מניות מסביב לעולם: 4 בתי השקעות מסמנים מניות מומלצות שיוסיפו לכם פיזור עם פילפל לתיק ההשקעות
המסחר בשבועות האחרונים מאופיין בתנודתיות גבוהה במיוחד, כאשר השוק מגיב בחדות לכל אירוע ואמירה. לאור זאת, ולאחר העליות החזקות שנרשמו בשנת 2009, ממליצים גופים רבים להגדיל את הפיזור הגיאוגרפי בתיק ההשקעה על מנת להקטין את הסיכון, תוך בחירת מניות באופן סלקטיבי במטרה להביא לתשואה עודפת. לשם כך, ב-Bizortal ביקשנו ממספר בתי השקעות להמליץ לנו כל אחד על מניה מעניינת אחת בשווקי העולם השונים.
שם החברה: גזפרום (Gazprom) ממליץ: רונן זכריה, סמנכ"ל בית ההשקעות מיטב.
חברת גזפרום, הנמצאת בשליטת ממשלת רוסיה (50.01%) ונסחרת בין השאר בבורסת לונדון, היא חברת הגז והנפט הגדולה ביותר ברוסיה ומפיקת הגז הטבעי הגדולה בעולם (מפיקה כ-17% מסך הגז בעולם). גזפרום מספקת כמעט את כל תצרוכת הגז של אירופה המזרחית ומדינות ברית המועצות לשעבר וכרבע מאספקת הגז של האיחוד האירופי.
ברשות החברה עתודות ענקיות של גז ונפט. עתודות הגז מהוות כ-16% מהעתודות הגז בעולם ועתודות הנפט, לאחר רכישת סיבנפט, מסתכמות בכ-120 מיליארד חביות (מקום שלישי לאחר סעודיה ואיראן). גזפרום מהווה מונופול לאספקת גז ברוסיה (כ?86% מהגז ברוסיה), ובבעלותה תשתיות נרחבות של צינורות גז.
החברה נסחרת בשווי שוק של כ?130 מיליארד דולר ובמכפיל רווח צפוי של פחות מ-5 לשנת 2010 וכ-4 לשנת 2011. החברה נסחרת במכפיל רווח אטרקטיבי ובעלת עתודות גז ונפט משמעותיות.
שם החברה: גולדקורפ (GoldCorp) ממליץ: ויקי זבולון, מנהל השקעות חו"ל בבית ההשקעות אדמונד דה רוטשילד.
גולדקורפ (סימול: GG) היא חברה קנדית מובילה בתעשיית כריית הזהב ושירותים נלווים לתעשייה, החל מחיפוש אחר מרבצי זהב, הפקת הזהב והשבחתו. נכסי החברה ברובם מצויים ביבשת אמריקה במדינות כגון קנדה, ארה"ב, ארגנטינה, מקסיקו וגואטמלה. אזורים אלה נחשבים בעלי סיכון פוליטי נמוך יחסית, דבר שהוא חשוב מאוד למניות הכורות זהב, שחלקן פועלות באזורים בעלי סיכון פוליטי גבוה.
פרמטר נוסף חשוב להחלטת השקעה במניית זהב היא רזרבות גבוהות של מרבצי זהב, ופרויקטים חדשים בצנרת. לחברה פרויקטים חדשים באזור קוויבק (קנדה), מקסיקו והרפובליקה הדומיניקנית. פרויקטים אלה "ל עתידיים להוסיף לחברה רזרבות גבוהות של זהב ויגדילו את תפוקת הזהב של החברה בכ-50% ב-5 השנים הקרובות.
במהלך שנת 2010 החברה צופה לכרות זהב בהיקף של 2.6 מיליון אונקיות בעלות של כ-350 דולר לאונקיה. עלות זו נמוכה מאוד יחסית לממוצע בתעשייה, שעומד כ-450 דולר לאונקיה, דבר שמגדיל, כמובן, את הרווחיות של החברה.
אסטרטגיית החברה לכרות זהב באזורים בעלי סיכון פוליטי נמוך, היכולת להפיק את הזהב בעלות נמוכה מהממוצע בתעשייה, היכולת לבסס צמיחה אורגנית מרזרבות גבוהות מוכחות, הפרויקטים החדשים בצנרת, בהם החברה הולכת להשקיע 145 מיליון דולר בשנת 2010, והמאזן הפיננסי האיתן של החברה הופכים אותה לאחת ממניות הכרייה המומלצות.
