המפסידים במובילאיי - אינטל 7 מיליארד דולר, פרופ׳ שעשוע - 7 מיליון בלבד
חברת הרכבים האוטונומיים ומערכת הבטיחות, מובילאיי מובילאיי , נופלת היום ב-25% לאחר שפירסמה אזהרת רווח חמורה לשנת 2024 והורידה תחזיות. בין המפסידים הגדולים מהנפילה של מניית החברה ניתן למצוא את פרופ' אמנון שעשוע, שהקים את החברה ומכר אותה לאינטל INTEL CORPORATION , המחזיק 746,667 מניות והפסיד היום 7.4 מיליון דולר. בעוד אינטל, שמכרה מניות לציבור בשביל לגייס כסף ומחזיקה ב-711.5 מיליון מניות הפסידה 7 מיליארד דולר. נראה שנפילת מניית מובילאיי לא ממש מזיזה למניית אינטל שנסחרת ביציבות.
שעשוע מכר את מובילאיי לאינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר ב-2017 ונשאר כמנכ"ל החברה. מייסד מובילאיי מרוויח בשנה כ-800 אלף דולר ובהנפקה שערכה אינטל שעשוע מימש את האופציה שניתנה לו ורכש מניות נוספות בכ-10 מיליון דולר מכספו האישי. כזכור, אינטל מכרה בשנה שעברה כ-38.5 מיליון מניות של מובילאיי בהיקף של כ-1.8 מיליארד דולר ומחיר של 42 דולר. כתוצאה מהמכירה, אינטל ירדה לאחזקה של כ-88% במובילאיי.
התחזית
מובילאיי צופה שהכנסותיה יהיו בטווח של בין 1.83-1.96 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 2.58 מיליארד דולר. ההפסד התפעולי צפוי להיות בין 378-468 מיליון דולר, כאשר ההפסד התפעולי ברבעון הראשון צפוי להסתכם בטווח בין 242-257 מיליון דולר. החברה צופה שעיקר הפגיעה תהיה ברבעון הראשון - היא צופה שההכנסות יהיו נמוכות ב-50% בהשוואה לרבעון המקביל, בו הסתכמו ההכנסות ב-458 מיליון דולר. לגבי שלושת הרבעונים האחרים של 2024 החברה צופה הכנסות דומות, כאשר בתרחיש האופטימי היא צופה צמיחה חד ספרתית לעומת הרבעונים המקבילים.
הסיבה להורדת התחזית הזו, לדברי החברה, היא הצפי שלקוחות יבטלו הזמנות תוך כדי שהם ינצלו את המלאים הקיימים שלהן - שרשראות האספקה שהתאוששו לאחרונה הביאו להצטברות של מלאים אצל יצרניות הרכבים, ולהערכות החברה זה יגרום להן לבטל הזמנות קיימות. עם זאת, החברה צופה שהמלאים אצל יצרניות הרכב יחזרו לרמות נורמליות לקראת סוף השנה.
- אינטל זינקה ב-9% - 120% מתחילת השנה; הפעם הסיבה היא אפל
- אינטל זינקה ב-10%: דיווחים על הזמנת ייצור מאפל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כדאי לציין כי הבעיה של מובילאיי מסתכמת בייצור יתר ובמלאים שהצטברו אצל ערוצי ההפצה. זה לא בהכרח אומר שיצרניות הרכב מאטות את אימוץ הטכנולוגיות לסיוע בנהיגה.
האנליסטים
"העדכון מאכזב בבירור אבל לא נראה שהתזה ארוכת הטווח משתנה", כתב אנליסט סיטי איתי מיכאלי ודירג את מניות מובילאיי כקנייה עם מחיר יעד של 72 דולר. מיכאלי עדיין רואה צמיחה עבור החברה בהמשך הדרך. בוול-סטריט צופים שהמכירות השנתיות של החברה יגיעו ל-5 מיליארד דולר עד 2026, לעומת כ-1.9 מיליארד דולר ב-2024. אנליסטים בביירד נתנו גם הם המלצת קנייה למובילאי עם מחיר יעד של 50 דולר. לפי הערכות, הקיצוץ בתחזית משקף מלאי עודף של 6-7 מיליון יחידות.
טכנולוגיות לסיוע בנהיגה והדוחות
באוגוסט האחרון נבחרה מובילאיי לספק לחברת פולסטאר את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שלה Chauffeur לרכבי הפולסטאר 4 בעלות של פחות מ-6,000 דולר לרכב. החברה מפתחת מספר טכנולוגיות שנועדו לסייע לנהגים, שכשמשלבים אותן יחד הן מאפשרות לרכבים לנהוג בעצמם במצבים מסוימים. Chauffeur נחשב פיתרון המפתח של מובילאיי "שנועד להפוך רכב צרכני למערכת ללא ידיים/ ללא עיניים". המערכת כוללת חיישנים רבים, מצלמות, מכ"מ, לידאר וכמובן תוכנה. כל זה והעלות צפויה להיות מתחת ל-6,000 דולר לרכב.
