מחפשים שוק צומח? הכנסות המדיה יגיעו ל-2.2 טריליון דולר ב-2012
פירמת החשבונאות העולמית PWC מפרסמת הערכה לפיה הצפי להכנסות בשוק המדיה והבידור העולמי עומד על לא פחות מ- 2.2 טריליון דולר בשנת 2012. לפי החברה המנוע העיקרי מאחורי ההכנסות הגבוהות הם הפרסום המקוון-דיגיטלי ועסקי המדיה בסלולר.
בהתאם להערכה השנתית של הפירמה, עליית הפרסום במקביל לעליית העניין בצפיית הוידאו באינטרנט והתקנים אחרים, כמו האיי-פוד של אפל, יגיעו לרמה של 19.5% צמיחה שנתית עד 2012.
למרות ההאצה בסקטור הדיגיטלי, ההכנסות ממדיה מסורתית כמו טלוויזיה ימשיכו להיות הדומיננטיות בנתח השוק הגלובלי, ואולי אף יפגינו צמיחה. הפרסום הדיגיטלי והסלולרי יהווה כ- 11% בלבד מההוצאה הכללית, כ- 234 מיליארד דולר ב-5 השנים הקרובות.
מסקירת PWC עולה כי הסקטור החלש ביותר ב-5 השנים הקרובות יהיה תעשיית המוסיקה. זו תסבול מהפיראטיות ומההורדות הלא חוקיות. מכירות המוסיקה יראו גידול בסבביבות 2011 כאשר המכירה הדיגיטלית תעקוף את מכירות הפלסטיק, ה-CD הפיזי.
המחקר נדרש גם לסוגייה הלא ברורה עדיין של מאמצי החברות מול הצרכנים הדיגיטליים של העתיד. "בעוד חברות עושות מאמצים ומהלכים נועזים כדי ללות את הצרכן יחד לעתיד הדיגיטלי/נייד הן ממשיכות להיאבק באתגר של פיצוח המודל העסקי שיתגמל את השקעתן הכספית הרבה".
סקירת PWC אשר מקיפה 15 סגמנטים מובילים בתעשיית המדיה ב- 59 מדינות, גילתה טרנד בולט ומעניין מן השנים האחרונות, לפיו למרות שארה"ב תמשיך להחזיק במחזור ההכנסות הגדול ביותר עם 759 מיליארד דולר עד 2012, היא תסבול מהצמיחה הנמוכה ביותר של 4.8%, כאשר אזור מרכז אסיה ודרום אמריקה יעקפו אותה ויובילו.