וואלה! שורדת את הירידה בתקציבי הפרסום: גידול של 15% ברווח הנקי

הרווח הנקי ברבעון ה-3 הסתכם ב-4.5 מ' שקל.. אילן ישועה:"הוידאו באינטרנט יהיה מנוע הצמיחה ב-2009. המשבר הכלכלי עלול להביא לירידה בתקציבי הפרסום"
משה בנימין |

פורטל האינטרנט וואלה! מפרסמת היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2008. החברה רשמה ברבעון גידול של 15% ברווח הנקי שעמד על 4.5 מ' שקל, לעומת 3.9 מ' שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות הרבעון השלישי לשנת 2008 (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) הסתכמו בכ- 30.2 מיליון שקל לעומת כ- 27.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2007, גידול של כ- 11% ולעומת 27.8 מיליון שקל ברבעון הקודם, גידול של כ- 9%.

מפטרים ושורדים

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה!: "המשבר הכלכלי עלול להביא לירידה בתקציבי הפרסום. החברה נקטה בצעדי התייעלות בהתאם והיא נערכת במקביל לניצול הזדמנויות צמיחה ולמינוף הסינרגיה עם האחזקות החדשות - וואלהJobs ! והרשת החברתית מקושרים". יוזכר כי, במהלך הרבעון פיטרה וואלה! כ-10% מכוח העובדים בחברה.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ- 6.3 מיליון שקל לעומת 5.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2007, גידול של כ- 21%.

צבר ההזמנות ממפרסמים (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) עלה בכ- 11% מהרבעון הקודם לשיא חדש של - 17.2 מיליון שקל נכון ל-30 לספטמבר 2008. העלייה בצבר נבעה בעיקר מגידול במספר עסקות הפרסום השנתיות שנחתמו במהלך התקופה ויוכרו כהכנסות במהלך הרבעונים הבאים. בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השלישי עומד על כ- 8.4 מיליון שקל לעומת כ- 4.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! מוסר בהתייחס לתוצאות הרבעון כי ירידת התלות של וואלה! בהכנסות ממשרדי פרסום גדולים ושינוי תמהיל ההכנסות כך שההכנסות הישירות מעסקים קטנים ובינוניים "כמעט והוכפלו השנה" הן התפתחות חיובית עבור החברה.

לדבריו, הדבר מגדיל את בסיס הלקוחות של החברה ומשפר את תמהיל ההכנסות וכן את הרווחיות.

בן פלדמן, סמנכ"ל הכספים של וואלה!: "וואלה! ממשיכה להגדיל את ההכנסות והרווח התפעולי גם ברבעון זה. על אף הגידול העונתי בפעילות הסחר (בעיקר בתחום התיירות העונתי) שלה שיעורי רווח נמוכים יותר, נשמרו שיעורי הרווח שהוצגו ברבעון קודם, כך שלמעשה שיעורי הרווח שופרו בשני תחומי הפעילות. במקביל, יעילותה התפעולית של וואלה! ממשיכה לקבל ביטוי בתזרים מזומנים מפעילות שוטפת חיובי וחזק, המייצג את הרווח בתוספת הוצאות לא תזרימיות".

'מקושרים' ומוצאים עבודה במהלך הרבעון השלישי ב-2008

במהלך חודש אוגוסט 2008, הודיעה וואלה! על מהלך במסגרתו הגיעה לאחזקות של 34% ברשת החברתית מקושרים עם אופציה להגדלת אחזקותיה בחברה ל-51%. העסקה התבצעה על-ידי רכישה של 100% מחברת לילה בא וכללה גם את אתר הבילויים לילה שברשותה.

"נתוני הצפייה של אתר מקושרים המשיכו לעלות בחודשים האחרונים וכך גם ההכנסות והרווחים ממנו. הצמיחה בהכנסות קשורה גם לעובדה שמדובר בסוג אחר של פרסום עם יכולות מיקוד ופילוח מאוד גבוהות. אנו מאמינים כי קיימת סינרגיה רבה בין אתר מקושרים לוואלה! אשר תבוא לביטוי בחודשים הקרובים", אמר ישועה.

בנוסף, וואלה! נכנסה ברבעון האחרון לתחום הדרושים והשמת עובדים באמצעות הסכם שותפות עם חברת רדמץ' אינטרנשיונל (Redmatch International) במסגרתו רכשה 50% מפעילות Jobs MSN.

ישועה: "וואלה!Jobs כבר ממוקם היום כאתר הרביעי בגודלו בתחום. גם במקרה זה יש סינרגיה רבה בין וואלה! לפעילות החדשה אשר צפויה לבוא לביטוי הן במיצובו של האתר והן בהכנסות והרווחים ממנו".

הפרסום בוידאו באינטרנט - מנוע הצמיחה ב-2009

ישועה, מנכ"ל וואלה! מדבר זה תקופה ארוכה בשבחו של תחום הפרסום בוידאו באינטרנט ובמקביל לפרסום הדוחו"ת לרבעון ה-3 ב-2008 המשיך במגמה אופטימית זו ואמר, "תחום הוידאו באינטרנט מתחזק והולך והוא צפוי להפוך למנוע צמיחה של הענף ב-2009".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קרדיט ורד פרקשקרדיט ורד פרקש

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים

מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו של ה"ישראלי הממוצע"

תמיר חכמוף |

בנק הפועלים פועלים -1.67%   חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.

אדישות מפתיעה

בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.

שנאת הסיכון

הבחירה במענק הכספי של 100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.

חשיפה ראשונה לשוק ההון?

כ-60% מהלקוחות שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.

פער גילאים מובהק

בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה 100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.