- ג'ף בזוס חוזר לכסא המנכ"ל: יעמוד בראש פרומתאוס, סטארט אפ שגייס כבר 6.2 מיליארד דולר
- 10,000 עובדים עשויים לאבד את עבודתם ב-UBS עד 2027
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי...
בתוצאותיה לרבעון השלישי החברה דיווחה על רווח למניה של 22 סנט והכנסות של 530 מיליון דולר לעומת הצפי בוול סטריט לרווח למניה של 17 סנט והכנסות של 528.2 מיליון דולר. גם ביחס לרבעון המקביל אשתקד מדובר בשיפור אז הכניסה החברה 450 מיליון דולר והרווח הסתכם ב-0.15 דולר למניה. עיקר הצמיחה יוחס אז לכמות הזמנות גדולה יותר אבל גם לעליה במחיר ממוצע למערכת לכ-53.8 דולר שנבע מעליה במחיר של שבב ה-EyeQ של החברה.
- 4.רון 05/01/2024 10:03הגב לתגובה זושעשוע צריך סנדביץ?
- 3.יוסף 05/01/2024 09:26הגב לתגובה זואני מקווה שכל מי שתמך במחבלי קפלן ירשום הפסדים . פוקס . מובילאיי ועוד ועוד
- 2.אנל איסט 05/01/2024 00:56הגב לתגובה זוואין מה להוסיף
- 1.מ. כהן 04/01/2024 20:13הגב לתגובה זואם היה להם קצת יושרה, היו ממליצים על מכחרה מיידית לא פחות. אבל זה ברור כשמש שאותם ממליצים מייצגים בתיי השקעות שנמצאים בפוזיציה.
שבבי AI (AI)המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון
גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר
מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול.
אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות -
מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר).
הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות.
- אנבידיה עולה על הגל - ומה שקורה עכשיו בשוק שבבי‑AI
- פלאנטיר משיקה פלטפורמת AI חדשה בשיתוף אנבידיה וסנטרפוינט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".
זהב נפט ותבואה - גיוון סל מניות. קרדיט: נוצר עם AIתיק ההשקעות שלכם צריך להיות גם בסחורות? התשובה של גולדמן סאקס
מחקר שביצעו בגולדמן סאקס בחן נתונים היסטוריים רחבים וגילה תוצאה די עקבית. בכל התקופות שבהן מניות ואג"ח רשמו ירידה ריאלית, סל סחורות רחב נתן תשואה חיובית. הממצא הזה חזר על עצמו לאורך עשרות שנים, ומציב את הסחורות לא כמרכיב שולי או אקזוטי בתיק, אלא החזקה לגיטימית שמאחוריה העלות האמיתית של חומרי הגלם. בתקופות של אינפלציה גבוהה, מתחים גיאופוליטיים (כמו שחווינו בעוצמה לאורך השנה האחרונה), הסחורות תפקדו כמרכיב דפנסיבי, והם מקור לפיזור נוסף שצריכים לשקול כשבונים תיק.
אחרי שמסכימים בעניין הזה השאלה הופכת להיות גם פרקטית - כמה מקום קטגוריית ה"סחורות" צריכה לקבל. הניתוחים של מורגן סטנלי, CFA ופרמטריק נעים על אותו אזור: חשיפה של כ-10% לסחורות מפחיתה את התנודתיות של התיק ומשפרת את היציבות שלו בלי לשנות מהותית את התשואה השנתית הממוצעת.
כמובן שצריכים להתייחס גם לאילו סחורות נכנסות לתיק, מה המשקל של אנרגיה מול מתכות בסיסיות, ומה רמת הקשר בין כל אחד מהקבוצות לתנאי המאקרו ולסיכונים שאנחנו מוכנים "לסבול" כמשקיעים.
למה בכלל סחורות? איך הן מתנהגות כשמחירים עולים
סחורות משחקות לפי חוקים קצת אחרים. מניות ואג"ח תלויים ברווחיות של חברות, בציפיות צמיחה ובריבית. סחורות מסתכלות יותר "על הרצפה": כמה נפט מוציאים מהאדמה, כמה תבואה נקצרת, כמה מתכת נכרתת.
- מפתיע: האינפלציה בישראל נמוכה בהרבה מהמדינות המפותחות
- למה השוק מריע לאינפלציה של 3%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשהאינפלציה מתגברת, חומרי הגלם בדרך כלל מתייקרים יחד איתה. לכן סחורות נתפסות כסוג של ביטוח על יוקר המחיה ועל כוח הקנייה של הכסף.
