דמרי מנפיקה: השלימה גיוס של כ-107 מיליון שקל באיגרות חוב

חברת הבנייה י.ח. דמרי השלימה אמש הנפקת אג"ח עם ביקושים הגבוהים פי -2.5 מהכמות שהוצעה למשקיעים, והסתכמו בכ-272 מיליון שקל. התמורה תשמש לפירעון חוב קיים ולמימון הפעילות השוטפת של הקבוצה
לירן סהר |

חברת הנדל"ן, י.ח דמרי השלימה אמש בהצלחה את המכרז הציבורי של הנפקת איגרות החוב שלה. בסך הכול, הסתכמו הביקושים בשלב המוסדי והציבורי יחדיו בכ-272 מיליון שקל, פי 2.5 מהסכום לגיוס, שעמד על 107 מיליון שקל.

בסוף השבוע שעבר, קיימה החברה את המכרז המוסדי של ההנפקה, במסגרתו גייסה כ- 86 מיליון שקל, וזאת לאחר שנהנתה מביקושים בהיקף של כ-224 מיליון שקל, פי 2.6 מהיקף האג"חים שהציע למשקיעים המוסדיים. אמש השלימה כאמור החברה את תהליך הנפקה כאשר גייסה 21.5 מיליון שקל נוספים מהציבור וזאת לאחר שנהנתה מביקוש של כ- 48 מיליון שקל.

דמרי גייסה את הסכום האמור באמצעות הנפקה של הרחבת סדרה של אגרות חוב (סדרה כ"ג), שתעמוד לפרעון בין השנים 2013-2016 ותיפרס על פני כ- 4 תשלומים. תמורת ההנפקה תשמש הן לפירעון חוב קיים והן למימון הפעילות השוטפת של הקבוצה. הריבית שנקבעה במכרז הינה בשיעור של כ-5.8%, בהשוואה לריבית מקסימום בשיעור של 6.3%. שהוצעה למשקיעים במקור. את ההנפקה הובילו אקסלנס חיתום, גיזה שוקי הון, פועלים אי בי אי ומנורה מבטחים.

איגרות החוב המונפקות מדורגות על ידי מידרוג בדירוג של A2, וזאת לאחר שמידרוג ביצעה אקט חריג של העלאת דירוג כלל איגרות החוב של החברה טרום ההנפקה. מידרוג העלתה את דירוג האג"חים מסדרות ב, ג וכ"ג מ-3A ל-2A, ובמקביל העניקה דירוג של 2A לאגרות החוב החדשות, תוך שהיא מותירה את אופק הדירוג על "יציב".

יגאל דמרי, מנכ"ל החברה, אמר היום: "אנו מודים לשוק ההון על האמון שהביע בחברה, בהנהלתה ובפעילותה. החברה מתכוונת להמשיך ולחזק את מעמדה בין השחקניות שמובילות את שוק המגורים בישראל, ולשימור מגמת הצמיחה בהכנסות וברווחי החברה, כפי שעשתה גם בשנים האחרונות. בבעלות החברה צבר קרקעות משמעותי באזורים הנהנים מביקושים גבוהים, ואנו מאמינים שבשנה הקרובה נתחיל בהקמתם של חלק מהפרויקטים על קרקעות אלה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.