דוחות

רבעון חזק ללייבפרסון: ההכנסות זינקו ב-22% ל-34.3 מיליון דולר

"הרבעון השלישי היה רבעון יציב נוסף עבור לייבפרסון, בו הפגנו פעם נוספת חוזק בעסקי הליבה שלנו" אמר רוברט לוקאסיו, מנכ"ל לייבפרסון
סתיו שירייב |

חברת לייבפרסון ספקית מובילה של פתרונות התקשורת חכמים ומקוונים בזמן אמת, פרסמה את תוצאות הפיננסיות לרבעון השלישי אשר הסתיים ביום 30 בספטמבר, 2011.

הכנסות הרבעון השלישי של 2011 הסתכמו ב- 34.3 מיליון דולר, גידול של 22% לעומת הרבעון השלישי של 2010, וגידול עוקב של 8% לעומת הרבעון השני של 2011. הכנסות מפעילות עסקית לרבעון השלישי הסתכמו ב- 30.8 מיליון דולר, גידול של 25% בהשוואה לרבעון השלישי של 2010 וגידול של 10% בהשוואה לרבעון השני של 2011. הכנסות מפעילות צרכנית לרבעון השלישי הסתכמו ב- 3.6 מיליון דולר, ללא שינוי בהשוואה לרבעון השלישי של 2010, וקיטון של 5% בהשוואה לרבעון השני של 2011.

"הרבעון השלישי היה רבעון יציב נוסף עבור לייבפרסון, בו הפגנו פעם נוספת חוזק בעסקי הליבה שלנו" אמר רוברט לוקאסיו, מנכ"ל לייבפרסון. "העמקנו יחסים עם לקוחות משמעותיים באפיקים ובתחומים חשובים יחד עם הרחבה של הטמעות גדולות. בנוסף, יותר ויותר לקוחות בוחרים בטכנולוגיה של לייבפרסון כאמת מידה גלובלית בארגוניהם עמדה שאנו מתכוונים לחזק באמצעות החידושים האחרונים במוצרינו, אשר ממנפים את פלטפורמת המידע החכמה של החברה, מה שמסייע ללקוחות לבצע שיחות וליצור קשרים משמעותיים ברשת".

הרווח הנקי המתואם לרבעון השלישי של 2011 הסתכם ב- 4.8 מיליון דולר או 0.09 דולר למניה, בהשוואה ל-4.6 מיליון דולר או 0.09 דולר למניה ברבעון השלישי של 2010, ו-4.2 מיליון דולר או 0.08 דולר למניה ברבעון השני של 2011.

יתרת המזומנים של החברה לתאריך 30 בספטמבר 2011, הסתכמה ב- 80.9 מיליון דולר בהשוואה ל-74.4 מיליון דולר בתאריך 30 ביוני, 2011. תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת הסתכם ב- 5.6 מיליון דולר ברבעון השלישי. הוצאות נוספות של החברה בגין השקעה ברכוש קבוע הקשורות בעיקר לרכישת שרתים, ציוד רשתות מחשוב ושיפור הנכס המוחכר הסתכמו בכ- 1.9 מיליון דולר.

לייבפרסון מציעה פלטפורמה שמאפשרת לעסקים להתחבר בזמן אמת בצורה יזומה עם הלקוחות, דרך העברת נתונים ע"י צ'ט, קול ותוכן, בזמן הנכון, דרך הערוץ הנכון, כולל אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות ומכשירים ניידים. "ההתקשרות החכמה" הזו מובלת על ידי ניתוחי התנהגות בזמן אמת, היוצרת התקשרויות המבוססות על הבנה אמיתית של מטרות עסקיות ושל צרכי הלקוח.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

משה גפני
צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

"קרן השתלמות היא חלק מתנאי השכר ואסור לפגוע בה"

ועדת הכספים באה בטענות לאוצר שרוצה לצמצם את ההטבות מיסוי על קרנות השתלמות - הם טוענים שהאוצר פוגע בציבור בשכבות הנמוכות, אבל זה הפוך: האוצר רוצה לבטל הטבות מס לעשירים ולתת לכולם - הנדסת תודעה

רן קידר |

קרנות השתלמות הן מוצר פריבילגי  - מקבלים אותו העשירונים העליונים במשק. הכלכלן הראשי באוצר סיפק דוח חשוב שמוכיח זאת: האוצר חקר ומצא - קרנות השתלמות זה מוצר מנצח...לעשירים. הקרן השתלמות היא מוצר שפטור ממסים באופן גורף - בהפקדה לקרן יש הטבת מס גדולה, בעת הרווחים השוטפים אין מס, בעת הפדיון אין מס. מדובר בהטבה של מעל 11 מיליארד שקל וצריך לצמצם אותה באופן מסוים. האוצר מבקש מדי שנה לצמצמה כדי לקחת את הכסף הזה ולהשתמש בו לדברים אחרים - למשל להעלות את הקצבאות. אבל, לקרן השתלמות יש לובי ענק - ההסתדרות, ועובדים בעשירונים עליונים שאם יקחו להם את ההטבה הזו הם יעשו רעש מאוד גדול. 

ולכן לא נוגעים בקרנות האלו. למרות שאנשי האוצר רוצים ובצדק להטיל מס על קרן השתלמות, מגיע שר האוצר שמפחד להכעיס את הציבור כי זו שנת בחירות ואומר - סמוטריץ’: “אין כוונה לפגוע בהטבות המס בקרנות ההשתלמות”. איזה פחדן. 

והנה היום התקיימה ישיבה של ועדת הכספים. יש שם חברי כנסת מנותקים, או משוחדים שטוענים שפגיעה בהטבות זו פגיעה בשכבות נמוכות, למרות שזה ההיפך. 

עמדת נציגי הכלכלן הראשי באוצר הוסברה לחברי הועדה - ההטבה אינה שוויונית, מגיעה לבעלי הכנסות גבוהות יותר ויש לצמצמה משמעותית ולהעביר את המשאבים להטבות לכלל האוכלוסייה, דוגמת מדרגות מס הכנסה. אבל חברי הכנסת ונציגי השוק אמרו כי אין מדובר בהטבה אלא חלק מתנאי השכר וחסכון לטווח בינוני ואף משלים לפנסיה, שמשרת בעיקר את מעמד הביניים, העובד והמשרת, וקראו להרחיבה גם לעשירונים הנמוכים יותר ולא לצמצמה. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי: "התחושה שיש כהות חושים גדולה מאוד באוצר כלפי האנשים החלשים יותר במשק". תקשיבו, זה מקומם. זה אפילו שקר.  


ועדת הכספים בראשות ח"כ חנוך מילביצקי קיימה דיון בנושא 'היתכנות לפגיעה בהטבת המס של קרנות ההשתלמות'. ח"כ ולדימיר בליאק פתח את הדיון והדגיש את החשיבות החברתית והכלכלית של קרנות ההשתלמות, תוך שהוא תוקף את העובדה שהיא הטבה לעשירים בלבד: "הציגו ש-83% בעשירון העליון מפקידים לקרנות ההשתלמות, לעומת 9% בעשירון 1. אבל לא הציגו שבעשירון 10 הרוב היום זה מעמד הביניים, ובעשירון 9 זה 80% שמפקידים, בעשירון 8 - 73%, בעשירון 7 – 59%, בעשירון 6 - %54 וכן הלאה. מדובר באופן מאוד מובהק בהטבה לאדם העובד והמשרת. אין שום סיבה לצמצם או לבטל, במיוחד אחרי שנה כזו קשה שמעמד הביניים החזיק את המדינה".