סקר TIM לנובמבר: mako, נענע 10 ופייסבוק מזנקים. אתר 'מקושרים' משתחל לרשימה
סקר TIM של חברת TNS טלסקר לחשיפת המדווחת של הגולשים בישראל לאתרי האינטרנט מפרסם את נתוניו לחודש נובמבר 2008. להבדיל מחודש אוקטובר בו נרשמה סטטיות בחשיפה לאתרים והורגשה גם ירידה, נובמבר מחזיר את החיוכים לחלק מהאתרים.
המחייכים העיקריים, לאחר השלישייה הפותחת שלא משתנה (גוגל, וואלה, Ynet) הם אתרי זכייניות הטלוויזיה של קשת וערוץ 10. 'האח הגדול' מצליח להגדיל לקשת ומוסיף למדד החשיפה של mako כ-4% השווים לכ-130 אלף גולשים. היקף הגולשים השבועי של mako (מקום 7) שהעוגן המרכזי בו היה השידור הרציף והחי מבית האח הגדול זינק מ-862 אלף גולשים באוקטובר ל-995 אלף גולשים בנובמבר.
נענע 10, הוותיק יותר שהצליח לגבש לו קהל קבוע עוד משידורי הישרדות בשנה שעברה שיפר גם הוא את מצבו עם עלייה של כ-113 אלף גולשים. היקף החשיפה השבועי לאתר עומד על כ-1.16 מיליון גולשים והוא ממוקם במקום ה-6 בדירוג.
אתר הרשת החברתית פייסבוק, הוא פה כדי להישאר לזמן רב. האתר שלאורך השנה החולפת העלה תהיות לגבי כושר ההישרדות שלו מוכיח שאין מקום לספק - האתר מתחזק בכ-4.3%, מתמקם במקום ה-5 ונהנה מתנועת גולשים שבועית של כ-1.17 מיליון גולשים.
אורח חדש ברשימה הוא אתר נוסף של רשת חברתית, אבל 'מייד אין יזראל'. האתר 'מקושרים' מצליח להשתחל לרשימה, אמנם במקום האחרון אבל גם זה סוג של כבוד לא קטן עם חשיפה של כ-11.3% המהווים כ-398 אלף גולשים מידי שבוע.
חשיפה שבועית לאתרים מובילים על פי סקר TIM לנובמבר
דפי זהב משיבה לבזק מלחמה
לוח יד 2 עלה בכ-1% והתמקם במקום ה-8 עם 814 אלף גולשים מידי שבוע. את השעירייה הראשונה סגרו NRG ו-MSN במקומות 9 ו-10 עם 802 ו-791 אלף גולשים מידי שבוע, בהתאמה.
דפי זהב מחזירה לאתר בזק-B144 מלחמה בגזרת אתרי האינדקס. שני האתרים צמודים מאוד בטבלה כיאה ליריבים שקולים. דפי זהב נמצאת מקום אחד מעל, ב-13 עם 626 אלף גולשים מידי שבוע מול 586 אלף של בזק. דפי זהב רשמה עלייה של 1.4% לעומת ירידה של 1.2% לבזק מאוקטובר.
טלוויזיה ב-PC: רבע מהגולשים ברשת צופים בשידורים חיים
כנראה בהשפעת 'האח הגדול' - בסקר הנוכחי של TIM נבחנו הרגלי הגולשים באשר לצפיה באמצעות האינטרנט בתוכניות טלוויזיה בשידור חי. 24% מהגולשים בגילאי 13 ומעלה דיווחו כי הם נוהגים לצפות באינטנרט בשידורים חיים של תוכניות טלוויזה.
התופעה בולטת יותר בקרב צעירים בגילאי 13 עד 29 ובמיוחד בקרב בני נוער בגילאי 13-17 (33% מהם צופים בשידורים חיים). הצפיה בשידורים חיים באינטרנט בולטת גם בקרב קבוצות האוכלוסיה הבאות: מסורתיים (31%) בהשוואה לחילוניים (20%), וגברים (28%) בהשוואה לנשים (19%).

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.