סקר TIM לנובמבר: mako, נענע 10 ופייסבוק מזנקים. אתר 'מקושרים' משתחל לרשימה

חודש נובמבר היה טוב לאתרי הזכייניות עם תוספת בחשיפה המדווחת של כ-130 אלף גולשים. 24% מגילאי 13 ומעלה צופים בשידורים חיים ברשת
משה בנימין |

סקר TIM של חברת TNS טלסקר לחשיפת המדווחת של הגולשים בישראל לאתרי האינטרנט מפרסם את נתוניו לחודש נובמבר 2008. להבדיל מחודש אוקטובר בו נרשמה סטטיות בחשיפה לאתרים והורגשה גם ירידה, נובמבר מחזיר את החיוכים לחלק מהאתרים.

המחייכים העיקריים, לאחר השלישייה הפותחת שלא משתנה (גוגל, וואלה, Ynet) הם אתרי זכייניות הטלוויזיה של קשת וערוץ 10. 'האח הגדול' מצליח להגדיל לקשת ומוסיף למדד החשיפה של mako כ-4% השווים לכ-130 אלף גולשים. היקף הגולשים השבועי של mako (מקום 7) שהעוגן המרכזי בו היה השידור הרציף והחי מבית האח הגדול זינק מ-862 אלף גולשים באוקטובר ל-995 אלף גולשים בנובמבר.

נענע 10, הוותיק יותר שהצליח לגבש לו קהל קבוע עוד משידורי הישרדות בשנה שעברה שיפר גם הוא את מצבו עם עלייה של כ-113 אלף גולשים. היקף החשיפה השבועי לאתר עומד על כ-1.16 מיליון גולשים והוא ממוקם במקום ה-6 בדירוג.

אתר הרשת החברתית פייסבוק, הוא פה כדי להישאר לזמן רב. האתר שלאורך השנה החולפת העלה תהיות לגבי כושר ההישרדות שלו מוכיח שאין מקום לספק - האתר מתחזק בכ-4.3%, מתמקם במקום ה-5 ונהנה מתנועת גולשים שבועית של כ-1.17 מיליון גולשים.

אורח חדש ברשימה הוא אתר נוסף של רשת חברתית, אבל 'מייד אין יזראל'. האתר 'מקושרים' מצליח להשתחל לרשימה, אמנם במקום האחרון אבל גם זה סוג של כבוד לא קטן עם חשיפה של כ-11.3% המהווים כ-398 אלף גולשים מידי שבוע.

חשיפה שבועית לאתרים מובילים על פי סקר TIM לנובמבר

דפי זהב משיבה לבזק מלחמה

לוח יד 2 עלה בכ-1% והתמקם במקום ה-8 עם 814 אלף גולשים מידי שבוע. את השעירייה הראשונה סגרו NRG ו-MSN במקומות 9 ו-10 עם 802 ו-791 אלף גולשים מידי שבוע, בהתאמה.

דפי זהב מחזירה לאתר בזק-B144 מלחמה בגזרת אתרי האינדקס. שני האתרים צמודים מאוד בטבלה כיאה ליריבים שקולים. דפי זהב נמצאת מקום אחד מעל, ב-13 עם 626 אלף גולשים מידי שבוע מול 586 אלף של בזק. דפי זהב רשמה עלייה של 1.4% לעומת ירידה של 1.2% לבזק מאוקטובר.

טלוויזיה ב-PC: רבע מהגולשים ברשת צופים בשידורים חיים

כנראה בהשפעת 'האח הגדול' - בסקר הנוכחי של TIM נבחנו הרגלי הגולשים באשר לצפיה באמצעות האינטרנט בתוכניות טלוויזיה בשידור חי. 24% מהגולשים בגילאי 13 ומעלה דיווחו כי הם נוהגים לצפות באינטנרט בשידורים חיים של תוכניות טלוויזה.

התופעה בולטת יותר בקרב צעירים בגילאי 13 עד 29 ובמיוחד בקרב בני נוער בגילאי 13-17 (33% מהם צופים בשידורים חיים). הצפיה בשידורים חיים באינטרנט בולטת גם בקרב קבוצות האוכלוסיה הבאות: מסורתיים (31%) בהשוואה לחילוניים (20%), וגברים (28%) בהשוואה לנשים (19%).

בחינת החשיפה השבועית לאתרים, בקרב אותם הגולשים שמדווחים על צפיה בשידורים חיים, מראה כי החשיפה לאתרים הקשורים לזכיניות הטלויזה (mako, נענע10 ורשת ) גבוהה יותר באופן בולט מאשר בקרב כלל הגולשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה