הראשונים להיפגע: האשראי מתכווץ ומכירות הרכבים בארה"ב צונחות

המצב הכלכלי הקשה בארה"ב השפיע על האשראי שניתן לציבור האמריקני. זה בא לידי ביטוי בצניחה משמעותית במסירות רכבים וטנדרים חדשים
משה בנימין |

יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב מרגישות כיצד ההאטה הכלכלית מאטה את גלגליהן. ג'נרל מוטורס, טויוטה, פורד וקרייזלר - 4 יצרניות הרכב הגדולות בשוק האמריקני דיווחו על ירידה דו-ספרתית באחוזי המכירות.

ג'נרל מוטורס דיווחה על צניחה של כ-16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד 3 היצרניות האחרות דיווחו על צניחה שבין 32-34%. בסך הכל הכללי, מכרו חברות הרכב 964,873 מכוניות, מיני-ואנים וטנדרים חדשים בחודש האחרון. לעומת חודש ספטמבר בשנה שעברה זו ירידה של כ-27%.

קצב המכירות של חודש ספטמבר האחרון מדווח בארה"ב כחלש ביותר, מאז המיתון שהיה בארה"ב בנים 1990-1991. אנשי המקצוע הבכירים בענף הרכב בארה"ב החלו את השנה עם ציפיות להיקף מכירות כללי של כ-15.5 מיליון רכבים חדשים אך התוצאות במהלך השנה הנמיכו את התחזיות.

בג'נרל מוטורס מעריכים שהם מפסידים בין 10,000 ל-12,000 לקוחות פוטנציאליים בעלי יכולת אשראי נמוכה, מידי חודש, והמספר עולה בהדרגה. אפילו לפני הקשיים הפיננסיים מכיוון וול-סטריט נאבק שוק הרכב העצום של ארה"ב בצרות אחרות, כגון מחירי הדלק הממריאים, היחלשות הכלכלה ואף פגעי טבע והוריקנים.

היצרניות היפניות, שרגילות למכור בכמוית גבוהות יותר מאלו שפועלות מדטרויט, ארה"ב הרגישו גם הן את הצניחה המאסיבית ונפגעו מהשוק החלש. טויוטה מכרה 144,260 רכבים בספטמבר, כמעט 70 אלף פחות מאותו חודש בשנה שעברה. הונדה צנחה ב-24% במכירות וניסן נפלה ב-37%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה