התוכן השיווקי הטוב ביותר בטלוויזיה בחודש יולי: המותג Diet Life בתוכנית "לרדת בגדול 3"
חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש" אשר בודקת את מהלכי התוכן השיווקי המוצלחים ביותר בטלוויזיה מפרסמת את המדד לחודש יולי ובו נקבע כי המותג Diet Life של רשת סופר-פארם בתוכנית "לרדת בגדול 3" הוא המהלך האיכותי ביותר לחודש זה.
במקום השני עם ציון זהה ממוקמות הפעילויות: ישראכרט בתכנית "רוקדים עם כוכבים" ודוריטוס "בכוכב נולד 6".
5 התוכניות והמותגים המובילים בתוכן שיווקי
1.לרדת בגדול 10 Diet Life (סופרפארם) 7.05
2.רוקדים עם כוכבים רשת ישראכרט 6.92
3.כוכב נולד קשת דוריטוס 6.92
4.מה קורה קשת סטימצקי 6.57
5.שגב בא לבשל רשת סנו סושי 6.51
Diet Life בזכות הרלוונטיות ופלטפורמת האינטרנט
לדברי אורי אלמן, מנכ"ל Effect-TV, זוכה המותג הפרטי של רשת סופר פארם לציון הגבוה ביותר במדד ה BCE כתוצאה מפיתוח פעילות תוכן שיווקי חזקה, שבאה לידי ביטוי על המסך ומחוצה לו.
במסגרת פעילות התוכן השיווקי מקודם המותג Diet Life בשני רבדים משלימים: הרובד הראשון מתבצע מעל גבי על מסך הטלוויזיה ויוצר חשיפה למותג באמצעות חסויות אינטגרטיביות המותאמות לתוכן המשודר בשילוב עם פעילות של Product Placement נרחבת של המוצרים מבית Life במגוון סיטואציות בתכנית.
לדברי אלמן, החיבור הבסיסי בין מוצרי ה Diet של המותג לבין תכנית הריאליטי העוסקת בתזונה נכונה והתמודדות עם בעיות של עודף משקל, הוא מתאים ורלוונטי לקידום ערכי המותג ומבוצע בצורה טובה ומעניינת.
הרובד השני של הפעילות כולל יצירת מעורבות של הצופים בבית באמצעות פלטפורמת האינטרנט ושליחת הצופים לנקודות המכירה של הרשת.
פעילות תוכן שיווקי זו יוצרת יתרונות לשני הצדדים השותפים לה: מצד אחד רשת סופר פארם בקידום מותגיה והערכים המשוייכים להם תוך יצירת תנועת קונים לסניפי הרשת ומנגד ערוץ 10 באמצעות הגדלת המודעות לתכנית ויצירת מעורבות גבוהה של קהל הצופים בבית.
ישראכרט בזכות הבעלות על נושא התרבות והבידור בישראל
פעילות התוכן השיווקי של ישראכרט מתבצעת בתכנית "רוקדים עם כוכבים" בצורה טובה מאד. באמצעות החיבור לתכנית לוקחת ישראכרט בעלות על נושא התרבות והבידור בישראל כאשר החיבור בינה לבין רוקדים עם כוכבים משרת את המותג בשתי רמות.
ברמה האסטרטגית מדובר בחיבור לעולם המופעים, התיאטרון, הסרטים והבידור, חיבור חזק הנוצר כתוצאה מהזיהוי עם התכנית העוסקת בתחום. ברמה הטקטית משקפת ישראכרט את עולם הערך המוסף שלה ללקוחותיה באמצעות מגוון ההנחות שהיא מעניקה לסוגי מופעים התרבות השונים והנגישות אליהן שהיא יוצרת באמצעות הטבות אלו.
הנוכחות של ישראכרט בולטת בכל ההיבטים של הנראות והשמע בתכנית באמצעות מגוון חסויות מתחלפות, כל אחת בקטגוריה שונה של תחום הבידור אשר משודרות בתוך ובצמוד לתכנית. בהקשר זה יש לציין את הבנייה האינטגרטיבית של החסויות אשר מחוברות היטב לתוכן המשודר ויוצרות פלטפורמה רחבה שהמסר המרכזי בהן דומה ועוסק בהטבות ללקוחות ישראכרט והן נבדלות אחת מהשניה בתחום ההטבה הספציפית.
האינטגרציה לתוכן מקבלת חיזוק באמצעות פעילות של פינה תכנית קבועה המציגה את הפרס לזוג הזוכה בתחרות שמעניקה ישראכרט בסך 80,000 ש"ח, פרס אשר הזוכים יוכלו לתרום לעמותה העוסקת בתחום המחול. את הפעילות בפינה מובילים לחילופין, המנחים של התכנית: אבי קושניר והילה נחשון מה שמחזק את הנוכחות של הפעילות על המסך.
