיתוף אנבידיה וסנטרפוינט
הפלטפורמה החדשה Chain Reaction מנסה לפתוח את צוואר הבקבוק של תעשיית הבינה המלאכותית, תיאום בין חברות אנרגיה, רשתות חשמל ומרכזי נתונים, בעוד אנבידיה מקבלת נשימת הקלה בוושינגטון, אבל עדיין תקועה מול השוק הסיני
תוכנה על הציר שבין תחנות כוח לחוות שרתים
תעשיית הבינה המלאכותית רצה קדימה, אבל נתקעת במקום מאוד בסיסי: חשמל וחומרה. האלגוריתמים מתקדמים, הצ'יפים חזקים, ובכל זאת לא מעט פרויקטים נתקעים על השאלה הפשוטה - האם יש תשתית אנרגיה
ורשת שתעמוד בעומס. פה נכנסת לתמונה פאלנטר טכנולוג'יס, שמודיעה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם אנבידיה ו-CenterPoint Energy, ומעלה הילוך עם השקת Chain Reaction, פלטפורמה שמנסה לעשות סדר בכל הבלגן הזה מקצה לקצה.
בפאלנטר מדברים
על "שינוי פרדיגמה", ומסבירים שהחסם הגדול של החדשנות כבר לא האלגוריתם, אלא הכוח והחומרה. Chain Reaction מיועדת לתכנון תפעולי בזמן אמת, איתור צווארי בקבוק, תיאום חכם של הקצאת אנרגיה ושיפור השקיפות סביב נכסי תשתית קריטיים. הרעיון פשוט אבל שאפתני: לחבר על מסך
אחד יצרני אנרגיה, מפעילי רשת, מפעילי מרכזי נתונים ותשתיות נוספות, כדי שכולם ידברו אותה שפה ויעבדו על אותם נתונים.
CenterPoint Energy, אחת מחברות האנרגיה הגדולות בארצות הברית, כבר אימצה את המערכת ומשלבת אותה בתכנון החשמל
שלה. בפועל, היא משתמשת בפלטפורמה כדי לקצר את משך הזמן מחתימה על הסכם ועד חיבור בפועל של מתקני AI גדולים לרשת, וגם כדי לשפר את היציבות במתקנים קיימים. במקום תהליך ידני וכבד עם הרבה טבלאות, אישורים וטלפונים, המערכת אמורה לסמן איפה הרשת "צפופה", איפה אפשר להכניס
עוד עומס, ואיפה נדרשים חיזוקים לפני שמדליקים עוד חוות שרתים.
אנבידיה, שבלב המערך הגלובלי של שבבי AI, צפויה להשתמש ב-Chain Reaction כדי להאיץ פריסה של מתקנים חדשים בארצות הברית. אלה הם אותם מתקנים שמספקים את הכוח החישובי לשורה ארוכה של יישומי AI, מהכשרות מודלים ועד שירותים מסחריים. כמו שמנסח זאת טריסטן גרוסקה, ראש תחום האנרגיה והתשתיות בפאלנטר: "הקמת תשתית האנרגיה המתאימה היא האתגר התעשייתי של דורנו. התוכנות שעליהן התבסס הענף עד היום פשוט לא נבנו לעומס ולמורכבות שה-AI מייצר.”
- האנליסט שמעריך שפלנטיר תעלה ב-30%
- שובה של מכונת הכסף: מייקל ברי מהמר נגד אנבידיה ופלנטיר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאחורי ההצהרות יש גם מציאות תפעולית לא פשוטה. מרכזי נתונים עצומים שמחפשים חיבור מהיר לרשת, רשויות מקומיות ורגולטורים שמציבים תנאים, ורשתות חשמל שלא נבנו במקור לעומסים מהסוג הזה. Chain Reaction מנסה בעצם להיות שכבת התיאום החסרה, גם
בין גופים שונים וגם בין ההחלטות של היום לבין ההשלכות שלהן על צריכת החשמל בשנים הקרובות
