תלמה בירו וירון דור מתגייסים לטובת ערוץ 10: לא נשתוק כאשר עתיד התחרות בטלוויזיה מוטל בספק

איגוד השיווק שולח מכתב לאנשי הרשות השנייה בכדי להטות את הכף לטובת הערוץ מחשש לפגיעה בתחרות בטלוויזיה "בימים בהם עולה האפשרות למיזוג בין רשת לקשת"
משה בנימין |

שני האנשים החשובים באיגוד השיווק הישראלי, ירון דור היו"ר ועו"ד תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד שולחים היום (ב') מכתב לח"כ גלעד ארדן, יו"ר ועדת הכלכלה; נורית דאבוש, יו"ר הרשות השנייה ומנשה סמירה מנכ"ל הרשות הנוגע ל"הבטחת המשך התחרות בשידורי הטלוויזיה המסחרית" לדבריהם.

דור ובירו, מתזמנים את המכתב במקביל לפרסום דו"ח ועדת תורג'מן הנוגע למחויבויות ערוץ 10 וזאת מתוך דאגתם ל"סיכוייו להמשיך ולייצר תחרות ראויה מול זכייני ערוץ 2".

האיגוד כותב במכתבו לשלושת הנמענים, כי "איגוד השיווק הישראלי, המשמש כקולם של כ-200 ארגונים וחברות המפרסמים בישראל, עוקב בדאגה רבה אחר הפרסומים השונים בכלי התקשורת מהם עולה חשש לפגיעה קשה ומהותית בתחרות הקיימת כיום בין ערוצי הטלוויזיה המסחריים".

"על פי אותם פרסומים עומדות כיום על הפרק החלטות אשר עלולות לפגוע בעתידו האיתן של ערוץ 10 ולהטיל בספק את סיכוייו להמשיך ולייצר תחרות ראויה מול זכייני ערוץ 2. בימים אלה בהם שבה ועולה על הפרק אפשרות המיזוג בין קשת ורשת לכדי זכיין יחיד, עלול ערוץ 10 להיוותר האלטרנטיבה היחידה לתחרות מסחרית בין המשווקים והמפרסמים, וככזה עליו להיות איתן, בטוח ויציב מתמיד".

"לאחרונה שמחנו ללמוד כי לאחר מו"מ ארוך ונוקב נחתמו מזכרי הבנות בין פורום האיגודים המקצועיים של תעשיית הקולנוע והטלוויזיה לבין קשת, רשת וערוץ 10. במסגרת מזכרים תקדימיים אלו הצליחו הצדדים לצעוד צעד משמעותי לקראת יישוב המחלוקת ארוכת השנים בכל הקשור למחויבויות עבר ועתיד, להבטיח – כפועל יוצא - את המשך קיומה המבוסס של תחרות מסחרית אמיתית, ובעיקר – לדאוג לשגשוגה של היצירה הטלוויזיונית הישראלית ולהעשרתה".

לא נעמוד מנגד כאשר התחרות מוטלת בספק"

"אנו פונים אליכם בשם כל החברות המפרסמות בישראל, המהוות למעשה את הבסיס הכלכלי הפיננסי לפעילות הערוצים המסחריים: לא נעמוד מנגד כאשר עתידה של התחרות בטלוויזיה המסחרית מוטל בספק. אנו קוראים לכם לתת, בראש ובראשונה, סיכוי אמיתי למזכרי ההבנות ההיסטוריים עם היוצרים ולתמוך בהם, לסלק ביד נחרצת וברורה את הפרסומים בתקשורת בדבר פגיעה אפשרית בתחרות, ולהשקיט את החששות המזיקים הרוחשים כל העת מתחת לפני השטח בתעשיית השיווק והפרסום הישראלית".

"די אם נתבונן בתוצאות המבורכות של התחרות שהחלה עם התחזקותו של ערוץ 10 כדי להבין את חשיבותה של תחרות יומיומית, בריאה ואמיתית על ליבם של המפרסמים מחד והצופים מאידך. הסדרת שוק הטלוויזיה כאמור תבטיח כי כל הצדדים כולם יצאו נשכרים: היוצרים והמפרסמים, הערוצים המסחריים והרשות השנייה, המפיקים, הבימאים, שחקני המסך והתסריטאים . בראש ובראשונה נצא נשכרים אנו, הצופים, שנהנה מיצירה ישראלית משגשגת ומטלוויזיה משובחת".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה