מכורים ל-NEWS: חצי מתוכניות העשירייה הראשונה ברייטינג בישראל הן חדשות

הגדילה לעשות חברת חדשות 2 עם 3 מיקומים בעשירייה הראשונה; מבט שוב משאירה מאחור את חדשות 10
משה בנימין |

אחת התלונות המפורסמות בשוק הטלוויזיה, קולנוע המקומי היא על כך שלא מקדמים מספיק את התכנים של היצירה המקומית ולא נותנים לה מספיק במה לחשיפה. רשימת עשר התוכניות המובילות ברייטינג של יום ב' מאירות על הנושא מכיוון קצת אחר.

מסתבר, על-פי התוצאות כי הישראלים נוטים באופן מובהק לחדשות. לא פחות מחצי מאותה רשימה מובילה מוקדשת ל- NEWS, וזה המון. לא רק העשירייה נראית כך, גם מקומות 10-20 מפנים מקמות לטובת תוכניות חדשות. השאלה המתעוררת כמובן היא: האם זה כך כי זה מה שמשדרים לנו, או שזה כך כי זה מה שאנחנו נוטים להעדיף?

הרשימה עצמה מקדישה את המקום ה-1, לא שחשבנו אחרת, לכוכב נולד שמחזירה לעצמה אחוזי רייטינג נוספים עם 25.2% בפסגה. בפער ניכר, "על קצות האצבעות" נכנסה למקום ה-2 בדירוג עם 18% צפייה.

חדשות 2 נכנסה למקום ה-3 עם 17.1% צפייה. אחרי המהדורה עוד תוכנית של חדשות 2, "שש עם עודד בן עמי" על 11.2% צפייה. במקום ה-6 בדירוג הייתה "היום שהיה" על 8.6% צפייה. אם היינו מצרפים אותה לרשימת החדשות היינו מקבלים אפילו 60% מיקומי חדשות בעשירייה הראשונה.

במקום ה-7 בדירוג הייתה "מבט" עם 8.4% צפייה, כמו "השעון" במקום 8 עם אותו המספר. חדשות 10 התברגה למקום ה-9 עם 8% וסגרה את הרשימה המובילה "מהדורה ראשונה" של חדשות 2 עם 6.8% צפייה.

המגמה היחידה שניתן לראות מיום השידורים של אמש היא שכאשר נתוני הצפייה נמוכים, תוכניות החדשות כובשות את המיקומים הגבוהים.

בדירוג הכללי: קשת עם 4 תוכניות; חדשות 2 עם 3 משדרים; ערוץ 10 עם 2 תוכניות והערוץ ה-1 עם מהדורת "מבט".

* הנתונים נמסרו על-ידי הוועדה הישראלית למדרוג והופקו על-ידי טל-גאל- TNS, ומתייחסים למשקי בית יהודיים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה