רודשף בישורת האחרונה: שלב הגשת ההצעות הסתיים, 6 גופים מתחרים על רכישת הרשת מדלק נדל"ן
מכירתה של רודשף (Roadchef) על-ידי דלק נדלן נכנסה לישורת האחרונה. זאת מאחר והמועד האחרון להגשת הצעות לרכישת רשת תחנות הדלק וחנויות הנוחות הבריטית חלף.
מאחר ואתמול היה המועד האחרון להגשת ההצעות לרכישת רודשף, הגישו המועמדים את הצעותיהם לרכישת הרשת. דלק נדל"ן, בניהולו של איליק רוז'נסקי, מינתה את בית ההשקעות רוטשילד לחפש בעבורו הקונה. בתקופה האחרונה ההערכות היו כי חמש קבוצות מתעניינות ברכישת הרשת, ביניהן קבוצת משקיעים מאבו-דאבי, קרן השקעות מקאטר, חברה אוסטרלית, כמו גם משקיעים אנגלים.
ל-Bizportal נודע כי 6 גופים הגישו הצעות, כולם חברות או קבוצות מחוץ לישראל. ייתכן כי היום יוגשו הצעות נוספות. מתוך השישה ייבחרו 2-3 גופים שיבצעו דיו-דיליג'נס על רודשף. תהליך זה צפוי להימשך כמה שבועות, במהלכן ינוהל מו"מ גם על מבנה העיסקה. ההסכם הסופי והמחייב צפוי להיסגר עד סוף חודש מארס.
מהחברה נמסר אתמול, כי המכירה מתנהלת בדומה למכרז, לפי התנאים אחת הקבוצות עשויות לבקש ארכה של שבועיים. במצב כזה, המו"מ עם 2-3 הקבוצות שהציעו ההצעות המועדפות יחל בעוד כשבועיים ולא השבוע.
במרץ 2007 רכשה דלק נדל"ן את רודשף - רשת של 29 תחנות דלק וחנויות נוחיות בבריטניה תמורת 360 מיליון ליש"ט (מתוך זה כ-210 מיליון ליש"ט חוב שהחברה לקחה). ההערכות הן כי בתמורה לרודשף תקבל דלק נדל"ן כ-150 מיליון ליש"ט והקונה ייקח על עצמו את החוב, שנותר סביב רמה של כ-210 מיליון ליש"ט. כלומר, דלק נדל"ן יוצאת ככל הנראה מאוזנת פחות או יותר מהעיסקה.
עומר הנדסה (תשקיף חברה)עומר הנדסה מתקרבת לבורסה - התמחור סביר
למרות שחיקה ברווחיות התפעולית, גירעון בהון החוזר ומכירת מניות של הבעלים, התמחור נראה על פניו נוח - שווי לפני ההנפקה של 1.1 מיליארד ורווח מייצג של כ-85 מיליון - מכפיל רווח של כ-13
חברת עומר הנדסה, נערכת ל-IPO בבורסה המקומית. החברה היא קבלן ויזם ומסתבר שהיא גדולה יחסית, למרות שהנוכחות התקשורתית שלה נמוכה. היא צפויה להיות אחת ההנפקות הגדולות בנדל"ן השנה. ההנפקה כוללת גיוס של כ-300 מיליון שקל לפי שווי חברה של 1.4 מיליארד שקל (אחרי הכסף), כאשר כ-120 מיליון שקל יזרמו לכיסם של בעלי השליטה באמצעות הצעת מכר. יתרת הסכום, כ-180 מיליון שקל, תשמש את החברה למימון פרויקטים חדשים והרחבת פעילותה. זה אקזיט משמעותי לבעלי השליטה ולרוב זה תמרור אזהרה. הנפקות זה מצב של א-סימטריה במידע. המוכרים- מנפיקים יודעים הרבה יותר מהקונים.
הבעיה שהקונים - גופים מוסדיים, עמוסים במזומנים ואין להם מה לעשות בכסף. הם מחפשים השקעות חדשות ומקדמים את שוק ההנפקות. עומר, היא שחקנית בשוק התשתיות והייזום ועל פניו מונפקת בתמחור סביר. הדוח רווח והפסד שלה אומנם מציג שחיקה ברווחיות אך הצבר גדל והרווחיות עדיין טובה. הרווח המייצג 85-90 מיליון שקל בשנה ושווי של 1.1 מיליארד שקל (לפני הכסף) מבטא מכפיל רווח סביר של 13.
אם החברה תמשיך לממש את הצבר ולצמוח, ובמקביל הרווחים יעלו, זו יכולה להיות השקעה שמתאימה למוסדיים ולמשקיעים בכלל, אבל צריך לזכור ששוק הקבלנות והיזמות חלש עכשיו, שלחברה יש גירעון בהון החוזר, אם כי זה לא נורא כאשר אתה יודע לקבל מקורות של מזומנים או כאשר ההון החוזר השלילי במאזן (נכסים שוטפים פחות התחייבויות שוטפות) הן לאורך זמן שליליים, כלומר מתגלגלים במאזן ואין צורך לשלם באמת את ההתחייבויות השוטפות.
חלק גדול מאוד מהקבלנים וחברות התשתיות נמצאות במצב כזה, הוא לא בהכרח מעיד על קשיים או בעיות פיננסיות. בכל מקרה, עומר הוקמה ב-1997 על ידי עומר רוזנבלט, שמשמש כיום כיו"ר. בעלי השליטה כוללים גם את ברוך חדד וזאב סלנט, המכהנים כמנכ"לים משותפים ומחזיקים יחד בכ-82% מהמניות, בחלוקה שווה ביניהם. ארבעה עובדים בכירים מחזיקים ביתרת המניות.
עומר הנדסה מתמקדת בביצוע מיזמי בנייה בתחומי התעשייה, המלונאות, המסחר והמגורים, לצד ייזום נדל"ן למגורים והשקעה. מאז הקמתה, ביצעה החברה למעלה מ-170 פרויקטים בהיקף של כ-2.4 מיליון מ"ר, כולל מבנים מורכבים כמו מגדל ART של הפניקס בבני ברק, מגדלי בסר ברמת גן, קניון רמות בירושלים, בסר סיטי בפתח תקווה ומגדל צ'מפיון בבני ברק.
