תמיר פישמן על נצבא החזקות: הרווח התפעולי מצדיק עלייה של כ-40% במחיר המניה
בית ההשקעות תמיר פישמן החל לסקר את מניות החברת נצבא החזקות והעניקו למניות החברה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 41.2 שקל למניה, מחיר המשקף דיסקאונט של כ-50% ביחס למחיר המנייה כיום.
לדברי שחר כרמי מתמיר פישמן, לנצבא שני שוכרים משמעותיים - אגד ו-FRANCE TELLCOM, כאשר החוזים מתחדשים מדי 10 שנים, וחלק מהחוזים הקודמים הוארכו בשנת 2004 לתקופה נוספת תוך ייקור שכר הדירה במלמעלה מ-160%. כרמי מסביר, כי החוזים העתידיים צפויים להתייקר בשיעור דומה.
נצבא, המחזיקה במספר בנכסי מקרקעין רבים בפרסיה ארצית במרכזי הערים. "ייזום הפרוייקטים יביא להאמרה משמעותית של שווי הנכסים", ציין כרמי. "החברה מקדמת הליכי אישור תוכניות במספר מוקדים. להערכתנו, נתחיל לראות תחילת ביצוע של פרויקטים אלה בשנים הקרובות. יש לציין, כי במודל הערכת השווי לא נתנו כל ערך להשבחה זו".
למרות שכשליש מנכסי החברה בצרפת פנויים ולמרות ששכר הדירה בחלק מהחוזים מול אגד טרם עודכן, הרווח התפעולי הנקי השנתי מסתכם ב-280 מיליון שקל - די בכדי להצדיק עליית מחיר המניה ב-30% עד 40%.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.