לאכול מהר לפני שייגמר: חלוקת השלל בענף האינטראקטיב לקראת הבחירות

בעוד חודשיים הכל ייגמר. בינתיים מנסות חברות האינטראקטיב לדהור על עגלת התקציבים המרופדים כדי לחייך בפברואר ללא קשר לתוצאות הבחירות
משה בנימין |

במקביל למירוץ לבחירות מתקיים מירוץ נוסף, לא פחות תחרותי ולא פחות טעון ביצרים בענף האינטראקטיב, סביב תקציבי הפרסום ורכש המדיה של המפלגות שרצות לכנסת ויעשו הכל כדי לייצר חשיפה ולבטח לא יתעלמו מכלי האינטרנט המובילים.

מפלגת הליכוד - אידיאולוג'יק - מקאן. זה התחיל בכך שאידיאולוג'יק (ינון לנדנברג - פובליסיס) הכינו חבילה מלאה עבור הליכוד הכוללת קריאייטיב + פריסת מדיה + רכישת המדיה. דהיינו כל החבילה וכל הכסף. אז זהו שלא. מקאן נכנסו לתמונה והכינו הצעה נגדית שקסמה לליכוד ואלו החליטו לפצל את החבילה כך שאידיאולוג'יק ישארו עם הקריאייטיב באינטרנט ומקאן יקטוף את הפירות (הכספיים) וירכוש את המדיה לפי תוכנית פריסת המדיה שעשו ב-PNM - פובליסיס נט מדיה.

מפלגת העבודה - כל פעילות האינטרנט של המפלגה, בכל התחומים - מחקר, תכנון קריאייטיב וכו' יושבת בבית טוויסטד. אלון מוליאן: "אני משמש היועץ הבלעדי לענייני האינטרנט, וזה אומר שטוויסטד וחברת טוויסטד fly (חברת המחקר) מעניקים לעבודה את כל שירותי האינטרנט".

מוליאן דוחה כל קשר ליוניון מדיה שדווח כי היא האחראית על תכנון המדיה לעבודה ובנוסף דוחה את הטענה כי פובליסיס נט מדיה אחראית על רכש המדיה. לדבריו, "PNM הפסידו במכרז על רכש המדיה לטובת טוויסטד. קרן פרידמן, שותפתי בחברה היא זו אמונה על רכש המדיה".

לטענות על הפיגור לכאורה של מפלגת העבודה באינטרנט מגיב מוליאן ואומר: "העבודה החלה בפעילות באינטרנט רק לפני כ-10 ימים והיא עדיין בהתארגנות. כבר עכשיו הפעילות נראית אחרת ומתקדמת ואני מציע לכל המלהגים להסתכל על תוצאות סקרי סוף השבוע הקרוב".

'מרצ' - עובדת באינטרנט עם ערן ארדן. אותו ארדן שבמערכת הבחירות הקודמת עמד מאחורי קדימה באינטרנט וגם כתב ספר בנושא - "קדימה, תקליק". הפעילות של 'מרצ' עם ארדן נעשית באופן מנותק מאדלר-חומסקי. ארדן, בוגר מע' הבחירות הקודמת נותן למרצ חבילה כוללת של קריאייטיב + פריסה + רכש מדיה.

קדימה - יורו עושה את פעילות האינטרנט למפלגה - קריאייטיב + פריסה + רכש בעזרת TMF. יורו הקשורה באייל ארד - חצי מצוות היועצים של לבני המורכב מראובן אדלר וארד מקבלת לידיה את העסקה האטרקטיבית כחלק מחלוקת הסמכויות בצוות החשיבה שעומד מאחורי קדימה.

בגריי אינטראקטיב שבבחירות הקודמות לקחו לידיהם את פעילות האינטרנט של קדימה (בימי ערן ארדן) נותרו למעשה בלי כלום. גריי כחברה לא מעורבת בפעילות שעושים ביורו לקדימה ולא יקחו אף תקציב של מפלגה אחרת. הקשר, עם זאת, עדיין קיים בדמותו של אורי לברון, איש אדלר-חומסקי וגריי שמשתתף בצוות החשיבה של קדימה ואף מצטרף לישיבות עם יורו.

אביגדור ליברמן - "ישראל ביתנו". פעילות האינטרנט של ליברמן נסגרה עם חברת האינטראקטיב - I-CON, לבית ראובני פרידן. למרות הקשר הקודם לחברת רכש המדיה יונייטד שעברה מאז אבולוציה והפכה ליוניון מדיה, ב-I-CON מצהירים כי הם "ילדים גדולים" ויוכלו לעשות הכל לבד, דהיינו: קריאייטיב + תכנון מדיה +רכש. גם הם כמו טוויסטד בסימן עצמאות מבטלים כל קשר כלשהו ליוניון מדיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.