סקר TIM לחודש יוני: פייסבוק ויו טיוב בעליה חדה ביחס ליוני אשתקד

אתר YOU TUBE עשה קפיצה של 16.3% חשיפה ביחס ליוני אשתקד. בדומה לו האתר החברתי פייסבוק, אשר הקפיצה של אתר זה בייחס ליוני 2008 היא עלייה של 20.4% חשיפה
מאיה זיסר |

סקר TIM חצי שנתי - מעודכן ליוני 2009 של חברת TNS טלסקר. הסקר מקיף את נתוני החשיפה השבועית לאתרי אינטרנט נבחרים בישראל כפי שעלו בסקר TIM החצי שנתי.

עפ"י נתונים ראשוניים מן הסקר, עולה כי אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל מונה כיום כ- 4.3 מיליון גולשים מגיל 13 ומעלה וזאת כאומדן מכלל האוכלוסייה (כולל אוכלוסייה יהודית וערבית). שיעור בתי האב היהודים המחוברים לאינטרנט עומד על 77%.

הסקר בחן את נושא החברות ברשתות חברתיות ומהנתונים עולה, כי כ-55% מהגולשים מצהירים כיום, שהם חברים בלפחות רשת חברתית אחת. זוהי עלייה של כ-5% בהשוואה לדצמבר 2008. מעניין לציין כי עיקר העלייה מתרחשת בקרב גילאי 30-49 (עלייה של 10%). בנוסף נרשמת עלייה בקרב גילאי 50+ (6%) וגילאי 18-29 (עלייה של 5%). עם זאת עדיין, החברות ברשת חברתית גבוהה יותר בקרב בני נוער וצעירים מאשר גולשים מבוגרים.

בקרב האתרים המובילים לא חל שינוי משמעותי, כאשר שלושת האתרים גוגל, וואלה ו-ynet ממשיכים להוביל. אתר החיפוש גוגל עם עלייה של 3.1% ביחס לדצמבר האחרון ועומד בחודש יוני על 91.9% חשיפה, בדומה לו אתר וואלה ששומר על כוחו בחודשי הקיץ ובדומה ליוני 2008 עומד על 67.5% שיעורי חשיפה אתר ynet שבחודש מאי זכה לעלייה חדה של 5.9% ועמד על 61.7% אחוזי חשיפה החודש סופג ירידה של לא משמעותישל כ-1%.

בקרב החשיפה השבועית לאתרים ממקומות עבודה חל שינוי משמעותי, כאשר גוגל לאחר עלייה חדה של 8.8% בחודש מאי החודש חלה ירידה של 2.9%ועומד על 79.3% חשיפה. גם אתר ynet בירידה החודש ולאחר שבחודש מאי עמד על 61% חשיפה, ביוני זכה לחשיפה של 59.2% . אתר וואלה גם כן בירידה קלה ועומד על על 47.5% חשיפה.

אתר YOU TUBE מדורג במקום ה-4 בטבלה וממשיך לטפס החודש עם עלייה של 2.7% ועומד על 50.4% חשיפה. יש לציין כי אתר זה עשה קפיצה של 16.3% חשיפה ביחס ליוני אשתקד. בדומה לו האתר החברתי פייסבוק, המדורג במקום ה-5 ועולה החודש בשיעורי החשפיה בעוד 3.4% ועומד על על45.1% חשיפה כאשר הקפיצה של אתר זה בייחס ליוני 2008 היא עלייה של 20.4% חשיפה.

ערוץ 10 ממשיך לחטוף מהלומות מכל הכיוונים, והרייטינג שלו ממשיך לרדת לעומתו האתר נענע 10 (של הערוץ) ממשיך לשמור על כוחו במקום ה-6 ונראה כאילו אין הקשיים של הערוץ דובקים בו. האתר זוכה גם החודש ל-28.7% שיעורי חשיפה , עם זאת ביחס ליוני אשתקד חלה ירידה של 4%.

במקום ה-7 מדורג לוח יד 2 אשר גם הוא שומר על כוחו ואף מתחזק ב-1.9% ועומד על 25.9% שיעורי חשיפה. יש לציין כי האתר יצא לפני כשבועיים בשיתוף פעולה חדש עם אתר וואלה, כאשר במסגרת ההסכם, לוח יד 2 יקודם מעמוד הבית של וואלה וממשקי החיפוש של יד2 ישולבו במגוון ערוצי תוכן מרכזיים בהם רכב, עסקים ו- TECH. ממשקים נוספים יאפשרו גישה ללוחות יד2 בתחום יד שנייה. סביר להניח כי מהלך זה יחזק את יד 2 ויעלה את שיעורי החשיפה.

במקום ה-8 מדורג האתר של מעריב, NRG זוכה לעלייה של 1.6% ועומד על 24.3% שיעורי חשיפה. את ההשוואות זאפ שומר על שיעורי חשיפה כמעט זהים לחודש מאי ומדורג במקום ה-9 עם 23.3% שיעורי חשיפה שבועיים. אתר MAKO לאחר שספג ירידה בחודש מאי מתאושש וחוזר ל-22.6% שיעורי חשיפה ומדורג במקום ה-10. יש לציין כי אתר הזכיינית רשת מדורג במקום ה-19 עם 13.2% חשיפה ומעניין יהיה לראות האם שיתוף הפעולה החדש של האתר עם אתר YNET יחזק בחודשים הקרובים את אחוזי החשיפה.

אתר תפוז מתחזק החודש ועולה מהמקום ה-13 למקום ה-11 וזוכה ל-20.8% שיעורי חשיפה בדומה לנתונים של יוני 2008.

אתרי מסחר אלקטרוני- וואלה שופס שולטת

בקרב הדירוג בין אתרי המסחר האלקטרוני מדורג במקום הראשון אתר וואלה שופס עם 16.8% שיעורי חשיפה. במקום ה-2 אתר אולסייל עם 5.7% שיעורי חשיפה במקום ה-3 אתר P1000 עם 4.7%, במקום ה-4, נענע שופס, עם 4.2% ובמקום ה-5 עם 2.4% שיעורי חשיפה.

מסרים מיידיים

MSN מסינג'ר מדורג במקום ה-1 עם 33.7% שיעורי חשיפה שבועיים. icq מדורג במקום ה-2 עם 17.4% שיעורי חשיפה ואילו במקום ה-3 יאהו מסנג'ר, עם 2.3% בלבד.

חשיפה שבועית לקבוצות בעלות של אתרים

קבוצת גוגל הכוללת שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: גוגל ויוטיוב. מדורגת במקום ה-1 עם 94.0% שיעורי חשיפה שבועיים. קבוצת וואלה במקום ה-2 הכוללת שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: וואלה, וואלה-שופס ומקושרים. זוכה ל-70.6% שיעורי חשיפה. קבוצת ידיעות אחרונות הכוללת שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: ynet ו- ONE עם 63.7% שיעורי חשיפה. קבוצת מיקרוסופט ישראל מדורגת במקום ה-4 וכוללת שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: MSN/Hotmail, MSN Messenger ו microsoft.com/Israel עם 44.5% שיעורי חשיפה.

קבוצת דפי זהב במקום ה-5 וכוללת שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: דפי זהב, זאפ, רסט, פרופסור, וויקנד, מתחתנים, לוח מדס ודוקטורס, עם 41.8% שיעורי חשיפה. קבוצת תפוז מדורגת במקום ה-6 וכוללת שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: תפוז, פליקס וגט איט. עם 26.4% שיעורי חשיפה. ובמקום ה-7, קבוצת דה מרקר, הכוללת, שיעור חשיפה שבועי ממצה (בניכוי חפיפות) של: הארץ ודה מרקר זוכה ל-22.9% שיעורי חשיפה.

בקרב האתרים הכלכליים הפער הצטמצם, 'דה מרקר' בדומה לחודש מאי, מדורג במקום ה-15 עם עלייה של 1.1% ועומד על 16% חשיפה. אתר 'גלובס' מדורג במקום ה-16 ןלאחר ירידה בחודש שעבר חלה עלייה של 3.8% שיעורי חשיפה. עם 15.9% שיעורי חשיפה שבועיים. יש לציין כי 'גלובס' בקרב הגולשים ממקומות העבודה, מדורג במקום ה-7 עם 18%, ו'דה מרקר' במקום ה-8 עם 17.2%.

אתרי הספורט נחלשו ביוני ירידה טבעית בעקבות סיום הליגה בחודש מאי. אתר ONE הידרדר למקום ה-21, עם שיעור חשיפה שבועי של 12%, ואילו ספורט 5 מדורג במקום ה-22, עם שיעור חשיפה שבועי של 11.2%.

**סקר האינטרנט של TNS טלסקר, הוא סקר תקופתי הנערך בקרב מדגם עדכני, ארצי ומיצג, של פרטים משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה. הסקר הנוכחי שנערך במהלך חודש דצמבר הקיף מדגם של 1,205 משתמשי אינטרנט (גילאי +13) מפיזור ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה