בזק בתחרות ישירה מול דפי-זהב על החיפוש העסקי: משיקה את אתר 144 החדש
תחת הכותרת "144 - כל העסקים. כל האנשים. אתר אחד" משיקה מחדש חברת בזק את אתר 144 החדש של החברה עם כוונה ברורה להוביל ולקחת את נתח השוק המרכזי מדפי-זהב, המתחרה הישירה שלהם במגזר זה. בבזק אמנם מעדיפים "להשאר מנומסים" לדבריהם ולא הרחיבו בעניין המתחרה, אך בכל הנוגע לתוכניות ההובלה במגזר הם היו מדויקים ונחושים.
המהלך של בזק מתבצע על גבי פלטפורמת אתר 144 החדש הכולל את מספרי הטלפון של כל המפעילים הקוויים והסלולריים בישראל, ושל כ- 300 אלף בתי עסק. בבזק מוסרים, כי מאגר המידע החדש יוצר אלטרנטיבה לעסקים שתביא להוזלה ממוצעת של 50% ממחירי הפרסום הקיימים היום בשוק.
באתר החדש יהיה גם שיתוף פעולה אסטרטגי בין בזק ל"אמון הציבור" אשר יספק לצרכן מידע על עסקים שהתחייבו לסטנדרט הצרכני הגבוה של אמון הציבור.
החיפוש העסקי: שוק של 60 מיליון שקל בשנה
האתר החדש מספק למשתמשים נתונים על מספרי הטלפון של 5.9 מיליון מנויים של כל מפעילי התקשורת בישראל, קווי וסלולרי, יחד עם נתונים של כ- 300 אלף בתי עסק. שוק החיפוש העסקי המקומי באינטרנט בישראל מוערך בכ- 60 מיליון שקל בשנה.
האתר החדש הנמצא בכתובת b144.co.il, עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כך ששליפת המידע תהיה מהירה, קלה ואינטואיטיבית ככל הניתן. בנוסף, בזק משיקה מספר אפליקציות חדישות המתממשקות למערכת החיפוש, כמו מערכת מפות המאפשרות לצרכן לקבל נתיבי הגעה אל היעד המוזן אוטומטית על ידי המערכת, מכל נקודה שהיא בישראל.
כמו כן, בזק תאפשר בהמשך גם חיפוש באמצעות מערכת הודעות קצרות (SMS). בנוסף, תציע גם את המידע דרך אתר תוכן סלולרי. החיפוש במוקד הטלפוני ( 144) שודרג ומאפשר מהיום גם חיפוש של עסקים הנכללים במאגר המידע של בזק. בנוסף, בכוונת בזק לאפשר ללקוח לחפש אנשים או עסקים בשלוש מדיות שונות, מוקד טלפוני, אינטרנט וסלולר.
ניחוחות של גוגל במודל הפרסום באתר
המפרסם העסקי ישלם על הפרסום באתר החדש על פי החשיפה האמיתית של העסק שלו – Pay Per Impression (PPI). על פי המודל, בעל העסק מבטיח באמצעות התשלום כמות מסויימת, על פי בחירתו, של חשיפות, כשהעסק שלו יופיע במקומות הראשונים של רשימת העסקים.
המערכת הפרסומית החדשה תהיה חשופה לגמרי ללקוח שיכול בכל עת, לקבל דוחות על כמות החשיפות בפועל, ונתונים נוספים כמו כמות ההקלקות על מפת העסק, כרטיס עסק, קופונים ועוד. בזק גם תדאג להשקיע בפרסום קטגוריות מסוימות, בהתאם לצורך, באתרי חיפוש אחרים (כמו גוגל ו-וואלה), כדי לוודא שתנועה תזרום אל אתר 144 ותביא לחשיפה מוגברת של הלקוחות.
ניתוחים שונים של חברות מחקר גלובליות מצביעים על כך שהכנסות חברות התקשורת בעולם בשוק החיפוש העסקי מגיעות בעיקר מהמדריך המודפס. יחד עם זאת, תחום זה נמצא במגמת ירידה בשנים האחרונות. לעומת זאת, ההכנסות המגיעות מכיוון המדריך האינטרנטי נמצאות במגמת עלייה, וב- 2006 הן אף יצרו מהפך כשהצליחו בסך הכל לפצות על הירידה מההכנסות מהמדריך המודפס.
סמנכ"ל השיווק של בזק, רן גוראון, מסר כי "האתר החדש מצרף כ- 1000 מפרסמים מדי חודש וכיום רשומים בו כ- 5000 מפרסמים".
פרטי המידע החשובים ביותר במצגת בזק להשקת המהלך נוגעת לכל אותם תחומים לגביהם לא הסכימו בחברה להרחיב. בינהם, כניסה לתחום הלוחות, כדוגמת WIN WIN ויד2. בחברה רמזו כי הנושא בבדיקה והם מודעים לפוטנציאל העסקי הרב הטמון בו.
לשאלה האם יתכנו קיצוצי משרות במוקד הקולי של 144 בעקבות ההשקה נמסר, כי "בחברה מודעים לשיפור השירות באמצעות האתר ולקניבליזציה שתיתכן למוקד הקולי אך כרגע לא מתוכננים צעדי התייעלות ביחס למוקד".
אנשי החברה התייחסו גם לשאלת פלטפורמת הדפוס שיש לדפי-זהב ומגיעה לאלפי בתי אב בישראל ומסרו כי "הכניסה לערוץ הדפוס הייתה חלק משיקולי החברה במקביל להשקה אך טרם התקבלה החלטה סופית בעניין".