למי התקשורת מפרגנת? נוחי דנקנר ומיקרוסופט מובילים בחשיפה חיובית

יפעת מחקרי מדיה מתיגה את הסיקור התקשורתי החיובי לפי שווי כספי. מיקרוסופט ונוחי דנקנר מובילים ומקבלים חיבוק חם
משה בנימין |

חברת "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים" מבית "יפעת" המתמחה בניתוחי תדמית בתקשורת מציגה את דירוג "חביבי התקשורת" המתבסס על ניתוח החברות בכותרות ובכותרות המשנה לפי Share Of Positive Voice.

הנתונים, חושפים כי ברבעון השלישי של 2008 כיכבו בכותרות: תאגידי אינטרנט והיי טק, מוסדות פיננסיים, ענק תרופות, רשת קמעונאות, מזון וחברת תקשורת.

גוגל ומיקרוסופט היריבות הנצחיות מתחרות ביניהן על התואר חביבת התקשורת, וזה נגמר בניצחון בנקודות של מיקרוספוט עם שווי סיקור חיובי של למעלה מ-2.4 מיליון שקל. מיקרוסופט מוזכרת ברבעון עם שלל הישגים: רכישה שלישית השנה של סטארט אפ ישראלי: זומיקס, זכייה בפרוייקט הCRM של לאומי קארד, השקת דפדפן שומר פרטיות ודור חדש של מקלדות, עכברים ומצלמות WEB, יציאה בקמפיין פרסומי עם סיינפלד לויסטה ועוד.

גוגל הממוקמת במקום השני עם שווי כספי חיובי של כ- 2 מליון שקל, מוזכרת ברבעון עם סיום מחזור של 10 שנות פעילות, חשיפה ופרגון יפה למאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, כניסה ראשונה לגוגל ישראל למדד המותגים, ממשיכה להוביל בסקרי TIM, משתפת פעולה עם פלאפון בקמפיין פרסומי, הצעת 10 מליון דולר תמורת רעיון שיכול לעזור לאנושות ועוד.

שופרסל - רשת השיווק החביבה על התקשורת

רשת שופרסל מתמקמת במקום השלישי במדד חביבי התקשורת עם שווי חשיפה חיובית של כ- 1.8 מיליון שקל. הכותרות שבלטו הרבעון הן רכישת רשת המזון החרדית "אלף" ואיחודה עם רשת "זול פה" תוך כדי מיתוגה תחת השם "יש". שופרסל רושמת עוד נקודות זכות בתקשורת עם הצלחה במכירות המותג הפרטי של הרשת, פתיחת חנות ראשונה בנתיבות, מסכמת רבעון שני כרבעון שיא ועוד.

כניסה מעניינת למדד חביבי התקשורת ברבעון השלישי רשמה ענקית התרופות באר, המתמקמת במקום השמיני , עקב רכישתה על ידי חברת טבע בתג מחיר מרשים של כ- 7.5 מליארד דולר. באר תשמש כמנוע הצמיחה של טבע בשנת 2009 ולכן אולי זכתה לשווי סיקור חיובי של למעלה מ 1.2 מיליון שקל.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים: אין ספק כי עסקת טבע – באר סוקרה בהרחבה ויצרה ערך תקשורתי לשתי החברות. ניתן לראות את השלכתה גם בטבלת אנשי העסקים חביבי התקשורת בה מתמקם שלמה ינאי מנכ"ל טבע במקום השלישי, והוא למעשה המנכ"ל השכיר המוביל בחשיפה תקשורתית חיוביות בטבלה. IBM סוגרת את עשיריית חביבי התקשורת עם שווי סיקור חיובי המתקרב למיליון ₪ בכותרות חיוביות כגון: זינוק של 22% ברווח הרבעוני, רכישת XIV הישראלית, הפקת כנס חדשנות לעידוד יצירתיות ועוד.

עשיריית חביבי התקשורת - חברות

נוחי דנקר הוא "חביב התקשורת" גם ברבעון השלישי של 2008 עם שווי חשיפה חיובית משוקללת של למעלה מ- 1.3 מיליון שקל. נוחי דנקנר בלט בכותרות עם השקעה בבנק השווצרי "קרדיט סוויס", מו"מ ולייבוא מכוניות חשמליות מסין, מכירת חלקים מחברת התקשורת GVT וסיקור בולט על רקע ראיונות שנותנים אנשי עסקים מובילים לקראת ראש השנה.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה: "ברבעון זה בולטת משפחת דנקנר עם נוכחות בטבלת חביבי התקשורת. אם עד כה התרגלנו לנוכחותו הבולטת של נוחי דנקנר, מתמקם השבוע בן דודו דני דנקנר יו"ר בנק הפועלים במקום השביעי. דני מוזכר בכותרות עם קניית בנק SDM הרוסי ונוכחות יפה בסיכומי השנה במסגרתם הובלטו משפיעני המשק".

שרי אריסון, ממוקמת במקום השני, עם שווי חשיפה חיובית משוקללת של כ- 1.1 מליון שקל. אריסון בלטה בכותרות עם קניית אחזקותיו של אחיה מיקי באריסון אחזקות, הקמת חברת מיה המתמחה בפתרונות מים, חגיגת בר מצווה לבנה דניאל, מינוי אירית איזקסון ליו"ר ישראכרט ועוד.

יצחק תשובה ממוקם במקום הרביעי הרבעון עם שווי כספי חיובי של כ- 879 אלף שקל. תשובה בולט הרבעון לאור העובדה שהוא היה איש העסקים עם מספר שיא של תמונות בעיתונות. ב- 50 מתוך כל הכתבות בהן אוזכר, הופיעה תמונתו.

המיליארדר האמרקאי לן בלבטניק יצא מהאנונימיות בישראל הישר למקום השישי במדד חביבי התקשורת עם שווי סיקור חיובי של למעלה מחמש מאות אלף שקל עקב מגעיו לרכישת השליטה במעריב.

עשיריית חביבי התקשורת - אישים

* מדד יפעת משקלל את שווי החשיפה החיובית והנטרלית ומפחית מהן את החשיפה השלילית של החברות והאישים לפי משקלות שונים. המדד מחשב את שווי הכתבה לפי משקלות שונים, שבכותרות / כותרת משנה שלה הופיעה הישות המנותחת. כל 10 החברות והאישים הנמצאים בטבלה בולטים באופן חיובי בצמוד לשווי הכספי של החשיפה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה