בידול שעולה ביוקר: קרליין תשקיע 10 מיליון שקל במהלך אסטרטגי חדש בקוסמטיקה

חתמה הסכם שת"פ עם האוניברסיטה העברית בירושלים במסגרתו יוקם מערך ייעוץ מדעי לאיתור חדשנות בלעדית בתחום הקוסמטיקה
משה בנימין |

קרליין-פריגו מוצרי צריכה, חברת הקוסמטיקה המובילה בישראל, הכריזה היום על מהלך אסטרטגי ליצירת בידול מוצרי ותקשורתי של המותג "קרליין" בהשקעה של 10 מיליון שקל.

במטרה להמשיך ולהיות השחקן המוביל בשוק הקוסמטיקה והטיפוח בישראל, קרליין חתמה הסכם שת"פ עם האוניברסיטה העברית, במסגרתו יוקם מערך ייעוץ מדעי לאיתור חדשנות בלעדית בתחום הקוסמטיקה, אשר בראשו יעמוד הפרופסור שמעון בניטה המהווה שם עולמי במחקר ופיתוח בתחום הרוקחות.

אלחנן שקד, מנכ"ל קרליין-פריגו מוצרי צריכה מסר היום: "אנו יוצאים במהלך אסטרטגי רחב היקף אשר במסגרתו תהווה קרליין חוד החנית בפיתוח טכנולוגי מדעי בישראל; רק חברה שמכירה היטב את תנאי החיים בארץ ותנאי מזג האוויר בה, יכולה לתת פתרונות מדויקים וחדשניים עבור הצרכנית הישראלית".

קונספט "Israeli Innovation Inside" מהווה את יריית הפתיחה והתחייבות של החברה לחדשנות טכנולוגית מוצרית המותאמת לאישה בישראל. הקונספט יופיע בצורת לוגו בולט על כל אריזות המוצרים בהם נעשה שימוש בטכנולוגיות ישראליות חדשות המותאמות לצרכי האישה הישראלית.

כשנה לאחר מהלך מיצוב מחדש וכינוס מותגים תחת מותג מונוליטי "קרליין-פריגו מוצרי צריכה", החברה צופה לסיים את שנת התקציב 2008-2009 עם מחזור מכירות של כ-400 מיליון שקל, גידול של מעל 10% לעומת מחזור מכירות בשנה הקודמת. המותג קרליין, המהווה כ – 50% ממכירות החברה, הינו מותג מס' 1 בישראל בקטגוריות טיפוח הפרט ובמונחים של מחירי צרכן מייצג מכירות של כ- 300 מיליון שקל. קרליין היום מובילה במכירות בקטגורית הקוסמטיקה, עם נתח שוק של כ15%. בקטגוריית הטואלטיקה מובילה עם נתח שוק של 18%.

בראש המערך לייעוץ מדעי מטעם האוניברסיטה העברית, יעמוד הפרופסור שמעון בניטה אשר מהווה שם עולמי במחקר ופיתוח. מחקריו מתמקדים במערכות של חלקיקי ננו ומיקרו פולימריות מבוססות שומנים להעברת תרופות במטרה לשפר את הזמינות הביולוגית של תרופות הניתנות דרך הפה, העור והעיניים ואסטרטגיה של יצירת קשר ערכי הדדי בין נוגדנים חד-שבטיים לנשאים הקולואידים לצורך מיקוד התרופות באזור הנגוע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.