הזמנה של 9 מיליון ד' לטסקום מה-CDC בארה"ב

מדובר בהזמנת המשך לבדיקות תוכנה במערכות של חטיבה במרכז אמריקני למניעה ופיקוח על מחלות. ה-CDC מעסיק יותר מ-8,500 איש וממלא תפקיד חשוב בהגנה על הציבור
שי פאוזנר |

הסניף האמריקני של חברת טסקום בדיקת מערכות תוכנה זכה לאחרונה בהזמנת המשך רב שנתית מה-National Center for Infectious Disease. מדובר בחלק מה-CDC, שהוא המרכז למניעה ופיקוח על מחלות (Center for Disease Control and Prevention) האמריקני. היקף ההזמנה הוא מעל כ-9 מיליון שקל לשנה. בחברה אומרים היום (ג'), כי הזמנה זו מהווה אישור מהלקוח בכך שהוא מכיר בערכם של השירותים שטסקום מספקת ולכן ביקש להרחיבם.

ה-CDC מעסיק יותר מ-8,500 עובדים בכל רחבי ארה"ב והוא ממלא תפקיד חשוב ביותר בהגנה על הציבור מפני איומים רבים בתחומי הבריאות ואיכות החיים ביום יום ובעתיד.

טסקום ארה"ב החלה את פעילותה מול ה-CDC בשנת 2003 בתחומי אבטחת האיכות כדי לפקח על תהליכי הפיתוח בסביבה דינמית. בנוסף ספקה טסקום גם מערכות לבדיקות תוכנה לתגובה מהירה במקרי חירום. מערכת יחסי הגומלין בין החברות מבוססת על הישגים בתחום החסכון בעלויות ושיפור האיכות. החוזה החדש יאפשר לשתי החברות לשפר את השותפות ביניהן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.