שם החברה: טרנסגיימינג (TransGaming) ממליץ: מטי אלון, יועץ בקרן ההשקעות אלומות ספרינט מניות ערך חו"ל.
טרנס גיימינג (טורונטו: TMG) היא חברה בעלת תוכנה יחודית אשר מאפשרת למשחקי מחשב PC לעבוד על מערכות לינוקס ומקינטוש של אפל תוך זמן מהיר מאוד ובעלות נמוכה. בזכות המומחיות במקינטוש, צפויה החברה להרוויח הרבה מהעיסקה הגדולה שביצעה אפל עם אינטל לגבי שימוש במעבדים שלה, דבר שיפנה חברות משחקים רבות להשתמש בתוכנה של TNG. רק בשלוש השנים האחרונות מכרה אפל כ- 40 מיליון מכשרי מקינטוש.
תרומה נוספת לעתיד הרווחים של TNG, הוא הסכם הבלעדיות שחתמה עם חברת אינטל להיות ספקית המשחקים לסט השבבים החדש שהיא פיתחה "CE Media Chipset", סט שאמור להפוך את הטלוויזיות בבית הלקוח ליותר אינטרקטיביות. לפני מספר ימים, הודיעה אינטל שהיא מצפה ששווי השוק יעד שלה למערכת הצ'יפים החדשה יעמוד על 400 מיליון דולר עד 2013.
במידה ורק 10% מהלקוחות הללו של אינטל, ירכשו משחקים ב- 5$ בחודש או 60$ בשנה, ההכנסה תהיה 240 מיליון דולר בשנה, כאשר החלק של TNG מתוך זה הוא 30% או 72 מיליון דולר בשנה. עם שיעורי רווחיות גבוהים כמו שלה, TNG, תרוויח משהו קרוב ל-1$ למניה זאת לא כולל ההכנסות הנוכחיות כמובן.
באיזה מכפיל משתמשים לחברה כזו? 25? 40? עם שווי שוק נוכחי של 40 מיליון דולר, ל-TNG יש הרבה מקום לטפס והיא יכולה גם להיסחר ב-20$ או 30$ בעתיד.
שם החברה: רנו (Renault ממליץ: אורי ויסבורד, מנהל המחקר בקמליה שוקי הון.
חברת הרכב רנו (פריז: RNO) מוכרת לכולנו בזכות פעילות ייצור כלי הרכב שלה, אך בנוסף לפעילות זו היא מחזיקה בבעלות על כ-44% ממניות וולוו (שטוקהולם: VOLV.B) ו-22% ממניות ניסן (טוקיו: 7201).
שווי השוק של רנו עומד על כ-10 מיליארד אירו, כאשר שווי ההחזקה שלה בניסן לבדה עומד על 12.1 מיליארד אירו ושווי ההחזקה בוולוו עומד על 4.1 מיליארד אירו, במחירי שוק. אמנם לרנו חוב בסך של כ- 6 מיליארד אירו, אך בחישוב לא כללנו את שווי פעילות הייצור של רנו עצמה.
מספר סיבות גורמות לנו להמליץ על המניה: ראשית, היחלשות האירו משפרת את יכולתה של החברה להתחרות בשווקים שמחוץ לאירופה. שנית, רנו צפויה לנצל את העלייה בשער מניית וולוו ולמכור את ההחזקות שלה בחברה, מה שיביא לקיטון ברמות המינוף הפיננסי ולהפסקת ההתייחסות לחברה כאל חברת אחזקות, כך שפעילות הייצור שלה תקבל ביטוי הולם בהערכות השווי.
שלישית, השקעה ברנו מהווה השקעה עקיפה בניסן ובוולוו, שתיהן חברות טובות המסוגלות להציג תוצאות טובות, וולוו בגלל האירו, ניסן בגלל איכות המותג. רביעית, מיזם הרכב החשמלי בו שותפה החברה יכול להפוך אותה לשחקן דומיננטי בשוק הצפוי לתפוס כ-10% משוק הרכב העולמי עד 2020. רנו נוקטת בשורת צעדי התייעלות, ומנכ"ל החברה העריך לאחרונה כי תשוב לרווחיות בשנה הקרובה. החברה נסחרת לפי מכפיל של כ- 7.1 על רווחי 2010 לעומת מכפיל ענפי של כ- 8.3.
עם זאת, הסיכונים הם מינוף פיננסי נוכחי גבוה ביחס לענף וחולשה בצמיחת השווקים המתעוררים.