לדברי אורי אלמן, מנכ"ל Effect-TV מדובר בפעילת יוצאת דופן המעניקה לישראכרט את המקום השני במדד ה BCE לחודש יולי (ביחד עם הפעילות של המותג דוריטוס בכוכב נולד).
דוריטוס בזכות חווית הצפייה וההתמודדות בתוכנית ריאליטי
במקום השני במדד ה BCE לחודש יולי זוכה הפעילות של המותג "דוריטוס" בתכנית "כוכב נולד 6" בקשת (ביחד עם המותג ישראכרט).
תחרות "פרסומאי נולד" של דוריטוס משקפת חיבור טוב בין הרעיון של תכנית הריאליטי וההתמודדות שמתרחשת במסגרתה לבין הרצון של הצופים לקחת חלק פעיל בתהליך היצירה וההתמודדות בעצמם באמצעות הקלטת קליפ של שיר המבוצע על ידם. ההתאמה בין התוכן של "כוכב נולד" לבין המשימה שמוצגת לצופים בבית תורמת לציון האינטגרציה ומשפיעה על ציון הפעילות במדד ה BCE.
סטימצקי בתכנית "מה קורה עם לינוי בר גפן"
אורי אלמן מסביר, כי לצד סיכומי הנושאים הפופולריים של היום באינטרנט, מעלה סטימצקי מדד יומי שבו מוצגים רבי המכר בשני התחומים הללו. הנראות והשמע של המותג משוקפים באמצעות הצגת ואיזכור שם הפרזנטורית של החברה, בשילוב עם צילום הפינה בתכנית בתוך חנויות רשת סטימצקי, גורם המעצים את השיוך למותג.
האינטגרציה של המותג לתוכן המשודר מגיעה לידי ביטוי ברעיון של הצגת המדדים היומיים שפותחו ברשת סטימצקי עבור התכנית העוסקת באקטואליה ובסיכומי האירועים של היום. סטימקצי שהוא המותג הגדול בתחום הספרות הקמעונאית בישראל, יכול בזכות נתון זה לפתח ולהציג מדד יומי של רבי המכר, מה שמסייע לו בחיזוק ההובלה השיווקית שלו בתחום.
הריאליטי חוזר בגדול

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.

״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״
מניתוח של בנק ישראל: הדולר ממשיך לרדת - מי נפגע ומי מרוויח?
השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נע הבוקר סביב 3.22 שקל דולר שקל רציף -0.57% אלו הרמות הנמוכות ביותר מאז אפריל 2022. המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. נתוני המאקרו גם עוזרים למטבע, שוק העבודה חזק, האינפלציה מתכנסת לכיוון היעד וגביית המסים צפויה לשבור שיא של 520 מיליארד שקל השנה. גם הגירעון צפוי לעמוד סביב 5% מהתוצר שזה נמוך מהציפיות כשהתחזיות של בנק ישראל ל-2026-2028 מדברות על גירעון סביב כ-2.8%-2.9% בממוצע, שזה "גירעון בר קיימא" כל אלה ביחד ולחוד מחזקים את האמון של המשקיעים ומזרימים הון לשוק המקומי, מה שדוחף את השקל למעלה.
אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה.
לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שמצורף אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים.
הרפורמה המשפטית והמלחמה גרמו לסטייה הזאת, בעיקר בגלל שהם הגבירו את חוסר הוודאות ופגעו באמון של המשקיעים הזרים בכלכלה המקומית. אבל עכשיו כשהמתיחות הפוליטית והביטחונית נרגעה ברמה מסוימת, נראה שהשקל סוגר את הפער ומתחזק חזרה לרמות שהוא היה צריך לפגוש גם בלי ההתערבות של אותם גורמים.
- הדולר בשפל של יותר מ-3 שנים, עד לאן הוא ירד?
- מה קרה היום בבורסה: הבנקים עלו 1.5%, הביטוח ירד 1.5%; מניות הסלולר זינקו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפגעים
מאחורי הנתונים המעודדים האלה יש סביבה שנהיית פחות ופחות נוחה לצד אחד של המשק. השקל החזק מכביד מאוד על יצואנים כמו חברות הייטק וסטארטאפים שפועלים בישראל ומוכרים את מוצריהם בחו"ל. כשההכנסות נקובות בדולרים אבל חלק גדול מההוצאות (כמו שכר, הוצאות מנהלה וכד׳) מתבצעות בשקלים, כל ירידה בשער הדולר שוחקת את השורה התחתונה. ראינו לאורך עונת הדוחות הקודמת וגם זו הנוכחית שאנחנו בעיצומה חברות כמו צ’ק פוינט, ש״האשימו״ את הדולר בכ-2% מהרווחיות הגולמית אצל חלק זה נסבל, אצל אחרות כמו אייקון גרופ, האמא של איידיגטל בישראל שפועלת ברווחיות גולמית צרה מאוד (2% מגזר ההפצה, 4% מגזר קמעונאות) זה משמעותי מאוד - אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות
