מתוך מדד ת"א-25 בבורסה, רק 2 חברות פעילות בכל הכלים החברתיים ברשת

ל-3 חברות יש בלוג, ל-7 יש יו-טיוב, ל-4 יש חשבון טוויטר ורק ל-9 יש דף פייסבוק פעיל ומעודכן. המצטיינות הן בנק לאומי ובזק. סלקום עם פי חמש יותר דיבור שלילי מחיובי ברשת
משה בנימין |

חברת יפעת social וחברת Like@triwaks ביצעו בדיקה בקרב 25 החברות הציבוריות המובילות (ת"א 25) על רקע הקרנת הסרט 'הרשת החברתית'. מהבדיקה עולה כי רק שתי חברות הנסחרות במדד ה-25 פעילות בכל הכלים החברתיים (פייסבוק, טוויטר,יו-טיוב ובלוג) ברשת.

מהנתונים בבדיקה עולות שתי התופעות המרכזיות הבאות: רק ל-3 חברות יש בלוג, רק ל- 7 יש יו-טיוב, רק ל- 4 יש חשבון טוויטר ורק ל-9 יש דף פייסבוק פעיל ומעודכן. בנק לאומי ובזק הן המצטיינות בנוכחות ברשת החברתית ומשתמשות בכל ארבעת הכלים: פייסבוק, טוויטר, יו-טיוב ובלוג.

טל וולקוביץ, מנהלת like@triwaks העוסקת ביח"צ במדיה החדשה: "מפתיע לראות שחברות הנסחרות בבורסה המחויבות לשקיפות וחובת דיווח לא משכילות לתת את הדעת לשיחה עליהן ברשת. כל אחת יכולה לחזק שיחה חיובית או לצמצם שיחה שלילית באמצעות כל מגוון הכלים או חלק מהם. יחסי ציבור במדיה החדשה מחייבים אסטרטגיה ומתודולוגיה שראשיתן בהקשבה באמצעות ניתור השיחה, ורק לאחר מכן בחירת הכלים בהם תתבצע הפעילות".

מני אברהמי, משנה למנכ"ל, יפעת social: "חברות רבות, יכולות על ידי גיבוש אסטרטגיה נכונה להגיע לקהלי יעד גדולים שפעילים ברשת ולחשוף את המותג שלהם בצורה ישירה. ביפעת SOCIAL פיתחנו כלים מתקדמים שיכולים לזהות פעילות של מותגים ברשת בזמן אמת שתאפשר גיבוש אסטרטגיית פעולה ברשת".

40% מהשיחה ברשת על שטראוס היא חיובית, 21% שלילית

השיחה השלילית על בנק לאומי עומדת רק על 12.5% מול 80% שיחה אינפורמטיבית ו-10% חיובית וזאת ככל הנראה מכיוון שהיא נוכחת בכלים המרכזיים ברשת שנבחנו: פייסבוק, טוויטר, בלוג ויו-טיוב. 40% מהשיחה ברשת על שטראוס היא חיובית וזאת רק בהתאמה לנוכחות בדפי הפייסבוק של המוצרים המובילים שלה. תעשה נכון אם תשתמש בכלים נוספים שיחזקו את השיחה החיובית ויקטינו את 21% השליליים.

סלקום? פי חמש יותר דיבור שלילי מחיובי

אחוז השיחה השלילית על סלקום היא פי חמש מאחוז השיחה החיובית עליה. הנוכחות של סלקום דלה מאוד ולכן הגברת הפעילות תוכל לחזק את השיחה החיובית. למרות שבזק נוכחת באופן פעיל מאוד בכל הכלים שבדקנו עדיין אחוז השיחה השלילית עליה היא 30% מול 8% תוכן חיובי. נשאלת השאלה האם הנוכחות החזקה ברשת החברתית שיפרה מצב עגום יותר או שמא הפעילות לא שיפרה את המצב

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה